Måttbestämmelser Hage
Funderar som sagt på att ta upp det där med kaninerna igen och jag har en ny lite fråga som jag inte kan hitta ett svar på.
Finns det några måttbestämmelser över storleken på hage/betesbur till kaniner? Gällande längd, bredd och höjd?
Nej, det finns det inte så vitt jag vet.
Inte mer än minimåtten, 100x50x50. :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
#2 Tror inte de gäller helt och hållet när det kommer till tillfälliga burar (några timmar ungefär). Eller är det bara under transport som denna "tillfällighetsregel" gäller?
Jag har kollat igenom http://skaf.info/ och hittar ingen information om mått på burar. De är väldigt duktiga på att skriva ut alla bestämmelser, så jag antar att det inte finns några regler kring detta?
Nepp, finns inga regler gällande specifikt rasthagar. Det finns ju inga regler och krav på att kaniner ens ska få vistas i hagar. Fast ska man ha kaninen i en Hage så tror jag att man ändå skall utgå att de ska ha minimimåtten för burar. Att ha en Hage med minimimåtten för en bur är kanske inte så lämpligt…
Helt enkelt är det sunt förnuft som gäller. Så man får tänka på vad kanin behöver och vill ha 🙂
Kastanjegårdens Kaniner