Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 9363 ggr
Stinastygg
9

Typsnittskullen 15/4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så var de äntligen här, Sallys ungar. Och detta är som utlovat dagboken!🙂

Hela 12 små knytten föddes natten mot den 15/4 2013. Mamma Sally hade bäddat så fint med mycket halm och päls, så man ser de knappt, men här är iallafall en första bild på "fotbollslaget", som kommer att få namn efter kända typsnitt i Microsoft Word:

Stinastygg
7

Namnen jag valt ut på temat:

• Arial
  • Century
  • Eras
  • Franklin
  • Garamond
  • Impact
  • Lucida
  • Rockwell
  • Roman
  • Script
  • Tahoma
  • Verdana
ninor
1

Spännande att se hur de går och hur de utvecklas! Vilken ras? är mamma och pappakanin? :-)

LillaSnö
1

ska bli kul att följa :)

[Plumskaniner]
1

Grattis, ser fram emot att följa!😃

Tinkelbell
1

Grattis! Vad skoj och jag väntar ivrigt på mer söta bebisbilder!

Mvh Hela stora familjen <3

Stinastygg
0

Det blir roligare bilder om en vecka eller två. 🙂

Jag ska försöka att störa så lite som möjligt nu, även om det är svårt att hålla snoken borta. Skulle så gärna sitta och titta på dem hela dagen om det gick 😍

#2: De är renrasiga rex. Pappan med stamtavla, mamman med HB.

meerschweinchen
2

Åå så roligt! Ska bli spännande att följa den här kullen :D

Mvh Sabine

[CruellaDeVil]
3

GRATTIS till söthögen! Det var en rejäl kull får man säga! Plötsligt känns mina fyra väldigt futtigt. ;)

Klara.b
1

Åhh Grattis! 12 ungar är inte dåligt! Ska du behååla någon, och hur många behåller du isf??

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Alvirpo
2

Grattis! Men oj oj oj, 12!! Inte undra på att hon var tjock😉

BunnyHope
1

Sätter en tass här så att jag kan följa Microsoft Word laget.

Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12

Lurvas11
3

12 stycken… 😮 Ska bli spännande att följa :)

Hälsningar Lurvas11Glad

Dvärgvädur
0

Tass! :)

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Fia9000
0

Följer 👍

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Kiyona
2

Tass måste ju följa detta minst sagt stora kanin mirakel med 12 ungar :D Sally har ett hårt jobb framför sig att fostra alla! Häftiha namn med typsnitt från word :P

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Stinastygg
1

Tack ska ni ha allihop! 🙂

Att de är så många som 12 st känns inte helt bra faktiskt, även om det var roligt på ett sätt.
Stora kullar ökar ju dessvärre sannolikheten för att några ska dö… Och det är ju aldrig roligt. Men vi får hjälpas åt att hålla tummarna!

#9: Jo, jag kommer att behålla en hona som sällskap till Sally. Övriga skall säljas som kelkaniner. (Om någon vill hoppa med sin, eller ha i Avel, så går ju det också bra förstås.)

Kiyona
1

Ja men det är bara att hålla tummarna på att allt går bra! Att dem får ordentligt med mat från sin mor och håller sig friska! Håll noga koll på att dem går upp i vikt som dem ska så ingen halkar efter! Det är mycket jobb för en kanin mamma med så många ungar och hon kanske kommer att behöva din hjälp. Så håll koll :) Lycka till!

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Stinastygg
0

Jo jag tänkte att jag nog får vara beredd på att stödnappa några kanske.

När kan man börja väga dem? Jag vågar knappt ta i dem, de är ju så små och sköra. Vill inte vara och peta i onödan nu i början, bara en kontroll morgon och kväll så att alla lever.
Känns inte helt OK att vara och lyfta upp dem helt ur värmen i boet för vägning riktigt såhär tidigt, eller?

När de är iaf en vecka fyllda och lite större & tåligare kanske man kan börja föra viktkurva på dem, eller vad tycker ni med mer erfarenhet?

ninor
1

#18 Jag skulle inte börja väga dem redan nu. Möjligtvis om jag misstänker att någon inte får tillräckligt med mat, men annars nej. Man ser ju oftast på magarna om de har fått mat eller inte.

[Ebidda98]
3

Åh vad kul! Följer 😍

Stinastygg
0

#18: Nä, då var min magkänsla rätt då. Tack! När tror du att det kan vara lämpligt att börja väga?

Kiyona
2

Jag har ingen större erfarenhet men vet att med råttor låter man väga så fort som mjöligt men jag vet också att det är gansk lätt att se om någon halkar efter då dem andra växer ikapp den som inte får i sig tillräckligt. Ta en bild på dem varje gång du ser till dem och känn och kläm lite då bör du ju märka ganska fort om någon inte hänger med dem andra. Det viktigatse är ju att dem hänger med nu när dem är som känsligast nu ska dem ju lägga på sig det viktigatse mest avgörande hullet genom modersmjölken. Jag skulle ju tycka att man skulle kunna ta med vågen och väga dem det går ju trotsallt väldigt fort men om alla ser ut att ha bra hull kan du låta ögonmåttet avgöra om dem behöver nappas eller ej.

Vänta på att någon annan svarar för säkerhetsskull. Men jag anser att den första tiden är viktigast att dem hänger med då den första veckan är svårast för dem att ta igen senare i livet.

**Mvh//Andrea **

Emelice1206
1

Ska bli spännande att följa Word-laget 😃

AkaiTsuki
1

Vill ha bilder 😊

//Joanna

Lurvas11
3

12 ungar… Inte konstigt att hon var så rund och go om magen 😉

Hälsningar Lurvas11Glad

Stinastygg
8

Hela gänget pigga, varma och goa vid kvällskollen alldeles nyss.❤️

Eftersom att de är så himla många i en stor korvig hög, och Sally hade lagt så otroligt mycket päls, så måste jag flytta dem en bit i boet, en i taget, för att kunna kolla att alla lever och så. Det blir omöjligt att se om nån är död eller fått för lite mat i dendär ung-klumpen annars!

Här lade jag dem på en svart handduk så att ni kan se dem lite bättre:

Stinastygg
0

Ungen högst upp och lite till vänster ser ut att bli mamma opp-i-dan🙂

[Ebidda98]
0

#26 Ska bli så kul när alla fått lite päls också! :) Hur lång tid brukar det ta?

Kiyona
0

haha vissa var riktiga små tjockkorvar jämnfört med vissa av dem :P Så söööta! <3 Tycker alla ser goa ut är väl 2st som är lite mindre men omöjligt att avgöra då jag inte kännt på dem och dem är ju inte sjukligt små bara mindre och kanske ser mindre ut för att dem ligger bredvid den sörsta ungen åt vänster och underst i bilden. Håll koll på att dem växer till sig som dem ska och blir lika runda som dem andra :) Jätte fina bebbar! Sådana här små saker växer ju så himla fort om dem får i sig det dem borde så märker du nog om något är fel. Kan ju göra så att du väger dem minsta i kullen och se till att dem lägger på sig i normal takt och gör dem inte det får du stödmata. Det är ju väldigt massa bebisar med hungriga magar som mamma kanin har att ta hand om.

**Mvh//Andrea **

Stinastygg
9

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kort videosnutt på ett gäng livliga krabater.

(Kvittret som hörs i bakgrunden är mina fåglar, bl.a undulater & finkar. Man kan även höra hundtassar på parkettgolvet)

Kiyona
1

aww livliga små snuttar :P vänta bara tills dem går ut ur boet haha :D så sött!

**Mvh//Andrea **

[Ebidda98]
1

#30 Haha, Gud vad de rör sig! ;)

iJennie
2

Är VÄLDIGT avundsjuk, tänk hur mycket kaninmys du får varje dag!😉

/Kram Jennifer

smulizzen
1

*följer!😉*

Hälsningar från mig, ponnyn och kaninerna :)

[CruellaDeVil]
2

Hoppas alla överlever nu! Häftigt om du ska ha alla 12 skuttandes runt! Jösses! Då måste jag banne mig åka ner och hälsa på så jag får se miraklet!!!!

Stinastygg
0

Jag bestämde mig efter mycket velande för att väga de minsta ändå, och efter ett tips? i en annan tråd dela upp kullen i två grupper om 6 ungar i vardera. Den allra minsta vägde endast 28 gram medan den största vägde hela 62 gram!

Jag kommer skaffa hem grejerna som behövs, och börja stödmata under dagen. De minsta var inte så tjocka, så jag tror att det behövs.

Önska oss lycka till och håll alla tummar ni kan nu!

OneSound
1

Oj vilken skillnad! 😮 Men med stödmatning går det säkert bra!

Aut viam inveniam aut faciam

meerschweinchen
1

Hoppas att allt går bra, lycka till!

Mvh Sabine

Stinastygg
4

Nu är de minsta matade och tjocka, och somnade direkt efter maten i sin lilla låda 😴❤️

Kiyona
1

Åh men vilken tur attdu vägde dem. Tror det kommer gå bra med stödmtning. Mycket mer arbete blir det ju men det är detvät tills dem kommit ifatt! Här håller vi tummar, tassar och tår för att allt ska gå bra!🙂

**Mvh//Andrea **

ninor
2

#36 Jag vägde mina första gången då de var 4 dagar gamla. Minsta vägde då 38 och största 63. Stödmatade den minsta 1-2 gånger per dag tills den var kanske 2 veckor gammal. Och med stödmatning menar jag att jag höll i mammakanin så fick lilla Harry (dom ungen senare fick heta) snutta och få i sig lite extra mat. Han mådde hur bra som helst och blev i slutet min lilla favorit. ❤️

[Ebidda98]
0

Hur stödmatar man dem när de är så små? :)

ninor
0

#42 Finns olika sätt, bl.a. att ge dem kattmjölksersättning via t.ex. pipett. Jag föredrar dock att hålla i mamman, eller lägga henne på sidan, och sedan låta ungarna dia. 

Här är en bild som visar vad jag menar. Min mamma håller i Hedvig (mammakanin) och jag själv håller i lille Harry som diar.

Stinastygg
2

Jag ger kattmjölksersättning med en pytteliten spruta (utan kanyl givetvis). Den rymmer bara 1 ml och har väldigt liten mynning.

#43: Jag är ensam och har ingen som kan hjälpa mig att hålla den ena eller den andra. Och som jag förklarat tidigare så är mamma-kanin inte den mest välhanterade och inte så förtjust i att man har i henne eller håller fast henne…

[Ebidda98]
0

Okej :) Då vet man det! :)

Stinastygg
6

Uppdatering: Alla vid liv, pigga och spralliga. So far so good! 👍

De minsta har stödmatats två gånger under dagen med gott resultat - en gång kl 12 och en gång kl 20. Nu är de hos mamma i buren, och de större är i den provisoriska bolådan i badrummet, där det är varmt och gött. De stora hade bolliga magar så de har fått av Sally under dagen 🙂

Fortsätt hålla alla tummar, tår, tassar och svansar för att det går bra för allesamman!

Tex&Tillman
1

Jag sänder många lycka till och hoppas alla ungarna klarar sig ❤️

Stinastygg
1

#47: Tack! 🌺

Stinastygg
8

Det går fortfarande bra för oss, alla småttingar lever och verkar må fint🙂

De sex minsta hade helt klart fått mat av mamma i natt, för de hade så fina runda magar på morgonen när jag flyttade dem. Den allra minsta har gått upp från 28 till 33 gram, vilket är lovande.❤️

Ber er återigen om fortsatt tum-tass-svans-hållning! Det verkar ju fungera!😉

meerschweinchen
1

Så roligt att allt går bra! Och hoppas det gör det i fortsättningen!

Mvh Sabine

connie98
1

spännande (följer) 😃

Ztrawberries
1

Åhh 12 ungar är inte dåligt! 🙂
Ska bli spännande att följa ungarnas uppväxt! :)

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

Stinastygg
2

Alla små typsnitt är fortfarande i livet. ❤️

Tog lite bilder på minstingarna när de matades kl 20, lägger upp dem imorgon, är alldeles för😴nu!

Stinastygg
5

Alla 12 i livet ännu, pigga och raska.

Minstingarna var sååå runda och goa efter att ha varit hos mamma i natt, så det blir bara en stödmatning för dem idag, istället för två🙂

Den allra minsta plutten, som bara vägde 28 gram 1:a gången hen vägdes, har nu gått upp till hela 42 gram! En minst sagt glädjande utveckling. ❤️

Nu tänkte jag visa lite bilder på knyttena från gårdagkvällens matning, kommer lägga in flera bilder i rad, så vänta med att kommentera tills jag lagt upp färdigt. Säger till när ni får kommentera! 🙂

Bebishög:

Stinastygg
5

Vänta med att kommentera tills jag lagt upp färdigt. Säger till när ni får kommentera!

De två minsta sover tätt ihop:

Stinastygg
3

Såhär matar jag:

Stinastygg
6

Närbild, notera de små tassarna med de små små små klorna:

Stinastygg
3

Såhär vänder ungen bort huvudet när hen är nöjd:

Stinastygg
4

När ungen ätit klart stryker jag försiktigt över kön och anus med en våt tops tills det kommer kiss och/eller bajs.

Minstingen somnade såhär på rygg i min hand efteråt (ni som inte haft kaninungar kan lägga märke till den lilla svarta snutten av navelsträng som sitter kvar)**:
**

Stinastygg
3

Ännu en liten tlöttis:

Stinastygg
3

Kartongen som bebisarna ligger i, när de inte är hos mamma i bolådan i buren (på bilden hade de trampat ner mycket av pälsen, har fyllt på med mer):

Stinastygg
5

Avslutar serien med ytterligare en bild på minstingen, som växer så det knakar! Nu får ni kommentera!🙂

Tinkelbell
1

Dom är ju så söta! Hoppas alla klarar sig <3

[Ebidda98]
1

SÖTA! :D

meerschweinchen
1

Såå söta små bebisar :D

Mvh Sabine

[CruellaDeVil]
1

Jamen alltså jag svimmar! SÅ söta!

Max_129
1

Måste bara följa :) håller tassar och tummar ;)

www.idasvardag.devote.se <3

Kiyona
1

Aaaww så söta!!! <3

så bra att småttingarna lägger på sig som de ska! Jättebra jobbat av dig! Inte många som faktiskt lägger ner den tiden ens! Och sen lyckas med! jätte kul att se! grattis! hoppas allt fortsätter gå såhär bra!

**Mvh//Andrea **

Stinastygg
2

#68: Tack snälla, de orden värmer enormt!

Fortsätt som sagt att hålla tummar, tassar och allt som hållas kan. Hittils fungerar det ju utmärkt, och chanserna för överlevnad ökar för varje dygn, och för varje gram de går upp i vikt!❤️

LillaSnö
1

Härligt att läsa att det går så bra trots att det är många ungar, äter de "stora" också som de ska? :)

minaninar
3

Tack för underbara bilder. Så himla fint att höra att det går så bra och att du lägger ner denna omsorg. För mig är det helt förebildligt.

😃

Tex&Tillman
1

Supersöta bebbar ❤️ Superbra bilder med 🙂 Och en jättetrevlig tråd 🙂 Sänder massa lyckokramar till alla bebbarna och mamma, och matte med såklart 😎

Stinastygg
3

#70: Ja, de stora har som sagt hittils ätit jättebra hos mamma under den dygnshalva de varit hos henne - de har varit så runda och fina vid bytet på kvällen. Men nu ikväll när jag skulle "byta grupp" så var de stora smala, så jag trooor att Sally diar dem mer mot kvällssidan, snarare än under ljusan dagen. (Sitter ju inte och bevakar henne, så jag vet inte säkert när.)

Jag bytte därför inte grupp, utan lade ner de stora igen, släckte i vardagsrummet och så ska jag sitta i sovrummet och se film ett tag, då får hon förhoppningsvis ro att gå in och dia dem, när det är mörkt, tyst och lugnt.
Byter nog ungarna närmare midnatt kanske, håll tummarna att de stora är runda då!👍

#71 & #72: Tack snälla ni!🌺

[CruellaDeVil]
1

Underbart att det verkar gå bra. :) Vi håller tummar, tassar, tår och fenor här hemma!

Stinastygg
0

Visste inte att du/ni hade några fiskar nu, Erika? 😎 Men visst, håll i fenorna för fasen! 😃

varbergsbo
1

Lycka till! Hoppas att de äldre fick lite mat ikväll.

[Ebidda98]
1

Hur mår ungarna idag då? ;)

Stinastygg
4

De mår bra, tackar som frågar #77 🙂

Nu har alla färger börjat framträda rätt tydligt och det är sååå spännande! Vet dock inte riktigt vad det blir, är inte så kunnig tyvärr.

Men de dalmatinertecknade har ålstreck som mamma allihopa, och jag tror några av de har viltgula tecken, men törs inte svära på't.
De enfärgade har inte mindre än 4 olika nyanser! Några är ljust gråbeige, lite creme-liknande eller vad jag ska säga? Nästan hudfärgade, men inte alls lika skrikigt uttalat skära som sina dalmatinertecknade syskon, och har inga prickar alls. De ligger rätt nära isabella och egern när ja tittar på bilder på kaninfarg.se.

En del är varmt orange-aktiga, misstänker att de blir viltgula, som pappa? Sen är där två olika grå nyanser - en kall stålgrå (viltfärgad? Blå?) och en varm, chokladliknande, med drag av rött (castor?)

Ska bli otroligt kul att se dem växa och visa sina färger!😍

meerschweinchen
1

Måste bara säga att detta verkligen är en spännadne kull. Färgerna låter riktigt intressanta, det blir spännande att se vad det blir för något :)

Mvh Sabine

Emelice1206
1

Håller allt som går att hålla för dessa små underbara sötnosar. Så spännande med 12 stycken! 😍

[Ebidda98]
0

Längtar efter mer bilder! :)

Stinastygg
2

Tack #79 och #80 🙂

Jag ska precis gå och kolla ungarna, väga och byta de som fått mat, uppdaterar så klart när det är gjort! Ni som hinner gå och lägga er får hålla ut tills imorgon 😎

Jag har inte längre 2 grupper med 6 i varje, utan försöker se till att de minsta och "tanigaste" alltid är hos mamma. De som är stora, feta och välgödda för stunden, får vara i lådan inne i badrummet, och så byter jag vid behov.🙂 Det är ju lätt att se när de behöver mat!

Nu är det bara 2, 3 stycken av de minsta som behöver stödmatas också, och det räcker då med 1 gång per dygn. Det går med andra ord framåt i god takt! ❤️

Återkommer som sagt efter kvällens genomgång!

Kiyona
1

Ja mer bilder! Är uppe länge ikväll hoppas på bilder inna jag går och nanar! Hur mår dem annars då, hela familjen alltså? Är mamma kanin redan slutkörd? :P

**Mvh//Andrea **

Stinastygg
0

Haha, nejdu mamma kanin är fräschare än nånsin! Nu när jag pysslade med dem så hoppade hon graciöst rakt upp på burtaket, och buren är 70 cm hög… 😉 Inte illa för en relativt nyförlöst tolvlingsmorsa! 

Ungarna mår bra allihop, och jag gör ett försök i natt att alla får vara i bolådan med Sally, för de verkar få mat av henne sent på natten eller mer mot morgonen… Om några inte fått imorgonbitti så stödmatar jag dem då.

"minstingen" som från början vägde bara 28 gram har nu gått upp till 50 gram och därmed sprungit om flera syskon i vikt, som fortfarande tragglar på vid 43 och uppåt. Vilken fighter! ❤️

Jag tog några bilder och hoppas på lite färg-gissningar från er!

Stinastygg
2

Några av de enfärgade i olika nyanser (den skära på denna bild har dock en svag antydan till ålstreck, återstår att se vad det utvecklas till, de andra dalmatinertecknade har jättetydliga markeringar…).

Stinastygg
3

Tre enfärgade till, dessa är lite större flodhästar på närmare 70 gram! Väldigt spännande färger som sagt, eller hur?

Stinastygg
7

Dalmatinerbebis:

minaninar
1

Vissa ser ut att ha fina magar, men några ser ut att vara väldigt hungriga. Fast alla är jättefina.

Stinastygg
4

Ännu en liten en med prickar på. Hade tänkt fota alla dalmatiner, men efter denna bild gav kamerabatteriet upp, så ni får vänta med att se fler prickigkorvar till en annan dag 😛

Stinastygg
8

#88: De med finast magar har faktiskt inte varit med sin mamma på hela dagen och inte stödmatats alls, så jag vill inte chansa och utelämna dem en hel natt till, då är det väl dem som är uthungriga imorgon istället… Det är svårt att avväga sånt här, med så många individer och förutsättningar.

Som sagt så beslöt jag mej för att låta alla 12 vara med Sally i natt och är några taniga imorgon ännu, så stödmatar jag dem då.
Mamma kanin verkar ju dia väldigt bra, för de är alltid alldeles trinda när de varit en natt med henne, oavsett om de är lite större eller lite mindre i storlek rent fysiskt annars. Jag får dem aldrig lika runda med spruta som när de diat, de säger ifrån mkt tidigare än så då, och jag vill ju inte pressa i dem mat.

Det är då ingen skillnad på dem i aktivitet eller temperatur, de lite mindre är t.o.m ännu sprättigare och aktivare än de större, så det är ingen som är "illa ute" så att säga. Allihop gräver, kliar sej, låter ibland, och sover mycket, tätt ihop. De har också urin och avföring som de ska.

Jag tror mig ha bra koll på att alla mår bra och får rätt omsorg, om inte av mamma så av mig. 🙂 Lämnar ingen åt sitt öde!

Stinastygg
1

De ser ju lätt spinkigare ut än de egentligen är, när de sträcker på sig, vrider å vänder, klänger och korvar runt också - det är jättesvårt att bedöma hull på bilder.

Men jag håller koll, alla ökar dag för dag - så var inte oroliga. ❤️

Kiyona
1

Så söta 😍

Ja det är mycket jobb med så många ungar och du och mamma kanin gör ju erat bästa med att dela ut tiden mellan de olika bebisarna. Kämpa på! Dem har ju gått upp tack vare stödmatningen och genom att du delat upp dem vilket gjort det lättare för dem än om du inte brytt dig alls. Mjölken räcker ju antagligen inte till och stödmatningen, precis som du säger är inte densamma som mamma kanins mjölk. Men dem visar ju friskhetstecken och kommer att bli stora dem med i sin takt. Sålänge du gör ditt bästa, för mer kan du inte göra. :) Jag tycker det är bra kämpat och kämpa vidare :) Jätte söta tänk snart när dem förvandlats till små tussefjun som flyger omkring i buren 😍

**Mvh//Andrea **

[CruellaDeVil]
1

Åååh! Sen är det ju tur att kaninungar börjar äta själva litegrann ganska snabbt. Då kommer de nog börja växa på sig extra… men jösses vad det kommer att gå åt mat sen! Barbro äter redan som en mindre häst och hennes ungar är bara åtta dagar och fyra stycken!

Jag vill inte aaaalls ha ett par rexar då jag ser bebbarna! ;)

[Ebidda98]
0

Sööööta :D

Stinastygg
2

Nä, det kommer bli livat på björnvägen när de växer upp, hej o hå… 🤪🤦‍♂️

Nu är det dags för morgonkoll!

Tillägg: Alla utom en har fått massor med mat av Sally i natt! 🙂
Den lille och två syskon till som såg liiite tveksamma ut (de har fått di men inte riktigt lika mycket som de andra) kommer få stödmatning, men först måste jag gå ut en snabbis med mina hundar.

minaninar
0

Det är svårt att låta bli o oroa sig o lägga sig i på avstånd - men din inställning gör mig väldigt lugn!👍

Stinastygg
0

Idag har jag stödmatat 3 små dalmatinerungar två gånger. En gång kl 12 och en gång kl 20.

Försökte även med att lägga Sally på sidan på ett mjukt underlag och la dit ungarna för att de skulle få dia, men Sally tyckte inte om det! Hon blev stressad och spänd, hade snabb andhämtning och försökte sparka sig loss - det var rena turen att hon inte fick in en känga på nån av de små! 😮
Hon släppte ju därför såklart inte ifrån sig en enda droppe mjölk heller, trots att ungarna sög och trampade febrilt, så den metoden fungerar inte alls för oss tyvärr. 😕

Jag är lite orolig för de tre… De blev just inte så bolliga av stödmatningen idag tyvärr, trots att mjölkersättningen är förstärkt med laktosfri vispgrädde, och jag fick i dem drygt 1 ml var… Och de har halkat efter, skulle verkligen behöva komma ikapp.
Nu är de iaf i boet och jag hoppas hoppas att de får di av mamma i natt! Hjälp till och håll alla tummar, tassar, klor osv!

Ska jag våga chansa på att ta bort de 4 absolut största i natt så att de som då är kvar i boet har en spene var???

[00emi07]
0

Får man se bild? (:

minaninar
1

Det tror jag absolut. Om du är orolig kan du ju stödmata dem lite grann?

Stinastygg
0

#98: En annan dag.🙂 Kameran följde med på långpromenad med hundarna idag, så batteriet ligger på laddning igen.

#99: De stora tänkte du? Mmm, det är ju klart, kan jag ju göra. Men de är då så himla stora så ja tror de klarar sig faktiskt.

varbergsbo
1

Hoppas att prickisarna har fått mat inatt. Det är så tråkigt når man förlorar någon.

fsigge
2

man ska ju aldrig ge upp bara för att det bara är en kanin, Det spelar ju ingen roll om det är en eller 12

Frida

Emmish
1

Gulliga små saker det där🙂

[Sniff]
1

Men gud så söta! Jag vill jättegärna komma och hälsa på när de har blivit större🙂

Wincy
1

*Följer* 🙂

Stinastygg
2

Inatt fyller kullen 1 vecka!🎂Grattis på er, smågrisar!

Nu ikväll har de vägts och fotograferats, både individuellt och gruppfoto.

De vägde, i stigande ordning: 53g, 58g, 61g, 63g, 63g, 68g, 69g, 70g, 70g, 72g, 74g, 74g.

Bildbomb börjar i nästa inlägg!

Stinastygg
0

Bilderna kommer här, vi börjar med individuella foton på var och en.

Den största, ljusa bebisen vars färg jag är väldigt nyfiken på:

Stinastygg
0

En liten castor:

Stinastygg
1

Viltgul, som sin pappa:

Stinastygg
0

Blå(?) den lille som i början var minst med sina futtiga 28g men numera en "stadig pjäs" på 61g!🙂

Stinastygg
0

Ännu en viltgul (möjligen viltgrå?)**:
**

Stinastygg
0

Sista enfärgade bebisen, denna är troligen också castor (kamerablixten luras, ungen är mörkare irl, se gruppfoto):

Stinastygg
0

Och så går vi vidare till…. *trumvirvel* PRICKARNA! 😃

Stinastygg
0
Stinastygg
0
Stinastygg
0

Den nu minsta plutten, bara 53g - måtte hen komma ikapp!❤️

Stinastygg
0

Mamma Sally uppidagen till teckningen:

Stinastygg
2

Gruppfoto, enfärgade:

Stinastygg
2

Gruppfoto, dalmatinertecknade.😍

Stinastygg
1

Äsch, jag missade ju en liten prickigkorv i serien! Här kommer den, lite på efterkälken:

Peak303
4

Verkligen riktigt fina ungar! 
Tycker det är otroligt bra att alla fortfarande lever! :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[Ebidda98]
1

Oj vad dom växer! :D

minaninar
1

Gud så fina! Den som du var orolig för ser ju dock ändå ut att ha okej rondör på magen? Dvs ser inte utmärglad ut.. Så det är väl bara att fortsätta jobba och vara lyhörd för vilka som behöver vad. Grattissss till dig och de små gullebullarna. Så himla roligt att se. Så himla roligt också att få se tydligt att om man är omsorgsfull o kan vissa knep så kan man faktiskt få en stor kull att klara sig. Ta i trä.. så klart.

Underbart att få följa!

Kiyona
1

Verkligen kul att se! Första veckan avklarad vilket är den mest kritiska veckan för ungarnas överlevnad! Fortsätt att kämpa på :) Jätte söta är dem 😍

Ska bli riktigt kul att följa dem! Riktigt fina ungar och kul att se hur dem klarar sig tack vare ditt arbete också :) Fina färger! Älskar viltgul <3

**Mvh//Andrea **

KaterinaPetrova
0

Är alla ungar rexpälsade? :D

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

[CruellaDeVil]
2

#125 de är renrasiga rexar så det borde de verkligen vara. :)

Suuuuperfina! Jag svimmar!

Stinastygg
1

#125: Ja, som Cruella här ovan säger så är de ju renrasig stor rex, därmed är alla såklart rexpälsade 🙂

#126: Du vet att jag håller en castor åt dej va? 😉

[CruellaDeVil]
1

#127 Hehehehe… men hur ska jag få mina wienertecknade av den? ;)

[00emi07]
0

Är de till salu?

Stinastygg
2

#129: Ja, de flesta är till salu.

[00emi07]
0

Är nämligen VÄLDIGT intresserad av unge 108 och särskilt 109! Är de till salu?

meerschweinchen
1

Men hjälp så söta! De ser ju så underbara ut. Jag och Emelie får nog ta och komma förbi och hälsa på när de blivit äldre ;)

Mvh Sabine

Stinastygg
2

#131: Ja, de kommer att vara till salu. Ungarna blir leveransklara 10 juni.

Det finns två st likadana castor och två viltgula. Jag kan tyvärr inte skilja på individerna ännu, de är väldigt lika IRL. Hoppas att det går bättre när de blir lite äldre och visar sina personligheter, och när man kan se kön osv.🙂

PM:a och berätta mer om dej själv och vad du kan erbjuda en unge från mig.

#132: Ja, det får ni så klart jättegärna göra Sabine! Välkomna! 👋

Stinastygg
11

Den minsta och några till som såg tunna ut stödmatades ikväll, och jag vägde dem både före o efter matning för att se hur mycket som gick i. Det blir ju alltid lite söl under hakan och sådär på dem, men när man väger dem så ser man ju hur mkt som verkligen hamnat i magen.

Den lille plutten som vägde 53g igår hade lovande nog gått upp till 60g idag före matning, och vägde 63 efter matningen, så nog gick det i mat alltid!

Jag lade in dem till Sally direkt efter matningen, och så började jag i vanlig ordning plocka lite lortar, skotta bort kissklumpar ur toalådan m.m. Mitt i allt så hoppade Sally in i bolådan, lade sig tillrätta ovanpå ugarna och gav di! När jag hade båda händerna nerstuckna i buren och joxade runt… Det om något måste väl vara tecken på att hon litar på mig? Det var så fint, jag fick en såndär fånig liten tanke om att hon ville "visa mej". ❤️
Som avslutning på showen och belöning för gott moderskap fick hon en hög grönsaker, höhäcken sprängfylld inför natten, likaså skålen med pellets. :)

[00emi07]
0

Är som sagt intresserad av de bruna och vitgula. Hos mig får din kanin omsorg, fin Hage, kärlek, rastning, och ett livslångt hem! Pris spelar ingen roll för mig. Men frågan är…. Vad bor sötisarna? Mvh emilia

[CruellaDeVil]
0

#135 Här kommer jag och leker allvetande. ;)
Bebisarna finns i Umeå. :)

[00emi07]
0

#136 Attans! Var där för en vecka sen…. Synd… Jag bor i Lund ):

Emelice1206
0

#136 HERREGUD I UMEÅ??? Åhhhh, varför, varför, varför, kan jag inte köpa en till. Åh 😢

Stinastygg
7

Jag stödmatade de minsta ungarna litegrann ikväll, inte för att de var magra, men för att de är minst och kan behöva lite extra för att biffa till sig och komma ikapp.

När jag skulle plocka upp dem så blev jag rejält uppskrämd en snabbis. Den lille blå ungen, som först var allra minst, låg längst ner i ett hörn och märkte inte när jag började lyfta upp hens syskon, och när ja strök den så sprattlade den inte heller till. Stack in fingrarna under magen för att lyfta upp den, och den var helt slapp! 😮
Hann börja utbrista: "Neeeej!?!" halvhögt för mej själv, men precis då kvicknade den till och började röra på sig. Ungen hade antagligen bara sovit väldigt tungt och djupt, och var inte alls död som jag hann börja tro. Fy, inte kul att bli så uppskrämd!

När jag efter matningen kom till Sallys bur för att lägga tillbaka minstigarna i boet, så slickade hon omsorgsfullt min hand och mina fingrar.
Jag övertolkar såklart, men det var nästan som att hon ville säga "tack för hjälpen" ❤️

När jag lagt in ungarna hoppade hon direkt in för att dia, och lät mig återigen se på.😍 Älskade Sally. Älskade smågrisar! 💋

[Ebidda98]
1

#139 Ååå, gulligt 😍

Klara.b
2

#139 Men så får man ju inte göra! Lura matte sådär 😍

Skönt att alla fortfarande lever!

Stinastygg
5

Nu börjar det vara riktigt livat i bolådan vill ja lova!🤪De spritter och studsar iväg hej vilt åt alla håll när man öppnar taket och kikar ner, och om man ska hålla i någon så får man vara försiktig - hålla stadigt och kupa en hand över, för annars "flyger" den iväg rätt som det är!😐

De spurtar otroligt i växt just nu också, har dubblat sin storlek på ett par dagar(!), och kommer också att öppna ögonen vilken dag som helst nu. Sååå spännande!😍

Hamsterlycka
0

Haha jasså, du bor i Umeå? Kul att vi får ha kaninbebisar här! 😂👍 Jättesöta är dom!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Stinastygg
3

En vän bloggade om mej, Sally och alla småttingar:

sally - en sjuhelsickes mamma!

Stinastygg
2

Nu händer det grejer! Flera av ungarna har öppnat ögonen 😍 och de är spralligare än någonsin! Den största lille tjockisen hade t.o.m lyckats kravla sej ut ur bolådan idag och inte tagit sig in igen, utan satt ihopkrupen intill väggen ute i själva buren.

Tur att mina kaniner bor inne, annars hade den ju frusit ihjäl! 🥶

Den var lite svalare än vanligt, men fick snabbt komma tillbaka till syskonskaran och gräva ner sej bland dem och få upp värmen. Senare ikväll var den hur pigg som helst.🙂

Den minsta vägde 68 gram före matning, den största 101g, så det är fortfarande stor skillnad - men alla är pigga och ser fina ut även om de är olika stora!

Kiyona
2

Vilken tur då att dem redan bodde inomhus!

åååh dem är ju så söta när dem öppnar ögonen och sen när pälsen verkligen sätter in :D Snart har du ungar överallt!

**Mvh//Andrea **

Stinastygg
1

Alla har öppnat ögonen och alla verkar få mat, för jag har inte behövt stödmata på flera dagar. Funderar dock på om det kan vara dags, för några ser lite tunna ut när de skuttar runt och/eller sträcker på sig. Men inget alarmerande, de verkar pigga och en del har börjat småsmaka på höet och halmen i bolådan… Men de ser skeptiska ut! "Ska man verkligen äta dethär?" 🤔 Hihi.

En aning överexponerad bild:

Stinastygg
0

En yrvaken liten piggelin i tröttis-högen

Stinastygg
0

En liten buse som klättrar runt uppe på sina trötta syskon, för att finna en plats att tränga sig ned emellan dem ❤️

Stinastygg
3

På "upptäcksfärd" i andra änden av bolådan, nästan hela 2 dm från syskonen! Modigt 😉

Stinastygg
0

Nyfiken i en strut, men jag och kameran är lite läskiga… så riktigt ända fram vågar hen sig inte.

Stinastygg
0

Ännu en liten en ute på strövtåg i bolådan. Ser lite tunn ut, behöver nog nappas lite, denne.

Stinastygg
0

"Tittut?" Sömndrucken liten lirare tittar upp ur den sovande högen sockerkorn.

Stinastygg
10

Och detta är vad morsan roar sig med… 😐
Hon har nog inte hört uttrycket "skit inte där du äter" 😎

Stinastygg
0

Men jag är ganska orolig för en av ungarna.

Upptäckte en sak nu ikväll, och det är att den inte rör sig med samma lätthet som de andra - visst, de har alla vissa problem med koordinationen, helt naturligt då de bara är 2 veckor gamla - men denhär ungen "skuttar" inte som de andra, utan den kryper lite skakigt fram i typ passgång.
Och det mest påtagliga och oroväckande av allt, är att huvudet drar snett nedåt & åt höger… Hjärnblödning?😕

Klara.b
0

#155 Hur går det med ungen? *puttar upp tråden lite till ngn som kan hjälpa*

Stinastygg
0

Jo, alla lever och verkar få mat under natten av Sally, men den lilla är fortfarande "sned" och lite skakig… Undra om den lider?😕

minaninar
0

#157 Undra inte, kolla vad veterinären säger. Det låter inte bra. Det finns många möjliga skäl.. det kan vara allt från att hen blivit trampad eller nåt till annat. Jag skulle absolut inte vänta, valborgo första maj kommer ju..  
http://www.peteducation.com/article.cfm?c=18+1803&aid=2371

[Ebidda98]
0

Oj vad de har vuxit! :D

Kiyona
0

Jösses vad dem vuxit!

Hoppas du får det löst med den lilla ungen! kolla med veterinär så kanske dem kan hjälpa dig.

**Mvh//Andrea **

Stinastygg
2

Jag har ringt till veterinären och de tror att det kan vara något neurologiskt, dvs skada på hjärnan eller nerverna i nacken/ryggraden.😕

Jag fick en tid imorgon bitti kl 9, så jag ska in med den då så får de kika om det kan vara något annat, som går att åtgärda, men annars får den somna in😕

Stinastygg
13

Jag bestämde mig för att låta den lille stackarn slippa en bullrig resa och ett stressigt veterinärbesök med undersökning och behandling.

Någonstans måste man dra gränsen för vad som är rimligt att utsätta en liten för, i stort sett bara för sitt eget goda samvetes skull… Trots allt så är det ju så, att en död kanin lider inte. Och vi kunde starkt misstänka att den här led, och att det därför var bäst för den att få slippa.

Hen skuttar nu vidare på de evigt gröna ängarna vid regnbågsbron❤️

[CruellaDeVil]
4

Vila i frid lilla kanin. ❤️

Tinkelbell
4

#162 Tyvärr är det så, och det var nog för det bästa <3

Gaiezza
1

Tass

Bacon, svaret är bacon. 

Kiyona
3

Vila i frid ninen <3

**Mvh//Andrea **

Stinastygg
3

Tack ska ni ha, det värmer ett ledset mattehjärta.

För enkelt är det aldrig, hur rätt det än är😢

meerschweinchen
3

R.IP lillbebisen <3

Styrkekramar till dig Stina!

Mvh Sabine

Stinastygg
4

Åh, tack Sabine. Det tog väldigt hårt. Hade ju klarat dem alla i 2 veckor och så blev det såhär 💔😕

Verkligen sorgligt. Det var en så fin liten unge…

Annonsen på de andra är iaf utlagd nu, på blocket. Sprid gärna.🌺

Klara.b
1

Vila i frid lille kanin! 

Tyvärr, så var det var nog det bästa du kunde göra. Så att den lille inte led.🌺

[Ebidda98]
1

Ledsen :(

Stinastygg
1

Såhär såg hen ut, den lilla som jag tog bort. Alldeles sned och konstig, lilla vännen. Det var nog en hjärnblödning…

Lurvas11
4

#172 Du gjorde det rätta. Hellre än att det ska behöva lida :(

Hälsningar Lurvas11Glad

Emelice1206
3
Stinastygg
1

Tänkte lägga upp lite bilder på bebbarna som togs tidigare i veckan inför annonseringen. 😊

Det är 15 bilder, serien börjar i nästa inlägg.

Stinastygg
1

Klia sej lite bakom örat:

Stinastygg
1

Har inte riiiktigt koll på koordinationen ännu, men spännande att krypa omkring och spana!

Stinastygg
1
Stinastygg
1
Stinastygg
1

Sniff sniff…

Stinastygg
1

"Iiih, kamerablixten bländas!"

Stinastygg
1

"Tittut!? Vart har jag hamnat nu?"

Stinastygg
1

Den s.k. "minstingen", som inte alls är minst längre!🙂

Stinastygg
1
Stinastygg
1
Stinastygg
1

En av favoritbilderna i denna porträttserie❤️

Stinastygg
2

Söt som socker är en underdrift😍

Stinastygg
1
Stinastygg
2
Stinastygg
6

Och så avslutar vi med en bild på alla de dalmatinertecknade tillsammans - även den lilla snede som jag tog bort är med på kortet. Hen är nere till vänster, med ansiktet mot kameran… ❤️Vila i frid.

Lurvas11
3

Gud ås söööta! Smälter….

Hälsningar Lurvas11Glad

[CruellaDeVil]
2

Nämen alltså! Går det bra att kika förbi och äta upp sockertussarna? Synd det är så många mil bara.

Stinastygg
1

Bilderna är tagna i måndags, av en vän som är riktigt skicklig på att fotografera.

Vänligen respektera kopieringsförbudet - om någon skulle vilja låna en bild; fråga i PM så kan vi säkert ordna det.🙂

minaninar
2

Gud så fina. 😍Man kan inte annat än bli kär.

[Ebidda98]
0

Oj oj oj ❤❤❤❤❤

bustjejen
0

Den första ser ut som en liten griskulting på bilden 😍, så sjukt söta allihop ❤️.

Kiyona
0

Gud vad söööta dem är awww <3

**Mvh//Andrea **

:')
0

Tass ❤️

Stinastygg
0

Det blir ganska jobbigt att ladda upp alla bilder var för sig här. Jag har därför skapat ett eget album där jag samlar alla gamla och nya bilder på ungarna.

Kika gärna in där, fotade de små skitarna senast igår🙂Men kommentera här!

[Ebidda98]
0

Kul! :D

meerschweinchen
0

Kommer inte in på den sidan……

Mvh Sabine

[Ebidda98]
0

Står att sidan inte hittades när jag försökte…

Stinastygg
0

Skit också! 😡

Här här rätt länk - Enjoy!😃

meerschweinchen
1

Vilka godingar! :D

Mvh Sabine

Stinastygg
1

Tack. Ja de är för himla gulliga alltså.

[Sniff]
1

Åh de blir ju bara sötare och sötare😍

Kiyona
1

awww så söta!!! 😍

**Mvh//Andrea **

Dvärgvädur
0

Bestämda namn ännu? 🙂

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Stinastygg
1

#208: Jag tänkte nog att intressenterna får välja namn själva ur listan, och så bockar jag av efterhand som de tingas 🙂

fsigge
1

script (killnamn)

Lucida  (tjejnamn)

Tyckte dom var väldigt fina namn :)

Frida

Stinastygg
2

De första intressenterna har nu varit här och tittat på kaninungarna, och tingade en dalmatinerhona och den viltblå hanen. 🙂

varbergsbo
0

Hur går det?

[Ebidda98]
0

Se vad söta! ❤ Ledsen för den lilla :(

Stinastygg
2

#212: Det går bara bra, alla är pigga och glada och växer så det knakar😃

Fler o fler har även tingats, så nu är det bara 4 killar och en tjej kvar till salu, men den lilla tjejen ska en kompis komma och titta på, så hon är väl "reserverad" kan man säga, tills min kompis har kommit och tittat och sagt ja eller nej.

ninor
1

Några nya bilder på sötisarna? Försökte komma åt albumet, men det gick inte. Du kanske har tagit bort det?

Stinastygg
1

Nya bilder på sötnosarna, som växer så det knakar, flera har passerat halvkilot!🙂

Nu är det förresten bara 4 små killar kvar som inte är tingade. Castorhanen, en viltgul hane och två viltgul dalmatin.

Bebisarna fyller 6 veckor på måndag - huj vad tiden går! (Och lite läskigt att tänka på att det faktiskt är lagligt att sälja dem redan då… De är ju alldeles för små, och diar ju fortfarande!)
Men härifrån flyttar de inte en dag före 8-veckor. Känns redan lite vemodigt att skiljas från dem…❤️

Klara.b
2

Duktig Sally som är så fin mot alla "små" busungarna!

AkaiTsuki
0

Åh den viltblåa 😍

//Joanna

[Ebidda98]
0

Blir varm av att se dem! ❤️

[CruellaDeVil]
0

Ljuvligaste Sally och småbebiarna som är så otroligt fina! ❤️

Stinastygg
9

Tiden går, på måndag fyller knattarna 7 veckor! En vecka kvar, sen flyttar de! (bara 3 hanar kvar otingade, ska promote:a dem lite extra nu)

Såhär tror jag att Sally känner sig vid dethär laget:

[CruellaDeVil]
0

#221 Det tror jag banne mig också! Haha. Sally har gjort det väldigt bra! Mina kaninbebisar äter mig ur huset. Jag fattar inte hur du lyckas hålla dina tolv kaniner med mat. För mig räcker det med sex stycken. Av LITEN ras!

Stinastygg
2

Ptja… 😎

De sätter i sig 3 höhäckar & ett kilo kaninpellets om dagen. Plus ungefär två, tre morötter (eller andra grönsaker) och en STOR bukett maskrosor & blad.

Om dina äter dig ur huset, så äter mina mig ur kvarteret. 😃

Stinastygg
6

…och om någon har svårt att göra sig en bild av vad "en STOR bukett maskrosor" innebär, så kommer här en bild på dagens portion (som för övrigt blev uppäten på mindre än 5 minuter):

Klara.b
0

Inte lite mat dedär va…. 

Hur mycket skadas plånboken av detta? haha

Stinastygg
0

#225: Om jag säger såhär.

Att ta en kull kaninungar är inte gratis. Om någon tror det - tänk om! Mina började äta fast föda redan vid 2 veckors ålder(!) och har sen dess ätit mer och mer och mer, för att idag äta som mindre hästar känns det som. Och det kostar med 1 kg pellets om dagen!!! ETT KILO!

DivinA
2

Gawd, måste ha känts som ett himmelrike att skutta in i den maskrosbuketten för de små. :D

Klara.b
0

#226 Ja, jag förstår att det kostar, även om kullen är på 1 Unge, eller om den är på 12 ungar. 🙂

Jag tycker det är sjukt dåligt Att ta en kull utan att vara medveten om att det kostar! ( absolut inte riktat mot dig!)

[CruellaDeVil]
2

#224 men du är banne mig söt med din stora maskrosbukett! Ibland undrar jag hur det kan finnas folk som tror man tjänar storkovan på att föda upp djur…

Stinastygg
1

#229: Grannarna blir av med ogräset, jag e söt med buketten, och kaninerna blir sist men inte minst mätta i magen. Win win win!

Frosstis
0

Whaat, har de så mycket maskrosor i sin trädgård?! Så stora?! :O Guuud :D Jag har plockat små små från våran gräsmatta här om dan och det har ännu inte kommit nya xD Förstår inte hur du kan plocka så mycket VARJE dag…. ;)

Lisa1234
0

Ååååå, vad söta!

Stinastygg
0

#231: Jag bor i lägenhet, så jag river loss plantor i de anlagda rabatterna utmed husväggen på väg från cykelstället till entrédörren. En sträcka på kanske 40 meter, det tar ungefär 1,5 minut att plocka dendär buketten…😛

Stinastygg
0

En viltgul hona kvar pga återbud.

En dalmatinerhane kvar.

En castorhane kvar.

Mida
2

Nya bilder? :)

[Ebidda98]
0

Hur mår de små liven? :)

Stinastygg
0

Jag tror och hoppas att alla mår bra, för nu har alla utom två flyttat hemifrån, och de kommer att stanna:

Lucida "Lucy" - viltgul dalmatiner hona, och Impact "Boven" - viltisabella hane som ska kastreras så snart kulorna trillat ner i påsen…

Sex stycken ungar såldes till egna hem hos privatpersoner och de tre sista - som tyvärr inte fick något intresse trots intensiv annonsering - bestämde jag mig tillslut för att sälja till djurmagazinet (jag har praktiserat där så jag känner personalen och vet att de har bra rutiner för skötsel och försäljning av djur). Härstamningsbevisen med mina kontaktuppgifter medföljer, samt en liten lapp där jag skrivit att köparen mycket gärna får ta kontakt om de vill.

Jag bor väldigt nära butiken och har varit där och tittat till dem, de blev väldigt glada att återse mig, och pussade min hand.🙂

En somrig bild på Lucy och Boven:

Emelice1206
1

#237 Vilket djurmagazin? Det på Mariedal eller stan? Om jag åker dit kanske jag kan få kika på de, de är så söta! 😃

[Sniff]
1

Syrran hade varit på djurmagazinet och kom hem och sa att det fanns rexar där och frågade om det var dina. Då hade hon ju rätt🙂

Emelice1206
1

Var där i dag, och såg de! Riktigt fina och söta 😃

Stinastygg
0

Ja, de är på mariedal. En liten viltgul dalmatiner-hane, en castorhane och en viltgul tjej.

Vad roligt att det är folk härifrån som varit och sett dem.🙂 Jag ska också gå in nån dag snart igen och titta till dem.

[Sniff]
3

Själv törs jag inte gå in i djurrummet, för då vill jag bara att alla små djur ska följa med mig hem😇

Emelice1206
1

#241 De såg ut att ha det jättebra faktiskt. Nu har jag visserligen inte varit i många olika djuraffärer, men känner ändå att de på Mariedal tar hand om sina djur. Det enda jag tänkte på var att vattnet antagligen inte blivit bytt, men men

#242 Jag ville ta med alla i en säck och ta hem de… det var nästan bara kaninungar idag och jag totalsmälte 😇

Stinastygg
0

Vattnet blir ju tyvärr snabbt skitigt när det serveras i skål på golvet sådär, och personalen har ju mycket annat att göra än att byta vatten 10 ggr om dagen så att det ska se fräscht ut hela tiden.

Men då kan man å andra sidan servera vatten på ett annat sätt, så att det inte blir skitigt lika lätt. Jag ska  nog tipsa dem om att hänga upp en vattenflaska i en ståltråd över kanten på glaset, det har fungerat utmärkt för mina möss som bor i terrarium :)

Emelice1206
0

#244 Jo, min tanke också. Det var nog säkert fräschare än det såg ut då mycket spån och liknande hamnar där. Är ju drickbart antar jag, men som kund kan det ju se uråldrigt ut. 🤔

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.