Hur många burar har du?
Hur månag burar har du i förhållande till kaniner?
Jag har 13 fack ute och 12 kaniner + 2 kullar. Dock bor 3 av kaninerna ihop.
Sedan har jag 3 inneburar som reserv. :)
Hälsningar Amanda och kaninerna
1 tvåvåningsbur
2 Vanliga inomhusburar
1 mindre inomhusbur, ej i laglig storlek. Men har den i en Hage så den används bara som toalett i princip. Är dessutom endast botten, så det finns inget galler eller liknande till.
Har två kaniner, men hade ännu fler burar förut :-D
2 burar som använts (2 st är i boden = ingen bur), sedan har jag 3 reservburar: 2 inneburar och 1 utebur.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har fyra ute burar där bor fyra kaniner.
Och snart är våran sex fackare i boden klar 🙂
6 burar och 3 kaniner. ^^
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
En fyrfackare och två 'vanliga' burar. Fem kaniner varav två bor ihop.
4 vinterburar, men 9 burplatser (en är en 6-fackare).
Sommarburar har jag 3st av, snart även en sommarhage till min jättekanin.
Jag äger just nu 4 kaniner, men har en till på ingång och ska eventuellt skaffa en 6:e 🙂
1 bur 2 kaniner x)
Jag har 18 burar varav 1 fyrfackare, 2 sexfackare, 1 utegård med bur och 1 karantänsbur. För tillfället används 10 :)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
En fyrfacksbur där man kan dela burarna och ändå har rätt storlek enligt genbanksreglerna så det kan bli 8 burar av den.
en tvåfacksbur som är sjuk/karantän/extrabur som är för liten för genbanksregler men större än L80 iallafall
en trekantsbur som jag hatar och för tillfället har en hönsmamma + kyckling i sig
21 kaniner varav 16 är ungar och fler burar är på G (vi har några veckor på oss ännu)
l'm back
2 burar, varav en är 2 fackare och en är 6 fackare! Så jag har 8 platser :)
Just nu bor det 3 kaniner här, men jag har ytterligare en på ingång! :)
en trefackare och en innebur som reserv :) Jag har tre kaniner.
Jag har 10 fasta fack inne i lekstugan + ett reservfack som bara används i värst nödfall annars förvarar jag hö där. 2 enfackare ute och en kärringhage ute. Alltså 12 fack och en stor boningshage + ska bygga 6 nya fack om någon vecka. Har just nu 12 kaniner och en kull :)
Jag har tre burar (två ute och en inne) fast en av uteburarna ska skrotas. Och jag har 1 kanin.
4 Burar används på 10 kaniner. (Två bor ihop, en hona med 5 stycken ungar)
Sen har jag en innebur i reserv och min kaninboda har sedna april fått vara bur till Terapikaninen som bor här. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥