Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninfotografering-tips-och-konstruktiv-kritik
Läst 4897 ggr
MsSofieG
1

Fotografera Kanin

Vad använder ni för kamera för att fota er kanin/kaniner. Och hur tycker ni den fungerar med kaninernas rörelser? Har ni någon dröm kamera?

[MiniPim]
8

Jag har min SONY A37 som är jättebra. Jag ställer in den på ''S'' när jag fotar djur då djur rör sig rätt mycket. :) ''S'' står för sport, men på de flesta andra kameror är det en blomma.

MsSofieG
0

Ooh vilken härlig bild :D Älskar att färgerna är så klara och det där lövet mellan tassarna måste vara det gulligaste jag sett :D

[MiniPim]
0

#2 Tack tack! :)

Jo men det är lite gulligt! ;D

teddybaby
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gått från systemkamera till kompaktkamera som är näst intill lika bra. Jag har en jättefin Fujifilm Finepix x10. Kameran har en jättefin retrokänsla. Här är en oredigerad bild som jag tagit på min kanin Kakan. Hur det fungerar med kaninernas rörelse, ja som en vanlig systemkamera skulle jag säga.

dermot
4

Jag har en Canon EOS 600D, är jätteglad över den ^^ hade dock velat ha fler objektiv, men har inte råd just nu. :P

Använder mest macroinställningar (blomman), men det är olika.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Fridaaaa
0

Jag har en samsung ES65 digitalkamera.
Vill ha systemkamera så jag kan utvecklas ännu mera, men lär dröja :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MsSofieG
0

Aww vilken söting sniffar på blommorna ;) Jasså har aldrig hört om den kameran så får kolla upp den ^^

Ztrawberries
2

Jag använder en Canon eos 550D - SUPER kamera! Jag älskar den men jag fotar även med mobilen eller kompaktkameran. Har på läget sport när jag fotar i rörelse och närbild när jag fotar porträtt bilder! Bilden är fotad med min casio EXLIM Kamera, en sorts blandning mellan system och kompakt! Min första "bra" kamera! Rekommenderar! :) Med vänlig hälsning, Linda

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

MsSofieG
0

Gud vilka härliga bilder :D Jag har ju en liten förkärlek för canons kameror men ska defenitivt kolla upp de andra kamerorna :D

Zvintos
1

Har en Nikon D7000, som funkar kanon att fotografera kaniner med. Det gjorde även min Nikon D40, som jag hade tidigare. Har i nuläget min drömkamera, då jag känner att den räcker för de ändamålen jag har. Glad

Har för övrigt på manuellt när jag fotograferar.

Anoki
1

Har en Canon EOS 60D (HD).

Fotar kaninerna främst med en blomma, vet inte vad det står för men passar bra eftersom dom inte rör sig så fort som behövs i sportläget :)

Ratlover4-ever
0

Jag har en Caon Eos 1100D.
Tycker den är väldigt bra, den

tar kort snabbt t.ex om man har ett djur som rör sig mycket.
Just nu har jag bara orginal-objektivet,

men det kanske blir fler objektiv så småningom :)

(Hade inget kort på kaninen, så det fick bli en kattunge)

Drömkameran är väl den jag har nu :P

#1 Underbar bild! :)

Min vardagsblogg: www.nattstad.se/isabelle12345
Min hamsterblogg:www.hamsterplace.devote.se

//Isabelle! :)

Marshmello
0

Jag har en Canon eos 10D. :)

NaDa...
0

Använder en Canon eos 1100D, En bra kamera, men lite för lätt för mig ;) Vill gärna ha en Canon Eos 7d, men det får vänta ett par år tills jag har pengarna.

Fotar Manuellt (M) så kan inte riktigt säga. Försöker dock ha en hög slutartid så att man ska kunna fånga rörelserna. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

MsSofieG
0

#10 har du fotat bilden i studio? Ser sjukt bra ut :D

Zvintos
1

#15: Jajemen, har en liten studio med "hopfällbara" blixtar och bakgrund. Glad

MsSofieG
0

ooh värsta proffsigt ju ;) :D

ninor
1

Jag har en Nikon D5000, samt två olika objektiv, olika filter etc. Använder dock bara ett objektiv..

Fotar allt som oftast i halvmanuellt läge och enbart med befintligt ljus. HATAR blixt xD Använder ibland reflexskärm..

MsSofieG
0

Shit vilka sötnosar :D Man kan riktigt se hur mjuk dom är ^^

Oliviahack
0

13 - Din kanin! Så fin!

Marshmello
0

#20 Oh, vad glad jag blir, tack så mycket :D

MsSofieG
0

#21 men kolla på lilla svart foten den missade jag :D Vilken unik grej :D

Marshmello
3

#22 Haha, ja, den där lilla tassen är gullig ;)

MsSofieG
1

Men gud vilken underbar liten hängöra :D

mandyosv
0

Har nikon d40, är inte så grym på att fota, men har ju fina kaniner så bilderna blir fina ändå :P Har aldrig använt annat än "auto" haha

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Suskiv
0

Cannon Ixus (kommer inte ihåg modell sådär på rak arm). Som kompaktkamera är den helt ok, men går ju inte att jämföra med en systemkamera.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

MsSofieG
0

Vilka härliga bilder :D

linda-98
0

Just nu använder jag en gammal systemkamera. 

Den heter Lumix DMC-FZ7, funkar helt ok. Men eftersom att det är en gammal modell, så blir det ju inte samma bilder som man kan få av de nya modellerna på Lumix. 

Ska dock köpa en ny till sommaren och fota massor på mina kaniner!

Xx Linda  

Alvirpo
1

Jag använder min Canon eos 1100D. Är helnöjd med den! ANvänder mest blomman och sportläge, sportläge på hoppävlingar och blomman på mer stillasittande kaniner:)

vevve89
0

Jag använder en Canon EOS 7D nu men inte fotat mycket med den på länge… Men älskar kameran. Objektiven är dåliga dock så det drar ner mkt! Blir oftast mobilkameran nu.

Minirut
0

Jag fotar med canon eos 550d och har alltid på manuellt. Är det mycket rörelse så har jag även all servo vilket gör att kameran fokuserar om när objektet förflyttas. Väldigt bra med galna djur som vägrar vara stilla :) Vill dock köpa en 600d så att jag kan vinkla skärmen så jag slipper ligga ner i blött gräs/jord.

Men egentligen fungerar det lika bra med en kompaktkamera. Det är inte kameran som gör bilden utan du själv ;) Jag har fotat många fina bilder med mina gamla kompaktkameror med 6 megapixlar.

Ett bra tips? är att försöka ha kameran i kaninens höjd så man inte får bilder på djuret uppifrån :)

http://pillasddv.weebly.com/

[Plumskaniner]
5

Jag använder mig av en konica minolta dynax 5d & objektivet 100 - 500 minolta :3 Funkar utmärkt, men är rätt ovanlig då märket kanske inte är något man väljer i första hand.

Viccan92
0

Min fästman använder Nikon D5000 och det blir otroligt bra bilder.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Peak303
7

Jag använder min Nikon D90. Där ställer jag in alla inställningar själv och beroende på vilket objektiv man har så fungerar det super till att fotografera vad som! :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Summerdogs
3

Använder Nikon D5100 och fotar med Sport! :) Funkar awesome på både rörliga och som här.. Stilla stående bilder

[Ebidda98]
0

Använder min iPhone 5, är nöjd med bilderna den tar - men självklar blir det inga superskarpa proffs-bilder :)

Fridaaaa
1

Jag har en Nikon D3100.
Trivs superbra med den, inte haft den så länge, men är nöjd!
Införskaffning av annat objektiv ska jag med 🙂 (har bara orginalet just nu, 18-55 mm).

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sländanskaniner
1

Jag har en Canon eos 1100d med ett telezoom objektiv :)

Finnsan
3

Jag använder mig av min Nikon D90 och skulle vilja få till snygga bilder där kaniner är i rörelse. Bilder som INTE är suddiga :)

Mvh Sanna ❤

Utblickens kaniner
Http://utblickens.weebly.com

MsSofieG
0

Ooh vad kul att se alla bilder och varianter på kameror :)

[Tilde]
1

Jag använder just nu en Canon EOS 30D (sambons systemkamera). Tycker den är superbra och använder den till alla djur!

Har dessvärre ingen kaninbild tagen med den nu som jag vill visa upp, men kan bjuda på en bild på en leopardgecko tagen med kameran (de rör sig minst lika mycket som kaninerna, haha). Bilden är beskuren och jag har ökat kontrasten något, men annars är inget ändrat.

[Tilde]
1

Eller jo jag har ju den här bilden :) Använde dock fel inställning *noob*, så jag fixade till färgen efteråt ;)

Vincent...
1

System kameran; Nikon D3100, fotar manuellt (M).

HAHAHAHAHAHA…..