(S) Satin dvärgvädur.
Namn: Blåzippans Sunbeam, Sune.
Ras: Dvärgvädur, har satin päls.
Färg: Zobel/blå japantecknad wienertecknad, han har blåa ögon.
Ålder: Född 21 Augusti 2012, så snart 1år.
Kön: Hane.
Pris: 600kr.
Finns i: Kalmar län. 4 mil norr om Kalmar i Ålem.
En otroligt charmig kanin som jag egentligen skulle vilja behålla, men tyvärr har jag inte möjlighet till det då jag ska flytta till internat. Kommer bara behålla två kaninungar efter honom, alltså har han fått fina kaninungar efter sig, men skulle passa till det mesta. Kelkanin skulle han vara utmärkt till då han mer än gärna blir klappad osv, men även hoppkanin då han har en pinne i lätt rak och är väldigt framåt med mycket spring i benen. Avel funkar också, men då ska han få mycket uppmärksamhet. Att kastrera honom och ha honom som sällskap till en annan kanin tror jag skulle vara det absolut bästa dock. Han är väldigt snäll och har inget emot andra kaniner, aldrig bitit eller visat aggressivt beteende. Tror även att han skulle vara lätt att klick träna då han är väldigt uppmärksam och snäll. Han blir lätt tillbakadragen om man inte är med honom varje dag, att ge honom mat och vatten räcker inte. När jag köpte honom var han väldigt rädd av sig och jag fick förklaringen att han var lite sådan av sig, visade sig att bara man var med honom osv, blev han en helt annan kanin. En väldigt härlig kanin som söker ett härligt hem! Bor utomhus just nu. Härstamningsbevis medföljer.
Ingen som söker hopp/avel eller kelkanin?
Är det Sune som var med i mini någon gång i kalmarortens kh? :)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#3 - Ja precis, tävlade med honom både i rak mini, rak lätt och rak krok. Har en pinne i rak :)
Han är ju så fin! Och duktig :D är väldigt sugen på att ha honom, men mamma är nig inte lika intresserad,..men jag ska övertala henne på något sätt ;)
#5 - Ja han är väldigt härlig, ger fina ungar med. Så om du vill ha normalpälsade rb sb efter din svarta rex så passar han utmärkt. Han är ev rb, så chans finns ju till rex sb :)
#6 jo jag kan tänka mig att det blir fina ungar:) jag återkommer
Pratat med mamma lite, det blev inte ett nej iallafall ;)
#8 - Så skönt, då får vi hoppas på att hon kanske går med på det! Tror nämligen att han skulle bli en utmärkt hoppkanin med lite mer träning, och om du vill bli placerad och komma lite längre inom hoppningen så är han ett bra val.
#9 såg han på minin, väldigt duktig var han! :)
#10 - Ja då kom han ju 1a, men även nu när det är lite högre hoppar han bra. 5a i lätt rak och 10a i lätt krok har han placerat sig som, dock kanske inte världens bästa, men för att vara hans första så tror jag att han skulle kunna bli en riktigt duktig hoppkanin framöver! :)
putt
Putt.
Kan tas med till Kalmar om någon ska på kaninhoppningen då.
Putt!
Pris: 500kr.
Gud vad söt! Blev så sugen på att köpa honom men tyvärr så tycker min mamma att det räcker med två kaniner här i huset..😕
Lycka till och hoppas han hittar ett kärleksfullt hem snart!
#15 - Tack så mycket! :)
Kanske bara är jag men jag stör mig lite på folk som svarar i en säljestråd "hade jag plats skulle jag ta han/hon direkt" "åh så söt skulle gärna ta han/hon men mamma säger nej" Varför svarar men ens i en annons när man vet med sig att man inte kan köpa kaninen? Som säljare skulle jag bli irriterad. //Linda
Hej! Har pratat med mamma men vi kom överens om art det vore bäst att köpa en rex, eftersom det är det jag ska avla på. Men lycka till med goingen! :)
#21 - Okej, tack iaf :)
#17 Känner att det är mig du pratar om. Om OT tycker det är jobbigt så ursäkta för det, men jag skrev det där inlägget för det är HELT sant, jag blev förälskad i honom och även om jag vet att jag inte kan köpa honom så känns det som om jag kommer "lite närmare" honom genom att kommentera att han var söt och att om jag kunde så skulle jag köpt honom. Kanske låter fånigt men det är så jag känner. ;)
#23 Menade absolut inte att vara otrevlig, hoppas du inte tog åt dig? Är bara något jag sett och tänkt på i många säljesannonser. //Linda
#24 Nej det är ingen fara! Förstår att du reagerar har också sätt liknande kommentarer flera gånger ;)
Putt!
Säljer fem satiner, en rb.
Två hanar och tre honor.
Ingen som söker hopp/avel/kel kanin?
Alla passar till allt.
Putt.