kanin som gillar regn?
Jag har nyligen byggt en mega bur till min frasse. 10x3 m närmare bestämt. Och han har en vanlig utebur där så han har skydd mot regn och så, men han går inte in i den! Så han sitter i buren och blir dygnsur när det regnar..
bör jag lyfta in honom i buren då det regnar?
Vissa kaniner gillar helt enkelt regnet, av någon anledning, och går inte in fastän det regnar. Så länge de har möjlighet att gå in och skydda sig när de vill, skulle jag inte göra något särskilt.
#1 Ja okej, jo han har skydd både buren som står där och ett kryp in bakom en stor träskiva och så under buren. men ändå tjuras han och sitter där ute!
Alla mina kaniner gör likadant :o
Jag förstår ju om dem gör det på sommaren när det är riktigt varmt men för någon vecka sedan var det ganska kallt ute och så började det regna, deam bara stt där ute i regnet och glodde, fastän halva delen av deras hagar har plåttak plus att dom har hus :/ Knasiga kaniner :p
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
Mina kaniner är också sånanna dom älskar när det regnar och när man själv kommer ut och tycker bara det är blött så springer dom glatt runt!
Jag kan ta en bild efter nästa regn väder! :)
Har oxå reagerat på det, en del föredrar sitta i regnet istället för att gå under tak/skyddat..
Kaniners förkylningsr kan väl bli allvarligare än våra, och öroninflamation ska kunna bli riktigt livshotande. Så det är väl sådant man får tänka på när man låter kaninen sitta ute i regnet.
Mina gillar också regn….
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Ja men mina är ju utekaniner och klarar det kallaste på vintern så jag tror nog det går bra men det är ju ändå bra att tänka på!
Måste säga att det är jättebra av dig att ha en 30 m2 stor bur! 
#9 alllt för min jållis!!!:D
#10 Bra att du tänker så! :D
Intressant! Gammal tråd men jag hade samma fråga nu när det började regna och Frode hoppar ut ur sitt hus! Han hoppar glatt runt i regnet och ser nästan busig ut! Ja, men då är det väl ok då, om de tycker det är kul. han har också tak att gå under plus sin bolåda och en pall att kura under om han inte vill bli blöt. kallt är det ju inte heller direkt
vad tokiga de är! ❤️
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare