Hur aktiverar du din kanin?
Som rubriken sägen, Hur aktiverar du din kanin? Både fysiskt och Psykiskt :)
fysiskt och fysiskt :P du menar väl Psykiskt? :)

Vi pussas :)
Nej, men fysiskt så hopptränar vi ju någon gång i veckan, hon tycker att det är jättekul och så är det ju bra träning också. Annars så motionerar hon i selet varje dag, och några gånger i veckan klättrar vi även litegrann i små backar för att stärka bakbenen. Rasthagen används i princip varje dag :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
men de får skutta i hagen och i sele. sen ska jag börja med hoppning oxå :)
sen brukar jag gömma maskrosblad och gräs i kaninernas burar så de får nosa fram det. hänger också upp det i taket och gräver ner det. :P det tycker de är superkul :)

#1 Haha, självklart menar jag det! Ska genast ända :)

Promenader i sele. Gärna i skogen där det finns mycket att utforska! Lillskrotan är ju bara 8 veckor än, men såfort hon blir tillräckligt gammal ska vi självklart börja hoppa :)
Ger henne även massor med saker att gnaga på.

Promenader med sele. Han får ofta saker att gnaga på. Och så hoppar vi lite då och då.
Har inte du startat en liknande tråd för inte så länge sedan Kajsa? :P
Mina är ute i rasthagen, i sele, i huset och jag hoppar med dem!

Rasthagen, sele och hoppning

jag går ut med han i sele, eller så tränar jag han lite i hoppning.
eller såå..sitta med mig i knät, eller skutta i mitt rum:P
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Rasthage, och promenad i sele. Sen så har dom leksaker och grenar :) I rasthagen finns det 3 rör och grenar, samt en "sittplatta" ^^
Rasthage och utebur är de i dagligen (om inte vädret är superdåligt) . De får komma ut i sele i stort sett varje dag. När de är i rasthage/utebur sitter jag ofta där och myser och gosar med dem. När jag har Niike ute i selen brukar vi lägga oss på favorit gräsmattan och mysa. Men ibland är han inte mysig och då gräver han en stor grop i stället;D
Grenar får de varje/varannan dag att underhålla sig med. Mycket uppskattat! Ska ev beställa hö/grönsaksbollar från nordpost snart .. I rasthagen har jag ställt in två stubbar, och så har de Alphas stora hus där, men det tar jag in på kvällen och sätter i Alphas bur.. Massa grenar lägger jag in som de kan springa under, gnaga på och gömma sig bakom. :) Och så har jag lagt in en lite tjockare gren som går upp lite i mitten så att de kan hoppa över den om de vill. Men den är typ bara 5-10 cm hög på det högsta.. Håller på och letar efter ett rör eller en tunnel som kan vara i rasthagen också;)
Vad för träslag är det på grenarna som ni använder?
Just nu får Nalle bara vara i hagen ca en timme varje dag.När jag vant han vid selen kommer vi nog gå ut en stund varje dag i den och senare börja hoppträna ^^
Och så får han gnaga på grenar
…Och skutta runt i mitt rum :)