Kanin iFokus

Kanin

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 846 ggr
VildaVittra
12

Ny medarbetare

MarHai har nu fått hjälp med att driva samt administrera forumet av mig.

Jag tänkte presentera mig lite för er som inte hittat till mina forum etisk djurhållning samt hållbar livsstil.

Jag är en kvinna bor utanför Uppsala i ett gammalt torp utan rinnande vatten, med en smärre djurpark. Siktet är ställt mot självhushållning och för er som inte vet vad det är, så är det att man ska producera sin egen mat.

Ett stort intresse jag har är permakultur, där man skapar ett kretslopp i sin egen trädgård, och tar tillvara på allt.

Djuren jag omger mig av samt gagnar är min prioritet, att de ska ha det bra är enormt viktigt för mig.

Jag är även enormt miljömedveten, så jag kämpar för att minska mitt ekologiska avtryck genom att återvinna, återanvända och odla så mycket jag kan själv. Färdas gör jag med mina fötter, med min cykel, bakom hundarna eller med kommunala färdmedel.

Jag hoppas att ni kommer bli nöjda med mig.🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mickis1994
2

Vad roligt med att få in lite aktivare Medarbetare! Tror det kommer gå super! Lycka till 😃 Men måste fråga, inget rinnande vatten? Blir det inte väldigt jobbigt på vinter och när man ska duscha osv? 🤔

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

VildaVittra
2

#1 Hehehe, jag har ju inget badrum heller, så det blir dusch under stjärnorna ute på bron med en dunk vatten. 😃 Lite småkyligt kan jag ju säga, speciellt om det är snöstorm.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

mandyosv
3

låter som ett härligt liv men rinnande låter lite jobbigt!

Bajsar du i skogen åså då?

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Victorica
0

Det känns bra att du är den som ska hjälpa till :) Jag har sett dig i ganska många trådar och du verkar skyst och rättvis.

Lite häftigt att höra om att du håller på med självhushållning (vilket jag tror jag hört förut) och permakultur. Försökte mig på permakultur lite smått på ett område bakom huset som ung(ca 14), men det gick inte särskillt bra alls då alla växter dog 😇

Veronica

VildaVittra
0

#3 Hmm, nej det gör jag inte, vad jag har är ett utedass där jag komposterar innehållet så att säga.

När det brunnit klart så gödslar man med det.

[Guldvingens]
4

Åh så kul att du blev Medarbetare

Skönt att MarHai får lite hjälp också, tungt att sköta en sån här stor och populär sajt på egen hand.

VildaVittra
0

#4 Tack så mycket.

I permakultur misslyckas man aldrig, man lärde sig bara att just den konstellationen inte fungerade tillsammans och gör om på nytt.

VildaVittra
0

#6 Tack så mycket.

Victorica
0

#7 Tror däremot att det jag gjorde mest fel var att jag planterade saker jag hittade i skogen på en sten där det växte lite gräs och var nästintill ingen jord. Och jag visste inte riktigt vad det hela handlade om heller.

Veronica

ninor
6

Bra med en ny Medarbetare. Kan dock undra lite hur tankarna bakom valet gick, detta är dock inte riktat till dig personligen VildaVittra, utan mest en personlig åsikt att jag tycker att det hade varit bättre med någon som inte väljer sida i t.ex. produktionssnacket som varit uppe på tapeten nyligen. Men men..Jag hoppas att det kan bli lite ordning och reda på sajten nu med fler medisar :-)

VildaVittra
7

#10 Fördelen är att jag är aktiv på produktionsdelen och kommer då förhoppningsvis kunna stävja tjafs innan det fått fart.

Ja, jag har valt sida, men jag är inte envåldshärskare, så säger sajtvärden att vi ska jobba inom en viss linje, så kommer jag göra just det.

Minirut
2

Kul livsstil. Min moster har kvar mormor och morfars lilla bondgård som ligger långt ute i skogen. Huset saknar alla moderna mojänger, förutom el. I köket finns det bara ett skafferi, vrickepump och vedspis. All uppvärmning sker med de två kaminerna. Och så finns det ingen toa utan utedass. Och ute på gården finns det en gammal jordkällare.

Tycker det är så fräckt att min mamma växte upp på det viset. De tog verkligen vara på allt. De producerade mycket av sin egna mat och slängde sällan resterna. Allting gick att äta till skillnad från idag. Synd att inte fler lever på det viset idag.

http://pillasddv.weebly.com/

Stephanie
3

Åh, TS kan du inte göra en tråd om hur du bor och vad du gör! Jag tycker sånt är jättespännande att läsa om! 🙂 Verkligen allt, hur din stuga ser ut, hur du löser olika "problem" i vardagen och allt som du fått ändra på när du valt bort t.ex. rinnande vatten.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

VildaVittra
2

#12 Jo, det var ju inte länge sedan många levde som jag. Åker man över till Polen är självhushållning självklart, men här är det helt bortglömt. Häromdagen skrev jag i en tråd på ett annat forum att man kunde fiska själv om man hade ont om pengar, varpå en svarade att hon bodde vid kusten, men att det inte hade fallit henne in att hon kunde göra det.

Vart är vi på väg egentligen?

#13 Bra ide, får knåpa på något efter sommaren eller så, när jag har lite mer tid.

[Bolten]
6

Bättre medis hade vi inte kunnat få ❤️

VildaVittra
0

#15 Tack så mycket. Jag ska göra mitt bästa.

RebeccaG
0

Underbart att du blev Medarbetare! Lycka till! :D

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

VildaVittra
0

#17 Tack så mycket.