Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 518 ggr
neapeaw
0

K: Dvärgvädur hona

Hejsan!

söker en dvv hona, hon bör ha stamtavla och fungera i Avel och utställning. Jag är intresserad av de flersta färgrna så kom med förslag. Hellst blå men som sagt kom med förlag.

Jag driver en uppfödning i Boränge som heter svelingskaningård och föder just nu upp frassar men ska om alt går som panerat även böja lite smått med dvärg vädurar. 

skriv gärna här eller i pm om ni har något av intresse.

obs; endast kaniner 6- över året är av intresse!

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Peak303
0

Synd att du bara söker över 6 månader. Då jag har en vit rödögd hona(är blå under) på strax 5 månader som söker nytt hem.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

neapeaw
0

Har hon stamtavla? Samt va menar du med blå under?:)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

Peak303
0

#2: Hon har stamtavla. 
Alla vita kaniner (vit blåögd, vit rödögd, mest troligen även vit brunögd) är alltid en annan färg under den dem är. 

kopierat från kaninfarg.se:
"Vad som kan vara bra att ha i åtanke är att vit rödögd/albino inte är en färgvariant, utan avsaknad av färg och att alla albinos (av alla djurslag) genetiskt alltid har en färg som bara inte kommer till uttryck pga. avsaknaden av pigment. Albinism är egentligen en defekt som gör att djuret saknar enzyment tyrosinas som tillverkar färgämnet melanin, resultaten blir alltså att djuret inte får någon pigmentproduktion alls. Parar du en kanin med en vit rödögd kanin som bara har vit rödögd i stammen så har du alltså ingen aning om Vilken färg? du egentligen parar med. "

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

IdaL
0

Så kort sagt så är #1's hona egentligen blå, skulle man dock para den med en annan vit rödögd eller en som bär på vit rödögd så blir det/kan bli vit rödögda ungar. :)

neapeaw
0

Okej låter intressant! Kan du skicka bilder påhenne ?:)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

feilazicko
0

Hej! Ha en blå Dvärgvädurs unge leveransklar i fredags vi finns i Uppsala. Hon har fina föreldrar med bra stamtavla hon säljs ringmärkt och stamtavla pappa: Malte Svens chapion mamma fin men ej utställd ännu. Kolla in på hemsida :) Med vänlig hälsning, Bea Http://arentunaskaniner.weebly.com Jagheterbea@live.se 0760585195

zezagena
0

Är du ev intress av rexdvv har jag en liten blå rexad, (vet dock ej kön ännu- 2 v). Kommer märkas och båda föräldrar utställda 😉såg nu i efterhand du söker en vuxen sorry ☺️