Isbit i vattenskålarna
Nu i denna värme har jag börjat lägga isbitar i Svantes vattenskålar både morgon och kväll (han har 2 stycken) när jag byter vatten. På så sätt får han kallt vatten ofta. Som tur är så biter han inte på dem utan de smälter sakta men säkert.
Svante har blivit mycket piggare sen jag började med detta.
Har undrat hur jag skulle göra på kvällen, kan ju pröva detta, ganska smart tänkt : )
För evigt med Gaia
Du kan också lägga in isklampar i buren för lite svalka :)
ett annat sätt att få det lite svalare för kaninerna är att ha ett skärmtak av nått slag över kaninburen, så att inte ens kaninburen står i solen och håller sig svalare (vissa burplaceringar gör ju så att även om dom har skugga i själva buren av buren så stå buren i solen och blir varm)
har man inget fast skärmtak (som vi har) så kan man tex sätta upp en tarp eller liknande
l'm back
Hur mkt vatten bör dom dricka nu när det är så varmt igentligen?
Ett annat sätt är att blöta en handduk och lägga på gräset så kommer kaninen lägga sig på den för svalkan:)
#4 kaninerna får i sig mkt vätska från gräset dem betar på sommaren.
HAHAHAHAHAHA…..
#2 Har testat med isklampar men de var roligare att bita på. Hade de inlindade i handduk (stora) men Svante fixade fram dem.
Jag här tänkt ha isbritarna inne, kommer nog funka lika bra ; )
För evigt med Gaia
#8 japp funkar perfekt man kan även göra som jag och fylla en flaska vatten och lägga den i kylen en liten stund så det bildas lite tunn is nåt som mina uppskatade mycket
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
#9 Ja vad bra :) Håller längre då också ; )
För evigt med Gaia