Para Sachsengold och Hermelin
Funkar detta eller är storleksskillnaden för stor?
Beror väll på vem som e mamma, respektive pappa.
Får man fråga varför denna PARNING skulle ske?🤔
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Det går väl kanske om Hermelinen är pappan då pappan bör vara mindre än mamman.
Åh vilken intressant blandning! 😃 Om du nu ska ha den så vill jag mer en gärna följa kullen :3
Är tänkt att hermelutten är mamma i detta fall. Har inte köpt någon pöjk än, men vill göra. Därav min fråga… Har ju hört att bebisarna anpassar sig efter mamman:)
#3 Hihi, absolut:) Om det blir av så… Än så länge är min bebis bara 8 veckor så kommer ju dröja.
jadu ungarna anpassar sig efter honan, så under fosterstadiet är det ingen fara
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#5 men det kan bli fara senare eller?:(
Ja ungarna anpassar sig, men blir det en eller två ungar kan det fortfarande bli för stora och mamman kan då inte få ut dem. Under diperioder kan hon få svårt att ge dem tillräckligt med mat.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Har bytt bana nu, eller tankesätt så. Blir nog ingen Sachsengold:(
Har du någon annan fundering på vad för hane du ska ha? Eller du kanske inte ska ha ungar? :)
Btw när ändå ämnet är inne! Någon som vet någon som har den blandningen eller vet bilder från en sån kull? Det är båda mina favvo raser och hade vart kul att se bild på en unge ur den kombinationen
Vad har mamman för färg? Om det är den eldiga färgen du är ute efter så kan det bli svårt beroende på vad mamman är eller bär för något.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~