Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 320 ggr
Ellen95
0

Dräktig eller skendräktig?

Min kanin Millan har slitit av sig tre tussar päls. När jag skulle gå och kolla till kaninerna så puttade jag höet lite närmare henne då flyttade hon höet med tassarna och "fräste" åt mig det var som att hon ville skydda sitt bo. I söndags när jag skulle ta och ta upp henne ur buren som lät hon till när jag tog hon runt magen.

Jag har inte parat henne. Så det är ganska konstigt att hon "fräser" åt mig. Hon är 10 månader.

Keligast
0

Om hon inte har blivit parad är hon skendräktig? :) Kommer gå över snart,,

[Niike]
0

Jepp, om du är säker på att hon inte blivit parad så är hon helt klart skendräktig:)

Elvis_chippi
0

Heej,

Jag tror din kanin är skendräktig? om du nu inte parat henne. En av mina kaniner Chippi var skendräktig? jättelänge och trodde att hon skulle få ungar. Men nu är hon parad och väntar en kull. Som sagt så är väll inte din kanin så gammal och är nog könsmogen, ( kan honor också bli)  Men jag hoppas hur som hälst att du får veta, har du en annan kanin,en hane??

Ellen95
0

Nu kom jag ihåg en sak. Mina tremenigar har en kanin(hane) och då kom dom med den till oss. Så att hennes kanin skulle få träffa våra. Och då parade sig hanene med Millan men bara i några sekunder.

kan hon ha blivit parad?

Jojsan
0

japp, det kan gå väldigt fort för dom..

Eriiika
0

min kanin verkar som hon vart skendräktig? i över en månad nu.. varför går det typ inte över

Ellen95
0

# 5 det har typ gått 2-3 veckor. Men hon har inte så mkt päls i boet.

myriis
0

Hur gammal är din kanin och hanen?
V'äldight dumt att låta dem träffas och paras om det är en könsmogen hona och hane. En PARNING kan gå på en sekund.

Ellen95
0

#8 Min kanin är 11 månader. Jag tror typ att den är 6-7 månader. Asså vi lät dom ju inte träffas för att dom skulle paras!!

myriis
0

Då är båda kaninerna könsmogna. Jag tycker iallafall att ni kunde tänka på att en könsmogen hane och hona med stor säkerhet parar sig ifall dem träffas..

Martina-b
0

#9 men det kan fortfarande vara så att hon bara är skendräktig

Ellen95
0

#11 Okej. Men hon har fått ungar en gång förut men då var dom dödsfödda. Och då var det ett syskon till hon som hade parat sig med henne.

Hon har  byggt ett bättre bo nu och har lagt i mera päls.

Ellen95
0

Jag tror att hon är skendräktig?. För att boet som hon har gjort har hon typ förstört:S

Elvis_chippi
0

Kan visst vara ungar :P

skanorskaniner
0

En av mina honor är ibland skendräktig? under hela sommaren

Ellen95
0

Hon har inte fått så hon är nog skendräktig? elr var.