Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1062 ggr
ljungensjenka
0

Hårös kant på örat?!

Min 11 veckor gamla kaninunge (dvärgvädur) saknar hår på kanten av det ena örat. Hon hade det så när jag köpte henne, men jag vet inte om det är att hon kliade av detta innan jag köpte henne ellr om det det är sukdom. Hon är hur pigg och glad som helst och har inget annat dåligt. Hjälp? Mamma kommer inte gå med på att ta med henne till vet…

strong.ale
0

Jag tror inte det är någon fara men ring till vet och fråga :)

[Emmabengtsson]
0

Bild? 🙂

ljungensjenka
0

#1 Vet inte hur man hittar nummer till veterinär och då måste mamma ringa och fråga och det kommer hon troligtvis inte göra :(
2# har väldigt svårt att få en bild på bara"kanten" då hon är hur pigg som helst och inte vill sitta stilla ;)

[Emmabengtsson]
0

#3 Haha jag förstår! ;)

[Mi-rand-a]
1

de kan vara lite olika, antingen att hon fäller och råkat fälla lite för snabbt eller mjällkvalster,skabb hm ja lite vad som helst eller att hon bara kliat av de om tex. en mygga bitit henne. 

#3 håll i henne och fota ;p

ljungensjenka
0

#5 Hon vill inte riktigt ;p Och när man väl lyckas få en bra vinkel så är kameran seg…

ljungensjenka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lyckades faktiskt få en bild på hennes öra! När hon låg och vilade (jag vet att man inte ska störa men det var enda sättet att få en bild…) Så vad säger ni? Det är 2 bilder på det "konstiga" örat och 1 på det "vanliga". Dock mobilbilder så kan vara suddiga…

ljungensjenka
0
ljungensjenka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Kaninhoppare123
0

Den kommer nog att få tillbaka pälsen igen, min hona tappade all päls på sina öron men efter ett tag fick hon tillbaka den utan behandling, hon var då även torr på öronen så jag smörjde lite helosan på hennes öron! :)

ljungensjenka
0

#10 Okej, så bra ;) var väldigt orolig men förhoppningsvis så har hon bara kliat av det eller så var det när hon bråkade med sina kullsyskon ;)