Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1503 ggr
Gimbergsson
7

(S) Renrasig hermelinkille

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste nu sälja min fina hermelinkanin Ville då varken tid eller intresse finns kvar. 

Han är renrasig med stamtavla, född i juli 2009.
Han är av färgen viltgul och pappa till tre kullar kaninungar, hans hermelinanlag har varit starka då ungarna liknas mest vid hermelin trots en mamma av annan ras. 

Ville som han heter är en otroligt fin kanin, världens sötaste och så otroligt snäll! Han har bott hos mig sedan han var 7 veckor gammal och har aldrig varit sjuk eller haft några som helst problem. Han är aningen tillbakadragen men kan vara otroligt sprallig bara man ger honom chansen.

Det är verkligen med sorg i hjärtat jag gör det här men det är för hans eget bästa då jag som sagt varken har tid, energi eller intresse kvar.

Han finns två mil söder om Örnsköldsvik. Jag kan möjligen hjälpa till med frakt till Umeå och eventuellt Sundsvall.

Detta är rätt kanin för dig som är intresserad i renrasig hermelinavel eller bara vill ha världens mysiga individ som husdjur. Ser helst att han kommer till någon som har intresse och vana av kaniner och möjlighet att ge honom ett bra liv. Jag säljer honom inte som en leksak till något barn.

Fler bilder finns, hör av er här eller på min mail vid frågor eller intresse: sannagimbergsson@hotmail.com

Tack.

Thowas
0

vad hade du tänkt dig för pris på honom?

Gimbergsson
0

Priset är inte det viktigaste men runt 400 kronor.

Thowas
2

okej, lite mycket för en så pass gammal kanin…   tack ändå

Gimbergsson
9

Som sagt, priset är inte det viktigaste men jag lägger ändå priset på den nivån för att inga oseriösa köpare ska vända sig till mig. 

Men om rätt köpare dyker upp som visar sig kunna ge honom ett bra hem behöver inte priset nödvändigtvis vara så högt. Då kan det bli relativt lågt då det enda jag önskar denna fina kille är ett bra hem!

Thowas
0

kolla in min hemsida om du vill

www.thowasteddys.weebly.com

Gimbergsson
0

#5 Fin sida med fina kaniner! 
Du får säga till om du är intresserad av lille Ville!

Gimbergsson
0

Putt :)

Gimbergsson
0

Putt

Gimbergsson
0

Putt

Gimbergsson
0

Puttar för killen igen. Som sagt, pris kan diskuteras.

Gimbergsson
0

Putt

Gimbergsson
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Putt

lovemysack
0

Har han ställts ut nån gång?

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Gimbergsson
0

#13 Nej, det har han inte. Jag har aldrig haft ett intresse för utställningar så det är på grund av det. :)

Gimbergsson
0

putt

Gimbergsson
0

puttar för grabben

Gimbergsson
0

Putt

MEMFS
0

Hade jag haft tid och plats hade jag mer än gärna tagit din herre, super fin:) Har själv två hermeliner här hemma, en tjej med två ungar och en kille.

Gimbergsson
0

#18 Åh, låter supermysigt! :) Ja, han är mycket fin, synd att jag inte längre har tid…

MEMFS
0

Hur kommer det sig? om du vill svara!

Ja jag är superfäst vid just hermeliner:) Dom är jättefina! Min man skulle dock "dö" tror jag om vi skaffa fler just nu;) Vi har 4 niner, 2 marsvin och en hamster.

Gimbergsson
0

#20 Jag älskar också hermeliner och har haft rasen ända sedan jag var tre år gammal. Nu är jag snart 18 och kommer flytta hemifrån så småningom för att antingen studera eller jobba utomlands, då kan tyvärr ingen kanin följa med mig. :(

Åh, kaninbebisar är så mysigt! Jag har tre kaniner och sedan har familjen tre mopsar och en stor hund. :)

Gimbergsson
0

Putt

Gimbergsson
0

Putt

[cindy2013]
0

Jätte fin hermelin :-)

Gimbergsson
0

#24 Tack så mycket! Jag håller med, han är otroligt ståtlig :)

Gimbergsson
0

Putt

CorneliaAndersson
0

Åhåå vad fin han är! :O

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Gimbergsson
0

#27 Tacktack! :)