Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 684 ggr
Eldsjärten
0

hur gör man en kanin tam?

Skaffade en kanin för en och en halv vecka sen, en rex pälsad dvv hona! :D Problemet är att hon vågar komma fram och nosa och bli lite kliad, men ifall jag håller eller kommer fram till henne blir hon helt galen! När jag går fram till henne går jag lugnt och säger hennes namn så hon vet att jag kommer. Men hon blir ändå galen! :( Vad gör jag för fel? Hennes föräldrar är jätte gosiga och nyfikna! Hade en annan hona som var värre och bet hela tiden. Men hennes mamma försökte attackera mig när jag skulle klappa henne, samma med pappan!  Vad gör jag fel? Har hört att honor kan vara såna. Är de sant?

blomsterkvinnan
0

hur gammal är kaninen?

vissa honor som har ungar kan vara väldigt över beskyddande. Har en hona som har unge hos sig och hon är ganska aggresiv när man ska ta i ungen/ungarna.

Eldsjärten
0

1# 4 månader! Hon börjar kanske komma in i "tonårsåldern"

blomsterkvinnan
0

kan vara det och sedan så kan hon ju vara brunstig. sitter mamma och unge tillsammans?

Eldsjärten
0

Har köpt henne, så hon sitter med min kastrerade han just nu! ;)

blomsterkvinnan
0

okej.

antagligen så är hon brunstig. fortsätt att hålla på med henne så blir det nog bättre.

Eldsjärten
0

Okej! :) Tack för hjälpen! :)

Eldsjärten
0

Men nu kom jag på en sak! Hur länge är en hona brunstig? :)

tussen12
0

Åh rexpälsade dvv är så fina! Får man se en bild? :D

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Eldsjärten
0

Har tyvär ingen bild på henne! :( Hon är i färgen japangul och har inte lagt ena örat ennu ^^ (har såklart ingen stamtavla)

blomsterkvinnan
0

#7 det är olika för varje kanin. vissa är brunstiga längre än andra honor.

Eldsjärten
0

#10 Okej! :)