Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mÄste-skriva-av-mig
LĂ€st 313 ggr
Fredagsmysaren
2

En kanins dagbok Del 3

Hej hej! Rufus hĂ€r igen!😎 Idag fick jag prova min "sele" för första gĂ„ngen. Matte sa att jag blev jĂ€tte fin och passade i den. SĂ„ klart att jag gjorde! Jag Ă€r ju bĂ€st i vĂ€rlden! I allafall sĂ„ fick jag stor publik. Mattes komisar, eller jag tror att hon sa kusiner, var dĂ€r och bevittnade nĂ€r den otroliga Rufus tog sina första hopp i sele! Alla applĂ„derade. Det belönades med kramar, gos och hundra klappar. Jag fick ochsĂ„ en stinkande, röd, mosig sak som matte sa hette jordgubbe och var jĂ€tte god
 Med tycker inte! Den luktade inte gott sĂ„ jag vĂ€grade. Matte blev tydligen lite förmĂ€rmad, för jag fick inte sĂ„ mycket mera uppmĂ€rksammhet dĂ„. BLÖ! OooooorĂ€ttviiiist! Sen glömde alla bort mig nĂ€r mattes kompis-kusin kom med en stor, gladdig ovh vit grej med Mosgubbar,min egna verison jordgubbar, Bahahaa! (Okej, jag Ă€r trĂ„kig) Matte jublade nĂ€r den kom, och sen förklarade hon att det hette tĂ„rta och var uppskattat bland kort-öringar( MĂ€nniskor, heter det tydligen) Sen fick Matte med vĂ€nner/kusiner/vem bryr sig en present av Mattes förĂ€ldrar. En stor, plasig kana, som man tydligen skulle Ă„ka pĂ„. Matte blev jĂ€tte glad och berĂ€ttade att det kallas vattenrusch kana. Jag fick inte vara med. Dummt! Sen fick jag hoppa in igen och nu Ă€r jag jĂ€tte glad. HejdĂ„! Rufus

PS. Jag jobbar pÄ ritningar till en EGEN sÄndÀr kana! DÄ ska inte Matte fÄ vara med! Eller jo kanske, förÀssten. Om hon kliar mig bakom öronen och ger mig persilja kkanske hon fÄr vara med.

Love my HjĂ€rtaRuffe!HjĂ€rta Älskar KIF! BĂ€st bĂ€st bĂ€st!

camave
0

Riktigt kul att lÀsa Rufus dagbok. VÀntar pÄ del 4

Fredagsmysaren
0

Schysst!😃

Love my HjĂ€rtaRuffe!HjĂ€rta Älskar KIF! BĂ€st bĂ€st bĂ€st!