Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 551 ggr
KaterinaPetrova
0

Tokig i hagen

Min frasse på 8 v har fått en Hage att vara i på dagarna. 9 kvm stor. När jag kommer in i hagen och går springer han runt mig, mellan mina ben och ju snabbare jag går ju fortare springer han efter. Uppfattar det som om att han är lekfull. Vad menar lillgrabben med detta? 

Vill gärna ha tips: vad kan man inreda hagen med? Hus har han redan. 

Helst sådant som man hittar ute/i hemmet.

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

Minirut
0

Låter som att han är lekfull ja. Mina kaninungar gör likadant. De ska springa efter mig hela tiden vart jag än går.

Du kan inreda med t.ex grenar, större stenar, stubbar och tunnlar. Jag brukar plocka grenar med blad på och trycka ner i marken som en liten djungel. De älskar det!! En tunnel kan du göra av vad som ifall du inte vill köpa en. Jag tog t.ex mammas grejsimojs hon har runt stuprör som blommor ska klättra på. Denna klädde jag in i en vaxduk. Kaninungarna springer ut och in i den hela tiden. Den ena älskar att gömma sig där inne nu när det är så varmt ute ;) Tänk bara på att det inte får vara några vassa föremål som de kan skada sig på då de lätt blir oförsiktiga när de får upp farten och rejsar som galningar ;)

http://pillasddv.weebly.com/

KaterinaPetrova
0

#1 Tack för tipsen! Ska klippa kvistar sen ;)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta