Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 703 ggr
[Plumskaniner]
0

Kanin andas snabbt.

Min hona med ungar andas så snabbt. Hon ligger ner i princip hela tiden och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Det enda felet med henne är att hon andas snabbt. Ingen rinnande nos eller liknande. 

Någon som har varit med om liknande? Hennes ungar är 6 veckor och rätt galna, kan det göra så att hon blir extra trött samt andas lite snabbare?

zezagena
0

Har hon magrat av senaste tiden o verkar tärd av kullen el i bra hull..?

Är hon pigg annars o äter bra o bra i magen är det nog ingen fara, varmt är det ju så se till att hon dricker spec då hon är mjölkproducerande.  Lite gurka,  färskt grönt bra ge oxå

fridaaocrazy
0

Brukar du ha henne ifrån ungarna? För annars är det en idé, att ungarna är inne medans mamman är ute eller tvärt om. :) Se till så att hon är på en lugn plats, bor du på landet kan det ju va mysig för henne under ett träd på en plats där ni (och de andra djuren om ni har några) inte är på så mycket. ;) tycker också som #1 att du annars kan lägga in lite färskt grönt och gurka, men se till så att hon får i sig lite också och inte bara ungarna :) Eller låt mamman äta själv när du ger henne det. :)

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka