Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 959 ggr
Ellinor.a
4

Kristianstad Kaninpassning

Under sommaren - och kanske längre fram - erbjuder jag kaninpassning. Jag har inte satt några bestämda datum än när jag kan, men det är bara att kontakta mig och höra! Jag bor ca 2 mil ifrån Kristianstad.

Jag har haft kaniner under i stort sett hela mitt liv. Jag är väldigt intresserad och har på så sätt även lärt mig mycket. Under den här tiden kommer jag ha gott om tid och kommer att leka och kela med kaninerna mycket.  Jag tycker att det är väldigt viktigt att kaninen trivs och därför vill jag gärna få reda på så mycket om kaninen du tänker lämna och hur den är van att bli skött. Jag vill också ha rätt att backa när du kommer för att lämna din kanin om jag tycker att den är väldigt aggressiv eller verkar vara för nervös och rädd för sitt eget bästa. Jag ser helst att kaninen är vaccinerad och det är i första hand vaccinerade kaniner jag tar emot.

Platser:

Om det är många som behöver hjälp med passning kommer jag att bygga en tre-fackare. Annars har jag:

1 utomhusbur (inte jättestor, men kan användas till upp till 2 kaniner som bor tillsammans)

2 inomhusburar (kan ställas ut i garage ifall temperaturen är för hög inomhus)

2 rasthagar samt en stor gräsmatta om din kanin är van vid koppel!

Om bur medföljer är också det bra!

När du svarar på annonsen vill jag att du får med det här:

*Under hur lång period och när kaninen ska passas.

*Fakta om hur du sköter din kanin och hur du brukar hantera den, för största trivsel.

*En eller flera kontaktpersoner som jag kan få tag i om något skulle hända.

*Ifall din kanin använder fodret som jag har hemma (återkommer om vilket), annars får du ta reda på hur mycket den behöver ha med sig för sin vistelse hos mig.

*Om din kanin är van vid något annat, någon frukt/grönsak/växt.

*Om din kanin är van vid sällskap (senare kan diskuteras om den kan träffa min kanin eller inte).

*Om kaninen är vaccinerad.

*Vilken typ av bur du skulle behöva hyra, eller om du har med dig en egen.

Priser:

30 kr/dag eller 150 kr/vecka för en kanin. Om du har 2 som bor tillsammans blir kostnaden 50 kr/dag eller 250/vecka.

Hö och strö (och självklart vatten) ingår i priset.

Om mig och min kanin:

Jag heter Ellinor Andersson och är 15 år. Jag har haft 6 kaniner i mitt liv och kan en del. Jag har även en katt, men han får inte komma nära kaninerna.

Kaninen jag har nu heter Nikita och ska fylla 3 i år. Hon är vaccinerad mot gulsot och kaninpest men inte kastrerad. Nikita är en vit b.ö. peking dvärgvädur med en underbar personlighet. Jag är väldigt mån om att hon ska ha det bra och ägnar mycket tid åt henne.

Under den här perioden kommer jag troligtvis också skaffa en blogg där jag uppdaterar med bilder de flesta dagarna.

Min adress får du när vi kommit fram till något.

Du kontaktar mig via e-post: ellinor.ross@hotmail.com

Emelice1206
0

Bor i Umeå så det är lite långt, och har vakt till i sommar, men vill ändå säga att det är härligt med sådana som du; som ställer upp och hjälper andra och är så mån om kaninerna! 👍

Ellinor.a
0

#1 Tack! Det är roligt att höra! :) Synd att du bor så långt iväg bara ;) Fodret jag använder är kanin och marsvins pellets från Djur och Natur. Om din kanin använder samma så ingår det men annanrs får ni ta med eget :)

Ellinor.a
0

Pellets kostar 15 kr extra/vecka om det behövs lånas. Ursäkta för att jag skrev fel innan.. 😞

Jag har nu även skaffat en hemsida: http://kaninpassning.weebly.com/ :)

Ellinor.a
0

Putt

RebeccaG
0

Ett litet tips? bara är att skriva hur du hanterar smittskydd & hygien!☝️

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube