När en kanin hugger/biter en...
Hur gör man om en kanin av någon anledning biter en t.ex i handen utan att släppa? Hur kommer man loss?
Jag har aldrig haft nån kanin som gör så, men det kan va bra o veta ifall att det händer. :)
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
Har haft kaniner i 35 år och aldrig varit med om något liknande. Visst händer det att en kanin kan bitas, men då släpper den alltid efter någon sekund. Så det behöver du nog inte vara orolig för.
Jag tror att de biter för att försvara eller markera så de släpper direkt. De är ju inte köttätare ;)
MVH Celina
Mina kaniner har aldrig gjort så (elr bitits över huvud taget), men mina kusiner har en kanin som högg så en gång under hoppträningen när jag var där (jag tror att han var osäker för i vanliga fall så är det bara deras mamma som hanterar/hoppar honom). Hon som blev biten gjorde något för att kaninen skulle släppa men jag såg inte riktigt vad.🤔
Det skulle ju inte bli så kul ifall man råkade ut för en kanin som håller kvar och man inte vet vad man ska göra för att komma loss…
När jag läser vad ni har skrivit så tror jag inte att det är så vanligt, men ändån. 😉
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson