Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 734 ggr
[Quellii]
0

Apricot/Aprikos brokad?

Finns det något som heter så? Jag har aldrig hört det förut, och jag fick Bellerinas härstamningsbevis nu i veckan, där stod det att både Ballerina och hennes pappa är aprikos/apricot brokade :P
Så, ni som är duktiga på färger och teckningar, hjälp mig lite nu ;)

Personligen tycker jag att hon ser lite japanbrokad ut :P Sen så är hennes mamma japanteckad och på hemsidan står det att hennes pappa är japanbrokad, inte aprikosbrokad som det står i mina papper.. :P Jag blir förvirrad xD

twinnie
0

Det är i varje fall inte en Godkänd färg? :)

Men som med allt finns det ju varianter. Tex. Kanel, Viltisabella osv. Brun/Gul Japantecknad är också en ej-godkänd variant.

Kanel påminner lite om aprikos. Gulbrun grundfärg med lite gråaktig slöja. Lite Krämfärgat på de ljusa partierna. Kanske det är kanel hon är? ;P

[Quellii]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 - Jaa, jag vet inte, jag har mejlat Annlou nu för att fråga, så jag får se ^^ Men vad tycker du hon ser ut som? xD

[Quellii]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ännu en bild :)

twinnie
0

Jag vet inte riktigt .. Hon ser ju ut att ha någon form utav slöja, eller så är hon helt enkelt Japantecknad! För hon ser lite gråaktig här och där. Men ser lite för orange ut för att vara Gul/Svart.

Det finns ju Kanel. Men det är ju en ganska ovanlig färg.

Men sen är det svårt att avgöra på en kanin med mer päls. Färgen blir inte likadan som på en korthårig kanin.

Helst skulle jag säga madagaskar. Men hon ser så himla orange ut ^^,

[Quellii]
0

Joo jag har också funderat på det, men jag blir inte klok xD

KajsaM
0

Hehe Aprikos lät ju jättegullig :D Hur sött som helt :)

[Quellii]
0

Fast det är klart, hon är inte lika orange som hon är på bilderna, utan lite mer åt det gula hållet :P

Jojsan
0

hmm.. ja svårt att säga.. :P är hon kanske viltgul brokad? (vild gissning)

twinnie
0

Viltgul är hon inte.

Madagaskar gissar jag nog på ^^

Clariiz
0

Men hon är så ljus.. för ljus för madagaskar.. tkr jag .. xD.. ser lite gul ut.. men ändå inte.. svårt.. xD  ^^

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

kyrkeliden
0

Skulle också säga viltgul. Ibland kan de vara väldigt "sotiga", så färgen har många nyanser.

Apeicot? E inte det något som man benmner hundars färg?

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

twinnie
0

Tycker verkligen itne hon ser viltgul ut ^^ Isåfall rödförstärkt och riktigt sotig. Ögonringarna ska ju vara bågot ljusare än övriga färgen. Tycker mig inte se några ljusare ögonringar på henne ^^

Tittar jag på öronen vill jag säga madagaskar, resten av kroppen påminner om Bourgogne, eller Viltgul.

KvirrZ
0

Vet inte Vilken färg? hon har men måste säga att hon är så Otroligt ursöt! :)

- Mvh Emma

[Quellii]
0

#13 Tack :)

Som sagt så på bilderna är hon mer orange än i verkligheten, kan tänka mig att hon är japanbrokad iaf, för hon är en kopia av sin pappa, men jag får se vad uppfödaren säger :)

[mangaa]
0

Jag är inte nå bra med färger , men fin var hon iaf ;D