Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 976 ggr
NellyHj
0

Konstiga läten gör kaninen arg!

Hej! Jag har två kanin honor som inte går så bra ihop, jag har dom i olika burar men dom har aldrig riktigt bråkat så det verkligen är farligt. Jag brukar ta ut dom så är dom lite tillsammans men jag har sten koll på dom så att dom inte hamnar i bråk! Men härom dan så gjorde den yngsta små läten som om hon morra väldigt tyst eller gnällde väldigt mörkt? Samtidigt som hon nosa på min andra kanin, det gjorde så att den äldsta, den som inte lät, blev förbannad och började bita min yngsta hastigt! Vad kan detta bero på? Vad betyder det? Vad ska jag göra? är det farligt??

solir123
0

Jag vet inte dereckt! Började han blöda?😕

NellyHj
0

Ne ingen börja blöda, men Kunde ha gjort om ja inte tagit henne därifrån för min äldsta blev super arg!

starfredberg
0

Hur gammal är den yngsta?

Duvlyckans kaninuppfödning av dvärgvädur

AkaiTsuki
0

Låter som kaninen morrade, för det kan de göra

//Joanna

Augustiskaniner
0

En av mina tre kaniner som går tillsammans brukar "morra, gnälla" och sedan hoppa på en av de andra kaninerna. Detta är ett dominans beteende och är inte farligt men du bör hålla dom under uppsikt när de är tsm precis som du gör.

Din ena kanin kanske blev trängd på något vis och blev rädd? Det kanske var därför den högg till?

http://augustiskaniner.weebly.com

Lejonhuvade och Rex blandningar. ❤

skuttis88
0

Min hona gör det när man ska ta henne. Jag tror att hon varnar att hon vill vara ifred eller att hon är arg.

MVH Celina

[Tilde]
0

Jag har en hona som är lite aggro mot min andra hona. Jag har dem aldrig tillsammans på grund av detta, så om jag var du hade jag inte heller vågat. Okej om de jagar runt varandra för att dominera, men bits de och bråkar på riktigt har det gått för långt. :/

NellyHj
0

Okej tack så jätte mycket för svaren!