B-kullen av Abies och Archimedes
Igår fick en av våra gotlandshonor en kull, Abies (mamman) Är ganska ny här på gården så hon tycker inte om att vi kommer så nära hennes ungar men som tur är för oss så har hon lagt ungarna ute istället för boet (som hon bestämt ska vara hennes toa) så min man har åtminstånde räknat till 7 st och ingen död men det var inte så jättenoga kollat.
Vi får nog locka Abies in i en transportbur så att vi kan räkna och ev ta bort döda imorgon eller så men det känns inte stressigt (vi har tex inte sett nått tecken på att nån skulle vara dålig eller död)
så nu har vi till september eller så att hitta köpare
(Abies och Archimedesär inte släkt även om båda har A-namn, hon är från en annan uppfödare och han är från oss)
l'm back
Grattis! Vore kul att se bilder sen när de blir äldre. :-)
Jag fick se när hon ammade dom ❤️
Däremot såg jag inte nån av ungarna, det var imorse så det var fortfarande kyligt så hon dök ner i ullen så ungarna var täckt av henne där ullen inte täckte men man hörde dom 😍
l'm back
Vi räknade dom idag och det visade sig vara 8 st ungar och ingen död. Jag har lite nya bilder men inte på datorn så det får vänta.
l'm back
Tass Sååå sööööta!
#7 nått som var riktigt sött var att den där "svartbrokiga" i mitten började längst bak i bilderna och i sista bilden var den bara en stor Men söt) suddig klump ❤️
l'm back
Följer c:
Nu börjar det vita se mer vitt ut än rosa men jag har tyvärr ingen bild då vi försöker att sätta upp ett växthus och det tar längre tid ä vad vi hade planerat
l'm back
Nu är det så varmt att ingen har ull på sig så nu vet jag att det finns 2 viltfärgade, 2 svarta, 2 brokiga (svart och vilt om jag minns rätt) och två gula.
Det blir kul att se hur dom blir sen, jag har inte haft nån gul eller viltfärgad gottis än 😃
l'm back
Vi har haft så mkt att göra med odlingarna så vi har inte hunnit ta fler bilder men min syster kom förbi häromdan och kom på kaninnamn.
Förut hade jag ingen namnidé alls och nu har jag nog för många.
Hannamn: Balder, Beast, Buster, Bilbo, Bravo, Bror, Boss, Bob, Burke, Brutus, Benedikt (måste om jag tar Beatrice enligt syrran), Bastian, Baloo, Baltasar, Bamse, Backe, Buster, Birk och Balder.
Honnamn: Babbsan, Bubblan, Busan, Bonnie, Baby, Brunhilda, Beatrice (ej till nån som kommer att slaktas), Blanca, Birta, Bimbo (måste enligt syrran), Britta, Belle, Barbo, Bruttan, Barbie, Brave, Bella, Babba-Lisa och Baily.
l'm back
Dom har börjat öppna ögonen! jag hoppas det är varmare imorgon så vi kan ta nya bilder 😍
Och snart börjar dom nog hoppa ur boet så att man får börja gosa också *muhahahaha* 😉
l'm back
I förrgår kväll så började dom krypa runt i buren 😍
Dom är jättesöta nu men vi kan inte ta bra bild förrens imorgon
l'm back
Den som nosar mot kameran är viltgråbrokad, ser ut att finnas en till sån i bakgrunden tillsammans med två viltgula och två viltgrå. Tycker mig se två helsvarta också, en i bakgrunden och en i närbild eller det kanske är mamman? =)
Jättesöta hela bunten!

Nämen snubblade jag över dig på detta forum också ;) Så fina dem är, allihopa :)
Den mörkare av de gula blev jag väldigt förtjust i, är de pojken eller flickan?
/Helena 😃