Då jag egentligen är hundmänniska...
och hundinstruktör så undrar jag om det är någon här som klickertränar sin kanin?
Klickern används ju mycket framgångsrikt i hundträning. Det måste ju vara superbra att klickträna sina hoppkaniner och liknande. Någon klickar sin kanin eller känner någon som gör det?
Jag har klickertränad hund och ska börja klicker träna min lilla kanin till hösten..:)

Hade en klicker och tänkte börja, men smidig som jag är så tappade jag bort klickern ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
klickertränar hund för fullt, funderar på att pröva det på Nellie( kaninen) också (;
Jag har tre vovvar här hemma som jag tränar med klicker. Okej, inte den yngsta då (knappt 9 v gammal) men iaf. Jag har prövat lite med kaninerna och visst kan dem lära sig! Jag brukar dock tröttna efter ett tag (a) ^^
Ang. hoppkaniner tror jag nästan ingen alls klickertränar hoppkaniner. Mina hoppare brukar lära sig själva ganska fort utan klicker. Speciellt en hane springer lös ofta i trädgården hoppar flera rundor själv.

Jag köpte en klickar men alla mina lånehundar är livrädda för klickern. Har jag den i handen så kommer de inte ens fram till mig och så fort jag böjer mig ner i deras nivå i vanliga fall ska ska de gosa. Spelar ingen roll hur mycket jag mutar med godis och annat mumsigt, de kommer inte fram till mig så länge jag håller i klickern eller ännu värre klickar med den! Och de är inte rädda för höga ljud eller så i vanliga fall.
Vad är en klicker? :o

Jag har en klicker, som jag tänkte börja använda på Myran.