Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 510 ggr
Victorica
0

(Skriver av mig) Ritningen är i alla fall klar

Har under ett par veckor suttit och klurat på en ritning till en kaninbur, och nu känner jag att den inte kan bli så mycket bättre. Det har växlat från en tvåvåning till envåning och är nu tillbaka på en två våningsbur.

Måtten kommer ligga runt 140 x 80 och höjden på undervåningen ligger på 70, medan den på övervåningen varierar mellan 70 och 90 på grund av taket. Boet är på övervåningen, med en ramp ner till undervåningen.

Jag är riktigt sugen på att sätta igång, gärna i skrivande stund. Men jag har ett litet problem. Mina föräldrar vill inte ha en kanin på gården..

Veronica

Hannhis
0

kan du ställa buren bakom huset… i fall gården är framför huset kan du väll ha buren bakom? 🤔

Mvh Shy och Hannah

[Mi-rand-a]
0

Du behöver ju inte ställa buren mitt på gården utan kanske längst husväggen eller i något örn ?

Victorica
0

#1 och #2 Hade tänkt mig att ha den på norrsidan av huset, så att det är lite svalare på sommarn, och vinden kommer inte åt så lätt på vintern heller (om jag inte flyttar in den till stallet). Det är väl inga större problem med platsen, utan mer att de inte vill ha en kanin i familjen. Och när jag frågar får jag aldrig några konkreta svar på varför, så det är svårt att argumentera för kaninen.

Veronica