(S) Två keliga mystroll
(eftersom rubriken i förra annonsen blev lite dum så gör jag en ny :))
Födda: 14 maj 2013
Mamma: Lejonhuvad dvärgvädur, viltgrå brokad
Mormor: Lejonhuvad dvärgvädur, viltgrå brokad
Morfar: Lejonhuvad dvärgvädur, viltgul
Pappa: Lejonhuvad kanin/dvärgvädur, svart
Farmor: Lejonhuvad kanin, svart
Farfar: Dvärgvädur, brokad japan
Pim-Pim och Hugo är två mysiga kaniner som älskar allt och alla. De är vana vid barn och andra djur så som katt, hund och fågel. De är väldigt sällskapssjuka och gillar inte sitta i bur hela dagarna. Helst av allt vill de ut och springa fritt i en stor Hage med gott grönt gräs. Sele är de inte vana vid ännu. Båda två har fina bett och kommer att ha nyklippta klor då de säljs. Pris: 300 kronor/kanin
Pim-Pim är en viltgrå dubbelmanad hane. Han har haft problem med sitt ena öga enda sedan det öppnades. Först en irritation som sedan ledde till en ögon inflammation. Ögat nu mycket bättre men synen är inte helt hundra. Det ligger som en genomskinlig hinna över ögat men han verkar ändå se på det. Det brukar bli lite kladdigt runt det ibland så jag baddar med koksaltlösning och smörjer in med ögonsalva. Förutom detta är han en pigg och glad kanin som älskar att kela. Han är väldigt lugn och kryper gärna upp i knät eller lägger sig tätt intill.
Hans ena öra ligger ner näst intill hela tiden medan det andra fortfarande står upp. Vet ej hur det kommer bli i framtiden ifall båda kommer ligga.
Hugo är en viltfärgad normalpälsad hona. Hon är lite livligare än sin bror. Hon älskar också att bli kelad och bokstavligen kräver uppmärksamhet.
Hon fäller ena örat ibland, oftast då hon slappnar av. När hon är uppe och springer står båda öronen upp. Samma här, jag vet inte hur öronen kommer se ut i framtiden.
Vill ni veta någonting ner så hör av er. Kaninerna finns i Laholm i södra Halland.
På bild: Hugo
http://pillasddv.weebly.com/