Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1468 ggr
KajsaM
0

Hur aktiverar du din kanin?

Som rubriken sägen, Hur aktiverar du din kanin? Både fysiskt och Psykiskt :)

Jojsan
0

fysiskt och fysiskt :P du menar väl Psykiskt?  :)

ciss
0

Vi pussas :)

Nej, men fysiskt så hopptränar vi ju någon gång i veckan, hon tycker att det är jättekul och så är det ju bra träning också. Annars så motionerar hon i selet varje dag, och några gånger i veckan klättrar vi även litegrann i små backar för att stärka bakbenen. Rasthagen används i princip varje dag :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Jojsan
0

men de får skutta i hagen och i sele. sen ska jag börja med hoppning oxå :)

sen brukar jag gömma maskrosblad och gräs i kaninernas burar så de får nosa fram det. hänger också upp det i taket och gräver ner det. :P det tycker de är superkul :)

KajsaM
0

#1 Haha, självklart menar jag det! Ska genast ända :)

twinnie
0

Promenader i sele. Gärna i skogen där det finns mycket att utforska! Lillskrotan är ju bara 8 veckor än, men såfort hon blir tillräckligt gammal ska vi självklart börja hoppa :)

Ger henne även massor med saker att gnaga på.

KajsaM
0

Får skutta myk i skogen och Hage :) Och massa nya saker i burarna som han kan undersöka och leka med, självklart pinnar osv. :)

jees94
0

Nisse får vara i sin Hage mäst hela dagen..  om det är dåligt väder får det bara bli mys och kanske en promenad i sele…  Annars har han massa leksaker och pinnar!  Jag hoppar med han ca: 2ggr i veckan och sen går jag i skogen och i backar..! Skrattande

malinroth
0

hon hoppar lös inomhus, utomhus i sele eller Hage eller lös om man e på ett bra ställe…sen leker hon med bollar och just nu håller jag på bygga hinder så vi ska börja hoppa lite också :)

Stravaganza
0

Promenader med sele. Han får ofta saker att gnaga på. Och så hoppar vi lite då och då.

SaraB
0

Har inte du startat en liknande tråd för inte så länge sedan Kajsa? :P

Mina är ute i rasthagen, i sele, i huset och jag hoppar med dem!

Keligast
0

Rasthagen, sele och hoppning

annaforsgren
0

jag går ut med han i sele, eller så tränar jag han lite i hoppning.

eller såå..sitta med mig i knät, eller skutta i mitt rum:P

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[Quellii]
0

Rasthage, och promenad i sele. Sen så har dom leksaker och grenar :) I rasthagen finns det 3 rör och grenar, samt en "sittplatta" ^^

[Niike]
0

Rasthage och utebur är de i dagligen (om inte vädret är superdåligt) . De får komma ut i sele i stort sett varje dag. När de är i rasthage/utebur sitter jag ofta där och myser och gosar med dem. När jag har Niike ute i selen brukar vi lägga oss på favorit gräsmattan och mysa. Men ibland är han inte mysig och då gräver han en stor grop i stället;D

Grenar får de varje/varannan dag att underhålla sig med. Mycket uppskattat! Ska ev beställa hö/grönsaksbollar från nordpost snart .. I rasthagen har jag ställt in två stubbar, och så har de Alphas stora hus där, men det tar jag in på kvällen och sätter i Alphas bur.. Massa grenar lägger jag in som de kan springa under, gnaga på och gömma sig bakom. :) Och så har jag lagt in en lite tjockare gren som går upp lite i mitten så att de kan hoppa över den om de vill. Men den är typ bara 5-10 cm hög på det högsta.. Håller på och letar efter ett rör eller en tunnel som kan vara i rasthagen också;)

Katter3
0

Jag rastar mina i Hage, sele och jag hoppar med dem ibland.

Ska nog ta med dem upp till skogen någon dag, där kommer de nog älska att vara! :D

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Casper
0

Vad för träslag är det på grenarna som ni använder?

[Nalle-]
0

Just nu får Nalle bara vara i hagen ca en timme varje dag.När jag vant han vid selen kommer vi nog gå ut en stund varje dag i den och senare börja hoppträna ^^

[Nalle-]
0

Och så får han gnaga på grenar

[Nalle-]
0

…Och skutta runt i mitt rum :)