Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 177 ggr
Zebben
0

Då jag egentligen är hundmänniska...

och hundinstruktör så undrar jag om det är någon här som klickertränar sin kanin?

Klickern används ju mycket framgångsrikt i hundträning. Det måste ju vara superbra att klickträna sina hoppkaniner och liknande. Någon klickar sin kanin eller känner någon som gör det?

malinroth
0

Jag har klickertränad hund och ska börja klicker träna min lilla kanin till hösten..:)

ciss
0

Hade en klicker och tänkte börja, men smidig som jag är så tappade jag bort klickern ;)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Saarah]
0

klickertränar hund för fullt, funderar på att pröva det på Nellie( kaninen) också (;

myriis
0

Jag har tre vovvar här hemma som jag tränar med klicker. Okej, inte den yngsta då (knappt 9 v gammal) men iaf. Jag har prövat lite med kaninerna och visst kan dem lära sig! Jag brukar dock tröttna efter ett tag (a) ^^

myriis
0

Ang. hoppkaniner tror jag nästan ingen alls klickertränar hoppkaniner. Mina hoppare brukar lära sig själva ganska fort utan klicker. Speciellt en hane springer lös ofta i trädgården hoppar flera rundor själv.

Nicolina
0

Jag köpte en klickar men alla mina lånehundar är livrädda för klickern. Har jag den i handen så kommer de inte ens fram till mig och så fort jag böjer mig ner i deras nivå i vanliga fall ska ska de gosa. Spelar ingen roll hur mycket jag mutar med godis och annat mumsigt, de kommer inte fram till mig så länge jag håller i klickern eller ännu värre klickar med den! Och de är inte rädda för höga ljud eller så i vanliga fall.

Julliz
0

Vad är en klicker? :o

twinnie
0

Jag har en klicker, som jag tänkte börja använda på Myran.