Besök hos veterinär
I morse när jag gosade med lille Svante upptäckte jag en lite "knöl" precis vid högra ögat. (Såg ut som en liten vårta). Fick lite panik och ringde Vettris direkt. Fick en tid lite senare. När det var dags att åka tog jag fram transportburen och Svante hoppade in. (Ja han går in själv). Väl hos Vettris så fick vi komma in direkt och det visade sig att han hade en pytteliten fästing. Den togs bort (Svante reagerade knappt) och sen pratade vi lite om allmänt om kaniner. Veterinären hade egna kaniner så det kändes tryggt. Hon kände och klämde och gosade lite med honom. När vi sen skulle gå så kom "sköterskan" och var bara tvungen att hälsa på Svante. Hon kom ihåg honom från kastreringen i våras pga att han var den som åt hö och drack vatten först.
Kommer fortsätta att kontakta dem i fortsättningen pga av deras underbara bemötande.
Vad skönt att det inte var något allvarligare! Och ett sådant bemötande skulle man själv vilja få 😃
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Ja de är helt underbara!
vilken vettris går du till? jag går till den i mölndal typ och jag tycker att de är väldigt kunniga på kaniner och sedan så fick jag inte ens vänta i väntrummet när de registrerade mig så kom vetrinären på en gång. Och de sa "åh vad fin kanin du har, är det en utställningskanin?"
"nej bara kel,sa jag"
"oj jag bara mena så för att den så sjukt fin, önskade att jag hade den", sa han och det gjorde mig jätteglad
Frida
Går till den i Nyköping