Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 454 ggr
Summerdogs
0

Kaninunge hit och dit

Hej!

Som jag har sagt förr så ska jag köpa en liten rysstecknad hermelin hona som förhoppningsvis föds inom nästa vecka! Hon kommer då att komma till mig vi 8v ålder och grejen är att då kommer jag bo på ett internat på Naturbruksgymnasiet Dingle! Tanken var att hon först skulle komma på sommarlovet men pga ändrade planer så kommer hon då skolan redan har börjat och jag vill ha med henne dit. Hon kommer då bo hos mig på skolan på vardagarna och resa med mig hem med tåg och buss hem till mig  på helgerna. Detta var tanken och jag vill verkligen inte att hon ska må dåligt eller så. Men jag vill heller inte låta min mamma ha henne under den tiden eftersom jag själv vill knyta band med henne och så. Ska det vara några problem för henne att åka med mig till skolan och hem igen?

[tessemol]
1

Jag tror inte det kommer bli något problem, bara hon vänjer sig att pendla så kommer det säkert gå jättebra!

Summerdogs
0

Vad bra! Känns lite bättre att höra. Jag började tänka på det idag att hon är faktisk en bebis och började sedan fundera om hon klarar att resa iväg

Nypåkaniner
0

Min lilla Pelle började åka bil och båt när han var 9 veckor och han var hur lugn som helst

Summerdogs
0

Roligt att det funkade bra! Då ska det nog inte vara några problem tror jag :)

KaterinaPetrova
0

Min stora chinchilla på 12 veckor är med och åker bil ibland, van och cool-lugn så det är nog ingen större fara :)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

Gizzma
0

Det kanske blir lite konstigt för henne i början att åka tåg och buss men när hon väl ha vant sig borde, som de andra har sagt, inte vara några problem. Det är väl bara om de förknippar resan med något obehagligt som det blir jobbigt och stressigt för dem. Vår katt tex. avskyr(!) att åka bil för hon vet att det är så man åker till veterinären som hon också tycker illa om, och toksvettas om trampdynorna. Så jag tror inte heller det kommer bli några problem😉

/GizzmaFörlägen

BlommaEverything has its beauty, it's up to you to see it!Blomma