Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 3774 ggr
SuperLimm
0

Kanin som fiser?

Hej!

Jag undrar om det är normalt att en kanin fiser, såna riktigt vidriga illaluktande fisar? Jag har aldrig hört talas om att kaniner fiser och jag vet att på andra djur (bland annat katt och hund) är det inte normalt och beror oftast på att de ätit något de inte tål.

Mvh Linn

Minirut
0

Jag vet inte, mina gör det aldrig, inte vad jag märkt i alla fall. Det kan inte bero på att den ätit mycket kål eller liknande?

http://pillasddv.weebly.com/

Fredagsmysaren
0

Låter det typ "Psssst!" eller hur låter det, för min kanin låter ochså "Pssst!" Ibland och då fnyser han bara. Luktar det verkligen illa?

Love my HjärtaRuffe!Hjärta Älskar KIF! Bäst bäst bäst!

Ljusta
0

Kaniner fiser också, även om många tror att de inte gör det. Men oftast märker man inget, och om man märker så beror det ofta på att den ätit något olämpligt eller så. Något nytt i kosten?

Ljustadalens kaningård

moa88
1

jag har hört att kaniner inte kan fisa? men det kanske är helt fel? 🤔

SuperLimm
0

Ägaren till kaninen beskriver det som att det luktar riktigt illa, kommer inte ihåg exakt vad hon sa men typ ruttet. Med tanke på hur hon brukar reagera när kaninen fisit så skulle jag nog säga att det luktar riktigt illa. Jag tror också det beror på något hon ätit men ägaren tycker inte hon gett något konstigt.

Mvh Linn

Kaninhoppare123
0

Är det en Hane eller Hona??

SuperLimm
0

Det är en hona!

Mvh Linn

Nouvel
0

Har också läst att kaniner inte kan fisa/prutta, men är övertygad om att min gamla gjorde. Ibland kunde han lägga ordentligt illanluktande lukter (påminner om mjuk kaninbajs), men det fanns inget bajs. :S

Ljusta
2
Nouvel
0

Skönt att läsa från en legitim källa att de kan! :) Tyckte väl att det var konstigt att de inte kunde… men vissa låter så himla säkra på sin sak O_o;;