Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 337 ggr
hejlina
0

Kan jag förvänta mig ungar?

Hej på er :) är ny här på kanin iFokus då en vän tipsa mig.

Den 30;e Maj ca så para jag mina kaniner, dvärgvädur. 

Grejen är att hanen ramla aldrig bakåt trots honan va super brunstig, han jaga henne sedan red hon på honom o sedan han på henne men han ramla som sagt aldrig bak vilket han gjort förr.(samma hona). 
Jag upprepa sedan dagen efter o han försökte para sig, men inget fallande bakåt. Han försökte bara en gång sen strunta han i henne. Tredje dagen va de i hagen igen och var helt ointresserade av varandra, hanen försökte inte ens. 

Nu är honan på dag 30 och idag har hon vilat nästan hela tiden. Hon har grävt lite i bolådan o det ligger lite pälstussar här o där men inget bo. Igår kände jag något i magen men längre upp i magen mer mot revbenen, trodde först de va hjärtat med det va en rätt stark känsla och sedan försvann det. Kan det då vara ungar i magen?

kan även tillägga att honan är jätte kelig av sig och visar inga tecken på irritation osv. Hon är inte så tjock heller. Sista kullen hon hade för7 mån sen så fick hon bara 2 ungar.

hejlina
0

Ingen som vet?

Kan tillägg att hon ligger mycket på sidan när hon vilar.

ninor
0

Omöjligt att veta. Du får vänta och se. Hanen behöver inte ramla av för att det ska bli ungar.