Nybörjarkurs i kaninhoppning, Örebro
Nyfiken på Kaninhoppning?
Den 26 juni arrangerar Örebro Läns Kaninhoppare årets första nybörjarkurs.
Den enda som krävs av dig och din kanin är att kaninen är frisk och minst 4 månader gammal och du som förare är minst 7 år gammal. (Kaninen får inte heller vara dräktig/digivande.)
Föranmälan krävs inte, men det är jättebra så vi vet som ledare av kursen ungefär hur många som kommer.
Kursen kostar 50kr per kanin. Egen kanin är inget krav då vi kommer ha lätta och snälla kaniner på plats att låna.
Ta gärna med eget fika!
Så kom ihåg:
Örebro Läns Kaninhoppare
Vi håller till på Karlslundsskolans grusplan
Start kl. 10.00
Kursavgift 50kr
26 Juni
vår hemsida är www.olkh.skhrf.com och på hemsidan sker även anmälan!
OBS ännu finns inte sidan för anmälningar till kursen på vår hemsida öppen! Detta ska fixas snarast.

vet du när nästa kurstillfälle kommer bli ??
You can't spell Bitchy without Itchy
Det är ju nu 26 juni, men efter det så kan det nog tyvärr dröja ett tag. Förhoppningsvis så blir det en till kurs i höst men vi har inget bestämt ännu :)

ah, så synd :( åker på festival den 26e
You can't spell Bitchy without Itchy
Åh hade varit roligt men för långt borta 😕
Synd att det inte är något nära här…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 men vad tråkigt 😕 Du hinner inte då? Det är ju faktiskt ganska tidigt…. 😉
Annars har vi träningar då och då också. Där kan man få i princip lika mycket hjälp som på en kurs.🙂
#5 tåg går ju alltid 😉 haha nä jag förstår dig. Tråkigt när det är långt till allt man vill åka på. 😮
#6 Hehe jajo men med massa byten och kostnad 😉 Är en bra bit tyvärr 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hade varit kul men…känner mig lite gammal haha :) jag (29) och så kanske bara barn resten av gänget… ;)
#8 äsch tänk inte så!! 😃 Kaninhoppning är till för alla åldrar. Vi blir jätteglada om äldre är intresserade också!! Och du blir inte helt ensam. Åtminstone 3 ledare är 19år+ 😉
#9 haha, kom på att det är en onsdag och då jobbar sambon och barnen har sommarlov med mig. Så det går inte ändå :)
#10 ta med dem 😃 Nä, men det kommer säkert fler chanser. 🙂
Min kanin kommer inte vara tillräckligt gammal, men ska ni ha något liknande evenemang någon mer gång längre fram?
Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken.
Du är värd att njuta och må bra <3
Som sagt så kan det nog dröja ett tag. Jag har pratat med dom andra i klubben och vi har bestämt att iallafall försöka få ihop till en nybörjarkurs i höst igen men inget är bestämt ännu. Annars tränar vi då och då, och på träningar kan man också få mycket hjälp 🙂
Funkar det om kaninen är helt usel på hoppning, och är bokstavligen hopplös? 😉 så att inte resten av ninerna flyger över.. Haha
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
/Agnes & Långöronen♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
#14 absolut det går jättebra ändå 😃 Vi är vana med bråkiga kaniner så vi kan ju försöka hjälpa dig. Däremot så kan vi inte ge en garanti för att vi kommer lyckas haha 😉 En del kaniner är helt enkelt väldigt envisa, men det är ju värt ett försök iallafall!
#12 det går bra att låna kanin om du är intresserad!
Nybörjarkurs kommer vi nog inte arrangera igen förrens till hösten, men vi drar även träningar som är öppna för alla, även icke medlemmar nu i sommar!
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Ja kanske, men hade ju varit roligare med egen nin såklart :P
Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken.
Du är värd att njuta och må bra <3
Puttar upp denna. Kom igen nu alla örebroare, eller ni som bor i närheten, anmäl er! Jag lovar att det är värt det 😃
OBS nu är det inte lika säkert längre om kursen blir av!
Då vi inte fått in några anmälningar alls. Istället blir det troligtvis en träning för klubbens alla medlemmar istället, men om du tänk åka på kursen så är det helt OK att komma på träningen istället. Där kommer du få lika mycket hjälp som du skulle fått på kursen. :)
Var träningen i så fall blir av är fortfarande osäkert! håll utkik.