Kanin iFokus

Kanin

Etikett: tävlingar-och-lekar
Läst 2707 ggr
Cerrolyn
0

KiF - Varulvsleken omgång 1.1 #2

Sandra-B skrev:

Jag har tyvärr förlorat internet på datorn (för vilken gång i ordningen har jag tappat räkningen på… :-@). 
Har lyckats komma ut via telefonen men det är inte alltför lätt med uppdateringar, så någon annan får klistra in deltagarlista etc om ni vill ha det här nere.

Ulvarna åt Bambis, som är byns spion.

Det är dag och det är dags att rösta på vem som är ulv och således ska lynchas.

Deadline är på lördag klockan 22:00,

då är jag förhoppningsvis uppkopplad igen (en som vi känner ska komma och kolla på det på lördag).

Mirinda skrev:

DET ÄR DAG!

Vi väntar på att: 

• Byborna ska rösta och lyncha en deltagare  

För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***). 

En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***

DEADLINE LÖRDAGEN DEN 4 MAJ KLOCKAN 22.00

Nu lämnar mediumet Pim Pim byn och leken och sällar sig till de andra bybo-andarna.

I DENNA OMGÅNG FINNS FÖLJANDE DELTAGARE OCH ROLLER:

1. Tinkelbell (Bybo; ulvoffer natt 4)
2. Ninor (Varulv; lynchad dag 5)
**3. Zabbio
****4. Prinzezz
****5. Nevina
**6. HildaAlfons (Bybo, lynchad dag 2; Emmetem hade rollen tidigare)
7. Pim Pim (Medium; lynchoffer dag 4 - med i leken fram tills natt 6 började).
8. Alvirpo (Varulv, ond spion; lynchoffer dag 1)
9. Lurvas11 _(Ulvoffer natt 2 och natt 3 – räddad av ängeln båda gångerna!)
_10. Klara.b (Bybo, Varulvsoffer natt 5)
11. Hemliga deltagaren (Bybo, Lynchad dag 3, Cerrolyn hade rollen tidigare)
12. Emmetem (_HildaAlfons hade rollen tidigare)
_13. Jalaxa (Magiker; varulvsoffer natt 1)
14. Candy123 (Bybo; blodbadsoffer natt 3)
**15. Gogrisen
**16. Bambis (Bybo, god spion; varulvsoffer natt 6)
17. Joie (Bybo; blodbadsoffer natt 3)
18. meerschweinchen (Varulv; blodbadsoffer natt 3)
19. Marabou… (Bybo; blodbadsoffer natt 3)
20. Cerrolyn (Hemliga deltagaren hade rollen tidigare)

ROLLER

Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st
Hemlig deltagare (?) - 1 st

Första delen i spelet finns här.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

Nevina - Jag håller med dig om att det inte finns mycke att gå på. Jag har letat efter någon som försöker hinta lite då siaren finns kvar i spelet. Men jag har inte funnit något. Vill fortfarande ha en liten motivation till varför du tycker att jag skulle vara ulv.

Gogrisen - Jag håller med dig i att Zabbio håller sig lite väl lugn, jag har öppnat mina ögon åt det hållet.

Prinzezz skriver inte så mycket och jag tror att en ulv ligger och lurar i bakgrunden i detta läget. Så det finns en chans att hon får min röst.

**MVH Cerrolyn

Lurvas11
0

Jag röstar på ***Emmetem***.

Jag tror nämligen att du är en varulv. Du har kommit undan i alla röstningar hittills, men nu vill jag se om du är den jag tror att du är.

Till er andra: rösta smart!

Hälsningar Lurvas11Glad

[mansolsson57]
2

vad går detta ut på

PrinzeZz
0

Jag är mycket misstänksam på Emmetem, jag tycker inte om att lyncha oskyldiga bybor och hoppas att jag har rätt.

Jag röstar på Emmetem

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Lurvas11
1

Hälsningar Lurvas11Glad

Emmetem
0

Jag tycker att det är synd att ni röstar på mig, då jag vet att jag är oskyldig. Men om jag idag inte överlever till imorgon - så kommer ni även få se att jag inte är någon varulv. Men det kanske leder alla bybor till att tillslut lyncha rätt person - och därmed fånga en varulv!

Jag själv är misstänksam mot PrinzeZz, och det verkar även som om du är mycket misstänksam mot mig. Vi får se senare  vem som är skyldig, men min magkänsla leder mig till dig. Om jag hade varit varulv så hade jag nog antagligen ha en bättre anledning än att jag baserar mitt val på magkänsla - men det är så svårt då jag fortfarande ser alla som grannar! Jag vill endast att rätt person ska lynchas, så att dessa mord får stopp. Vi är inte många bybor kvar nu - dock har vi lyckats lyncha många ulvar! Men det som förundrar mig är:
* Sammarbetar de kvarvarande ulvarna på något sätt?
* Vill de att vi ska vändas mot varandra?
* Vad är deras taktik?

Jag själv har blivit helt förkrossad över alla oskyldiga människor vi lynchat - men även lycklig över alla ulvar vi blivit av med. Men varje varulv har ju ändå varit en granne till oss. Så det är med stor sorg i hjärtat som jag hoppas att vi lyckas inatt - och blir kvitt detta en gång för alla!

Jag röstar på PrinzeZz.

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Gogrisen
0

Jag är fortfarande mest misstänksam mot Zabbio. Varför sade jag i förra tråden.

PrinzeZz är säkert oskyldig. Varför skulle en ulv ha röstat på henne annars?

Emmetem är svår att komma på vad hon är. Hon har varit så tyst ett tag. Nu är du här Emmetem. Kan du ge nån bra förklaring till varför du misstänker PrinzeZz?

Varför misstänker du Emmetem Lurvas?

Hund Animals are all you need.Katt

Zabbio
0

Jag misstänker Gogrisen och numer Nevina.

Jag har ju ett tag tyckt att Gogrisen beter sig annorlunda och vissa inlägg har helt enkelt känts märkliga på något sätt även om jag inte kan peka på det.

Nevinas funderingar (förra tråden) gör mig också misstänksam. Jag vet ju vilken roll jag har och jag tror inte att Cerrolyn är ulv heller.. dessutom känns samspelet mellan er väldigt uttänkt…

Jag är övertygad om att ulvarna planerar väldigt väl och spelar ut oss mot varandra. För mig känns det som att det ligger mer bakom era misstankar mot mig än vad som sagts här i byn.

Men för all del. I dessa tider klandrar jag ingen för att rösta fel, det är väldigt svårt att rösta rätt tycks det.

Min röst faller på Gogrisen. Kanske ändrar till Nevina senare om fler har misstankar åt det hållet.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Cerrolyn
0

Alltså, jag förstår inte hur ni tänker. Varför ska inte en ulv kunna rösta eller vara med i ett drev mot en annan ulv? Det är klart som korvspad att det är just det de gör. Varför? Jo, för att man inte ska tro att just de är ulvar.

Det låter som att du försöker att övertala oss/mig om att så är inte fallet. Men min mormor sa till mig när jag pratade med henne i mobilen att det är vanligt att ulvarna gör så just för att maskera sig.

Jag har påpekat detta innan, Prinzezz ligger nära att få en röst av mig, men du Gogrisen ligger också nära nu.

**MVH Cerrolyn

Gogrisen
0

Nu har Zabbio röstat på mig igen utan att förklara.

Så här tänker jag om Zabbio

Hon verkar inte bry sig när bybor dör. Förklarar aldrig riktigt varför hon röstar på nån. Röstade på Lurvas som ängeln skyddade två gånger. Hon pratar bara om sina kor. Hon låter inte som en god bybo. Zabbio brukar bry sig väldigt mycket. Nu låter hon konstig.

Jag har ingen annan att lita på än Bella. Men det finns några jag inte misstänker så mycket. Lurvas Nevvina och PrinzeZz.

Du har kanske rätt Cerrolyn om att en varulv kan rösta på en annan varulv. Men sånt där blir för krångligt för mig. Den enda gång jag vet att en ulv röstade på en annan var när det ändå var kört för ulven. Bara ör att verka oskyldig.

Emmetem är det många som misstänker. Men jag undrar fortfarande varför. Cerrolyn och Emmetem misstänker PrinzeZz men varför?

Jag litar på Lurvas och Nevina för de har lagt de första rösterna på varulvar.

Jag tänker inte bestämma mig än. vill tänka noga innan

PrinzeZz
0

#10 jag kan ärligt talat inte förklara varför jag misstänker emmetem, det är något med hennes sätt att skriva som får mig att bli misstänksam helt enkelt så jag valde att rösta som jag gjorde och hoppas att det är rätt, men jag vet inte.

Tinkelbell
0

*tass*

Mvh Hela stora familjen <3

Cerrolyn
0

Zabbio - Det är svårt att få fram något i dina inlägg. Du se till att synas i tråden men ändå så verkar du vara inaktiv. Det är svårt att placera dig.

Prinzezz - Du har verkligen varit inaktiv och varje gång jag ser ditt namn på listan så får jag anstränga mig för att komma ihåg det. Du har inte gjort något väsen för dig och verkligen legat lågt och det är väldigt ulvigt i mina ögon.

Nevina - För inte så länge sedan var jag säker på att du var ulv, men efter våra meningsbyten så har jag ändrat uppfattning och vill ha dig mer på den goda sidan.

Lurvas11 - Änglen skyddade dig 2 gånger och det talar sitt tydliga språk.

Emmetem - Jag har svårt att få ett grepp om dig, har Lurvas och Prinzezz rätt? Är du en ulv? Eller är du bara som jag, en förvirrad bybo?

Gogrisen - Yttligare en som jag inte riktigt vet var jag ska placera, ena stunden tror jag du är ulv för att i nästa tro att du är bybo.

Jag - Jag har ingen aning om hur jag ska rösta, men Lurvas uppmaning "Till er andra: rösta smart!" Tycker jag känns som att hon vet något, ska kanske gå på det. Och om nu Emmetem är ulv som hon tror, då borde hon ju vara…

**MVH Cerrolyn

Nevina
0

Jag velar fram och tillbaka. Ibland misstänker jag Cerrolyn mer och ibland mindre. Just nu är jag nog mest misstänksam mot Zabbio och Emmetem.. Jag väntar nog lite med att rösta..

Cerrolyn
0

Jag har bestämt mig, ska snart iväg och vill inte missa rösten. Lurvas uppmaning talar sitt tydliga språk och jag väljer att gå på det spåret.

Jag röstar på Emmetem.

**MVH Cerrolyn

Gogrisen
0

Jag följer Lurvas och Cerrolyn och röstar på Emmetem.

Nevina
0

Jag röstar på Emmetem.

Sandra-B
0

De flesta av byns invånare var denna dag eniga om att Emmetem inte är en av vännerna i byn - hon är en ond varulv tror de flesta och bestämmer sig för att lyncha henne.

De går ihop och samlar sig innan de beger sig till stället där Emmetem står. Hon försöker försvara sig, säger att hon inte är någon ulv. Det är dock lönlöst för henne att försöka övertyga byns invånare, de är övertygade om att de har rätt.

De höjer sina vapen och avfyrar dem, Emmetem faller genast mot marken. I samma sekund som hennes kropp dör blir det alldeles mörkt, som om solen slocknat och stjärnorna inte längre existerar. Det enda ljuset de har är det svaga ljus som lyser genom stugornas fönster.

De anar hur en mörk skugga reser sig från Emmetem och under tiden den här skuggan lyfter mot skyn börjar det blåsa något fruktansvärt, mörkret lyses plötsligt upp av tusentals blixtrar som far över himmelen och det är plötsligt bländande ljust, i princip vitt, i byn. Alla tvingas att blunda, så skarpt blir ljuset.

Lika hastigt som allting startade, lite hastigt slutar det blixtra, det slutar blåsa och allt blir lugnt och stilla igen. 

Det sista invånarna i byn ser är hur den svarta skuggan sveper krings dem, fort, fort och till slut är den borta.

Det gick upp för byns invånare att de just lynchat Varulvsdemonen - vilket även innebär att en av deras snälla och goda grannar snart inte kommer att vara varken snäll eller god längre.

En av byns invånares ögon blir för ett ögonblick alldeles svarta, när skuggan flytt från Emmetem till sin nya boning. Mycket hastigt söker den kvarvarande ulven ögonkontakt med sin nya kamrat och med ens vet de båda vem de ska fira sin nya allians med…

DET ÄR NATT!

Vi väntar på att: 

• Ulvarna ska meddela sitt offer via PM till lekledaren
  • Siaren ska meddela vem som blir siad, via PM till lekledaren
  • Ängeln ska meddela lekledaren, via PM, vem som blir skyddad från varulvsattacken under natten (kan ej skyddas mot demonens förbannelse).
  • Varulvsdemonen ska, via PM till lekledaren, förvandla en deltagare till varulv (som får ett PM av lekledaren med info om att denne numera är varulv).  

DEADLINE SÖNDAGEN DEN 5 MAJ KLOCKAN 22.00

**3. Zabbio
****4. Prinzezz
****5. Nevina
12. Emmetem (Varulvsdemonen, Lynchad dag 6 _HildaAlfons hade rollen tidigare)
**15. Gogrisen

ROLLER

Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Emmetem
0

(Hur kan folk alltid genomskåda mig?! :( )

Ni får passa er bybor.. för inte är ni kvitt oss än! *ondskefullt skratt* 👻

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Nevina
0

Yes! Vi fick demonen! Men nu har tyvärr någon av de goda blivit varulv.  2 varulvar kvar alltså som vi behöver få fatt i.

Cerrolyn
0

Yeah! 😃

**MVH Cerrolyn

PrinzeZz
0

vad skönt!

Lurvas11
0

Äntligen! Nu är det 2 varulvar kvar, varav en som precis blev omvandlad… :S

Hälsningar Lurvas11Glad

Cerrolyn
0

Lurvas, vet vi verkligen det…

Aj fan, glömde att ingen är immun…

Allt jag vet just nu är att jag blev inte omvandlad i alla fall, så då återstå det ni andra.

**MVH Cerrolyn

Zabbio
0

Hm… Ni valde rätt denna gången med. Ni börjar minsann bli skickliga.

Kaninistjejen123
0

Ack ni tror detta spel är över men som utomstående kan jag se att Zabbio är falsk. Lycka till ni oskyldiga bybor!

Cerrolyn
0

Utomstående får inte säga något om vad de tror. Anmäl dig till nästa omgång istället.

**MVH Cerrolyn

Zabbio
0

Hehehe…. Nån kommer bli förvånad.

Lurvas11
0

Varför har det inte varit DL än?

Hälsningar Lurvas11Glad

Cerrolyn
0

Bra fråga.

**MVH Cerrolyn

Mirinda
1

Här står visst tiden still. Hoppas ni snart får en uppdatering. Jag är spänd på att se om jag gissar rätt.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Gogrisen
0

Jag och Bella vill veta vem varulvarna tog. Tänk om jag är död😮

Cerrolyn
0

Ingenting än, jag skickar nu ett PM för att kolla att allt är bra.

**MVH Cerrolyn

Zabbio
0

Ja man börjar ju undra.. bara det inte hänt nåt..

Lurvas11
0

Enligt hennes stastik var hon aktiv 20:16…

Hälsningar Lurvas11Glad

Zabbio
0

Idag?

Lurvas11
0

#36 Ja

Hälsningar Lurvas11Glad

Klara.b
0

Jag undrar verkligen vad som har hänt. Kan ngn skicka iväg ett PM till henne?

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Cerrolyn
0

Redan gjort.

Jag lägger snart ner detta.

**MVH Cerrolyn

Mirinda
0

_Jag har fått ett mail från  Sandra-B. Hon skrev att hon har jättekrångel med sin dator. Hon kommer inte åt att skriva på iFokus. Hon hoppas kunna få hjälp att lösa detta under veckan.
_

Cerrolyn
0

Se min "lösning" i frågetråden.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

Hoho (det ekar i tråden)…

**MVH Cerrolyn

Lurvas11
3

Kan vi inte lösa det som cerrolyn skrev i frågetråden?

Hälsningar Lurvas11Glad

Tinkelbell
1

Kan inte någon bara ta över lekledar-rollen? Jag skulle kunna om ingen annan har erfarenhet eller vill. Jag är ändå död :P

Mvh Hela stora familjen <3

Mirinda
0

Hej!

Vad trist att ni fått vänta så himla länge. Jag hade hoppats att er lekledare kommit tillbaka ut i trådarna på iFokus.

Som jag skrev i frågetråden förut, så kan jag hoppa in och vikariera för lekledaren nästa vecka. Om ni inte löser det i helgen, så PM:a mig!

Från och med söndag kväll blir det lite lugnare på hemmafronten. Så då ska jag kunna ta mig tid för att få loss er ur er stillastående by-tillvaro, ifall ni vill.

Det är väl inte så många omgångar kvar? Det ser så ut på deltagarlistan.

Trevlig helg, ni uthålliga KiF:are!

Mirinda
0

Nu kan jag hoppa in som lekledare och hjälpa er avsluta leken. Vilket tålamod ni haft!🌺

Om ni som fortfarande är med PM:ar mig er roll, så ska ni snart få komma igång igen. Jag tror att det är säkrast att jag inte kör igång allt för snabbt, så att alla hinner med att uppmärksamma nystarten.

Så här såg deltagar- och rollistan ut vid förra uppdateringen.

Det var natt, så jag behöver få veta valen som de som verkar om natten gjorde. Dessutom behöver jag veta vem demonen omvandlade. Kanske måste vi PM:a till Emmetem och fråga? Jag vet inte om Sandra hann meddela den nya varulven innan hon gick in i "datormörkret".

**3. Zabbio
****4. Prinzezz
****5. Nevina
**15. Gogrisen

ROLLER

Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st

Mirinda
0

Jag har fått in några PM och väntar på några till.😕

Mirinda
0

Vi ska se om jag kan få in de resterande roll-PM:n under dagen. Jag tror att det finns en viss risk att någon/några gett upp under den långa väntan. Därför sätter jag nu en tidsgräns för när man måste ha PM:at sin roll:

KL 22.00 I KVÄLL - TORSDAGEN DEN 30 MAJ.

Den som inte PM:at sin roll till mig då, räknar jag inte med i leken sen.

Om en eller flera roller står lediga då kommer jag att tillsätta rollerna på ett mycket snabbt sätt: Jag skriver i den här tråden och frågetråden om det finns en roll eller flera roller som behöver en deltagare. I så fall får den/de som PM:ar mig först av de "döda" som finns med på deltagarlistan i #46 rollen/rollerna.

OBS! Det är ingen idé för er som "dött" i leken att PM:a mig före kl 22. De som har klarat sig så här långt i leken har chansen tills dess. 

Jag vill inte att vi ska segdra detta. Första deadline meddelas efter kl 22 ikväll.

Cerrolyn
0

Ingen dl har rappoterats…

**MVH Cerrolyn

Mirinda
1

Jag har nu fått in PM om alla roller. Jag förlänger natten som började den 4 maj (Sandra-B´s sista uppdatering) så att byborna kan sova klart sin skönhetssömn och vakna upp ur sina drömmar. Alla kommer att hinna morna sig ordentligt innan nästa uppdatering.

Eftersom spelet stått still så länge får ni dagen idag på er att läsa igenom tråden och så att säga komma in i spelet igen.

DET ÄR  FORTFARANDE NATT

De som gjort sina nattliga val har möjlighet att ändra dem fram till deadline.

DEADLINE FREDAG 31 MAJ KL 19.00

Cerrolyn
0

Vilka är det som inte har meddelat dig?

**MVH Cerrolyn

PrinzeZz
0

Vad jag förstår så är det varulvarna som ska utse ett offer inatt?

Mirinda
0

Uppdateringen är klar. Så nu kör vi! Snart får alla i varulvsbyn se den efterlängtade soluppgången.

Mörkret, som sänkt sig över byn när Varulvsdemonen lynchades, låg som en fuktig filt över byn. Det fåtal bybor som levde gick med en kvävande känsla av undergång, trots att de gjort sig av med den farliga demonen. Varför ville gryningen aldrig komma?

De två ulvarna smög utan hinder runt i beckmörkret. Det glimmade av lysten hunger i deras gula ögon. De tafatta byborna hade fått in en lyckträff när de lynchat demonen. Men nu var det snart slut på byns präktiga människor. "Goda grannar! Bah!" Den ena ulven var less på att låtsas god. Sockersöt så det klibbade kände den sig emellanåt i de eviga samtalen i byn. Den nya ulven hade inga minnen, inga tankar, bara en glupande känsla av hunger.

Inne i sitt hus kröp Gogrisen omkring på alla fyra och lekte med sin hund. Den skällde och hoppade efter något. Så stannade hunden till och lystrade. Gogrisen skrattade till. Plötsligt dök hunden in under sängen och blev liggande där.

Varulvarna forcerade dörren utan problem. Stapeln med möbler som Gogrisen ställt innanför rasade med ett brak. Han skrek panikslaget: "Bella! Stanna! Ett dovt morrande hördes under sängen.

Ulvarna tog ett smidigt språng och Gogrisen föll. Den chockade unge mannen hade svimmat, så han såg inte ljusgestalten som hejdat ulvarna mitt i språnget. Ängeln höll sina händer lyfta mot ulvarna. Från händerna for två sprakande vitblå blixtar mot de ludna bestarna. Ulvarna kastade sig ut ur stugan. Den ene kände hur änglablixten svedde de yttersta pälsstråna i sin yviga svans.

Gogrisen räddades av byns skyddsängel.

DET ÄR DAG!

Vi väntar på att: 

För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***). 

Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***

DEADLINE SÖNDAGEN DEN 2 JUNI KLOCKAN 21.00

**3. Zabbio
****4. Prinzezz
****5. Nevina
15. Gogrisen (ulvoffer natt 7 - räddad av ängeln)
16. Bambis (Bybo, god spion; varulvsoffer natt 6)

ROLLER

Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st

Zabbio
0

*edit*

Vilken tur att Gogrisen klarade sig!

Cerrolyn
0

Yeay underbart av änglen.

**MVH Cerrolyn

Lurvas11
0

Åh vad bra! Toppen ängeln! :)

Hälsningar Lurvas11Glad

Nevina
0

Yes, vi klarade oss ännu en natt!

Pennybus
0

Förlåt om jag stör men kan man anmäla till en ny omgång? :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Mirinda
0

#58 Du kan ställa frågor i den särskilda fråge- och anmälningstråden. Om någon här på KiF gjort/gör en anmälningslista till en ny omgång så hittar du den där.

Klicka på denna_ länk så kommer du dit.
_

Nevina
0

Röstningsdags igen.. Jag röstar på Zabbio.

Cerrolyn
0

Jag håller nog med dig Nevina, Zabbio är mycket lustig och svår att få grepp om.

Jag röstar på Zabbio.

**MVH Cerrolyn

Gogrisen
0

Jag röstar på Lurvas11 för jag tror hon blev omvanlad

Nevina
0

#62 Det finns väl inga ledtrådar alls om vem som blev omvandlad? Vad får dig att rösta på Lurvas11? Jag skulle gärna vilja veta hur du tänker?

Gogrisen
0

#63 Efter som Lurvas11 visste ganska mycket om du förstår vad jag menar så tror jag att Lurvas11 är omvandlad

Nevina
0

#63 Kan du utveckla?

Zabbio
0

Kör nog på Gogrisens ide.. Eftersom lurvas har setts som oskyldig är det ett logiskt val av demonen.

Och nevinas misstänksamhet gör att jag funderar åt det hållet också.

Röstar på Lurvas11

Mirinda
0

#66 Ledsen Zabbio, men din röst kom mer än tre timmar för sent. Uppdatering är på gång.

Mirinda
0

Det blev inte mycket sagt mellan byborna den här dagen. Alla gick och såg lite hängiga ut. De hade ju inte sett solen på mycket länge. Nu var det ju så trist att en av de egna, en av deras goda grannar, hade blivit förgiftad med ondska av demonens ande. Det rådde oenighet om vem det kunde vara.

Zabbio fick ett par bybor emot sig. Men hon syntes inte till och ingen annan tog henne i försvar heller. Den unge mannen, som så mirakulöst överlevt nattens varulvsattack, hade suttit och försökt smälta nattens upplevelser. Så han var inte ute på hela dagen. Men när han väl dök upp var han misstänksam mot Lurvas11. Nevina var skeptisk. Hon ville veta varför. Men den frågan ekade i tomrummet.

Så blev de ändå tvungna att bestämma sig. Ingen ville egentligen prata så värst mycket med de andra. För nu verkade ingen lita på någon.

Det började skymma. Saken var klar. Då, när klockan redan klämtat för henne, dök Zabbio upp. Hon trodde som Gogrisen att Lurvas11, deras kämpe och den granne de flesta litat på, fått en svart själ av demonen. Svaret på den gåtan får byborna vänta på.

Lurvas hade inte synts till på ett bra tag. Hon hade knappt sagt något på hela dagen. Nevina hade bestämt sig för att Zabbio skulle få sota för alla förlorade bybor. Hon kom stegande med beslutsam min. Hon bar på en bössa och bakom henne kom Cerrolyn, som såg mycket bister ut.

"Lyssna på Gogrisen! Jag är oskyldig," skrek Zabbio. "Gör er inte olyckliga! Det här är ju vad ulvarna vill."

"Tyst med dig! Vi vet vad du är för sort", muttrade Cerrolyn. Nevina nickade och tog sikte med bössan.

"Nej!" skrek Gogrisen, men ingen utom den vettskrämda hunden Bella lyssnade. Lurvas teg och stirrade på Zabbio. Cerrolyn hjälpte Nevina med det tunga vapnet. Tillsammans tryckte de av skottet som träffade den oskyldiga bybon Zabbio mitt i pannan.

DET ÄR NATT!

Vi väntar på att: 

• Ulvarna ska meddela sitt offer via PM till lekledaren
  • Siaren ska meddela vem som blir siad, via PM till lekledaren
  • Ängeln ska meddela lekledaren, via PM, vem som blir skyddad från varulvsattacken under natten.

DEADLINE MÅNDAGEN DEN 3 JUNI KLOCKAN 22.00

3. Zabbio (bybo; lynchad dag 7)
**4. Prinzezz
5. Nevina

ROLLER
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st

Zabbio
0

Ah, fick för mig att deadline var imorgon. Menmen. :)

Nevina
0

Åh nej! Stackars Zabbio, vad har jag gjort?! En oskyldig bybo! Nu vet jag snart inte om jag vågar rösta mer.. Förlåt mig, käre vän. Vila i frid. 😢

PrinzeZz
0

Det här är ju vansinne, ska vi gå runt och skjuta våra egna i jakten på varulvarna… Vi får hoppas dem inte är så många kvar.

Cerrolyn
0

Ajajaj inte bra… Fn att jag inte kom in tidigare, för jag tror du är något på spåren Gogrisen.

**MVH Cerrolyn

Lurvas11
0

Nej! Förlåt vår kära lilla granne! :(

Hälsningar Lurvas11Glad

Mirinda
0

Ulvarna var hungriga och hade bråttom, för det skulle snart gry där borta i öster. Den soluppgången tänkte de inte vänta på. Nu skulle de ha sig ett skrovmål.

Inne i sin stuga satt bybon och grät. H*n hade grubblat och grubblat, men visste varken ut eller in. Vilka av grannarna var det som ville ta de andras liv? Vem var det demonen förvandlat till varulv? Hela byn var förgiftad med misstankar. De var ju tvungna att lita på någon om de skulle klara sig. Annars skulle de onda ulvarna hugga dem en efter en.

"Igår trodde vi att Zabbio var en luden best på nätterna. Nu misstänker ett par av oss Lurvas11. Varför är alla så tysta? Vågar ingen säga något? Jag är väl fegast i byn, men jag vill inte dö, så jag vågar ju inte andas om vem jag misstänker."

Bybon torkade tårarna och kröp ihop till en boll i sin garderob. I sängen vågade hon inte sova. Där hade hon lagt ett par säckar med löst packat kutterspån och format till en människokropp. Över det låg hennes täcke. Om ulvarna kom skulle hon minsann ínte ligga där och bli dödad i sömnen.

Utanför stod ulvarna och spejade. Den där obehagliga ängeln var kanske ute och lade näsan i blöt i natt igen. Om de bara kunde hugga tänderna i ängeln. De hade hört att änglakött är väldigt mört.

Dörren for upp med ett brak. Varulvarna slängde sig över kutterspånssäcken och rev och bet. Med munnen full av kutterspån böjde den störste av dem nacken bakåt och ylade så att blodet frös i ådrorna på den lilla bybon i garderoben.

Den mindre varulven nosade i springan under garderobsdörren. Ett grymt flin spred sig i det håriga ansiktet. Så slet varulvarna upp dörren och satte huggtänderna i bybon PrinzeZz.

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att: 

Deadline onsdag 5 juni kl 22.00.

Nu är byborna riktigt illa ute. Lyckas de lyncha en varulv finns det fortfarande en chans att byn överlever. Men om inte…. Ja, då vinner varulvarna.

4. Prinzezz (bybo, varulvsoffer natt 8)
**5. Nevina

ROLLER
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st

Cerrolyn
0

Ajajaj de lyckades igen, inte bra.

**MVH Cerrolyn

Nevina
0

Jag tror att vi är körda..

Cerrolyn
0

Ja, tyvärr så tror jag också det.

**MVH Cerrolyn

Lurvas11
0

Hoppas att vi lyckas nu! 

Antingen ska man rösta på Gogrisen för att han var snabb att peka ut mig utan att skriva varför. Man samtidigt så blev han skyddad av ängen…

Jag vet inte riktigt…. 🤔

Hälsningar Lurvas11Glad

Nevina
0

#78 I och med att Gogrisen blev skyddad av ängeln så känns det inte särskilt sannolikt att han skulle vara ulv. Så då är det du Lurvas11, jag och Cerrolyn kvar.

Nevina
0

Nu chansar jag här och hoppas att det räddar oss. Lurvas11 var ju i början bevisligen ingen varulv. Frågan är on demonen kanske omvandlade henne just därför att vi ser henne som helt oskyldig.. Förlåt mig, käre vän om det här är fel.. Men jag lägger min röst på ***Lurvas11***.

Lurvas11
0

#80 Synd att du lägger din röst på mig… Du kommer att ångra det :(

Såg nu att jag missade DL… :/

Hälsningar Lurvas11Glad

Mirinda
0

Bättre sent än aldrig! Här kommer uppdateringen.

Det blev en lång dag och de få kvarvarande byborna försökte undvika varandra. Ingen vågade riktigt komma för nära de andra. Här kunde en god granne bli till ett hårigt monster om man vände ryggen till. Det stod nu fullkomligt klart för de fyra som satt i sina stugor och kurade. Men vad skulle de göra nu? Ängeln och siaren fanns kvar - det var bybornas enda hopp. Eller hade ängeln blivit en djävul? Eller siaren… Så var tvivlen där igen….

Nevina tänkte inte ge upp. Hon ville inte dö. Av tre grannar var två goda och en ond. Hon gick ut och ställde sig mitt på bygatan med en träpåk i ett fast grepp.

"Jag vet att ni hör mig, fast jag inte ser er." Jag tänker fånga varulven om jag så måste göra det ensam. Kom med om ni törs!"

Hon gick raka vägen till Lurvas stuga i utkanten av byn. "Kom ut! Jag vet vad du är för något." Tystnaden låg tung över byvägen där Nevina stod. "Är det mig du söker?" frågade Lurvas och log. "Nu tycker jag att du ska sätta dig ner här i skuggan och vila dig lite", fortsatte Lurvas och lade armen om Nevinas axlar. Nevina slet sig lös och sprang.

På byvägen kom Cerrolyn och Gogrisen gående på behörigt avstånd från varandra. De bar på var sin rejäl påk.

"Nevina har blivit tokig!" skrek Lurvas. Nevina stannade och sade lugnt och bestämt: "Nej, det har jag inte. Men Lurvas har fått demonens ondska i sig. Hon är varulv nu. vi måste lyncha henne." Gogrisen och Cerrolyn tittade tveksamt på varandra. Så tittade de på sin tuffa granne Nevina. Sen gick de alla tre mot Lurvas, som rakryggad stod kvar och väntade.

Snabbt och effektivt slog de livet ur sin förre siare Lurvas, som blivit en varulv när demonens ande tog över hennes kropp.

Byborna har ännu en gång klarat av att ta en varulv. Ska de kunna hitta den sista?

En av de tre som stod där och såg ner på Lurvas kvarlevor kände hur det sved i bröstet. Nu var den sista ulven ensam kvar. "Men snart blir det mörkt igen", tänkte den. "Då ska jag hämnas."

DET ÄR NATT

Vi väntar på att: 

• Ulven ska meddela sitt offer via PM till lekledaren
  • Ängeln ska meddela lekledaren, via PM, vem som blir skyddad från varulvsattacken under natten.

Deadline lördag 8 juni kl 14.00.

OBS! TIDEN FÖR DEADLINE! ER LEKLEDARVIKARIE SKA UT PÅ GALEJ PÅ LÖRDAG KVÄLL :)

**5. Nevina
9. Lurvas11 (siare; u_lvoffer natt 2 och natt 3 – räddad av ängeln båda gångerna!) Förvandlad till varulv av demonen natt 7; lynchad dag 8

ROLLER
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st

Nevina
0

Yes! Bara en kvar!

[Guldvingens]
0

*Puttar då jag undrar hur det gått*

Gogrisen
0

En ulv

En ängel

En bybo

Gogrisen
0

Vem är vem? Hm? Jag vet vad jag är.😎

Nevina
0

Gogrisen, jag är bybo. Det kan du bli säker på om du tittar på hur jag har röstat. Särskilt under förra lynchningen.

Du blev räddad av ängeln och borde därav vara ängeln. Då måste Cerrolyn vara ulv.

Problemet är att hon kommer att döda någon av oss under natten, om du nu inte råkar pricka rätt och skydda just den hon ger sig på. Så det gäller att den gode som blir kvar inte missar deadline, annars är vi körda!

Gogrisen
0

Nu ska vi ta den där varulven.

Nevina
0

#88 Japp, bort med odjuret!

Mirinda
0

Efter att jag väntat bra länge på PM från den deltagare som ej PM:at i tid, så blev jag tvungen att lotta. Man kan ju vara förhindrad att komma in med PM. Men deltagaren har inte hört av sig och jag ville inte låta er andra vänta längre.

Två av de tre överlevande byborna hade satt sig tillsammans på en plats i byn där de kände sig trygga. De orkade inte oroa sig mer. Den ena kallade den andra för ängel. Men tänk om bybon hade fel?

Den tredje överlevande vågade sig inte ut alls. Det var tyst och mörkt i den stugan. Så småningom sov de alla tre. 

I vargtimmen vaknade de en efter en. De tre visste att en av dem var en varulv. Men vem kunde man lita på? Nu fick det bära eller brista, tänkte Nevina och gav sig ut i natten. 

Är det så att Gogrisen är en ängel? Eller kan det vara så illa att Nevina, byns modiga flicka, har satt sitt liv på spel? Gryningstimmen närmade sig.

Varulven gick planlöst fram och tillbaka i skogsbrynet. Hungrig och lite trött. Det var inte samma spänst i stegen som när de var två ulvar som gick på jakt. Men en varulv måste följa sina drifter, så den tassade närmare och närmare stugan, den enda stugan där det lyste denna ödesnatt.

In genom dörren kom ulven inte. Det hade de stugans ägare sett till. Lampan var tänd där inne. Och runt hela stugan var ihopkopplade silverkedjor fästa.

Ulven var listig och hade överlevt många dagars varulvsjakt. Den tänkte inte ställa sig i skenet från det där fönstret. Bättre kunde den allt!

Rakt in genom väggen av trä brakade murbräckan som varulven riggat utanför Nevinas mörklagda stuga. Chocken när hon såg väggen rämna fick henne att frysa till is. "Nu är du min", väste ulven mot byns sista flicka. Varulvens ögon lyste i mörkret. Men då skedde det som varulven fruktat. En ljussköld for upp framför Nevina. Som en ridå av sprakande stjärnor föll ridån och ändade den näst sista akten i byns historia.

Ängeln skyddade Nevina denna natt.

DET ÄR DAG. 

Vi väntar på att: 

Deadline måndag 10 juni kl 22.00.

5. Nevina (ulvoffer natt 9 - räddad av ängeln)
6. HildaAlfons (Bybo, lynchad dag 2; Emmetem hade rollen tidigare)
9. Lurvas11 (siare; u_lvoffer natt 2 och natt 3 – räddad av ängeln båda gångerna!) Förvandlad till varulv av demonen natt 7; lynchad dag 8

ROLLER
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st

Gogrisen
0

Yes! Nu dödar vi Cerrolyn

Nevina
0

Tack för skyddet, älskade ängel!

Nu drar vi inte ut på det här mer! Jag röstar på ulven Cerrolyn!

Cerrolyn
0

Ber om ursäkt men internet har legat nere.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

Så var det dött här igen…

**MVH Cerrolyn

Mirinda
2

Ja ja men! Men det är inte jag som dött. Det är varulven. 😉

Här har  varit fullt upp, men nu ska jag ska befria er från "plågan".

Har just kommit hem efter över tre timmar i kö på polisens passexpedition och är för mör för att kunna skriva en story. Ledsen för det, men viktigast är väl att ni äntligen får veta hur det gick.

En hårt arbetande bybo; Nevina har alldeles på egen hand lyckats lyncha två varulvar på raken.

Att Lurvas (ulv som förvandlats av demonen) fick bita i gräset när Nevina lade den enda rösten vet vi redan.

Den här gången var det bara Nevina som röstade igen och varulven Cerrolyn bet i det sura äpplet.

Man kan säga att varulven Cerrolyn och ängeln Gogrisen matchade varandra i passivitet på slutet. Ulven valde inte offer sista gången. Det lottades fram. Då hade ängeln PM:at in vem han skyddade. Där hade varulvarna otur. Men vid båda de senaste lynchningarna så röstade varken Cerrolyn eller Gogrisen. Så då blev det som den uthålliga Nevina ville.

Det är klart att spurtlusten lätt går ur en när man får vänta så länge som ni i denna lekomgång gjort.

Men nu är byn befriad från varulvar och de båda goda byborna kan fira rejält. De goda andar som svävar över lekbyn, alltså de som "dödats" tidigare; de slänger allt en hel drös med stjärnstoft-skonfetti över Nevina och Gogrisen, som blev byns sista överlevare.

🏆GRATTIS BYBOR! Ni HAR VUNNIT.🏆

Nevina
0

YES! GRATTIS TILL OSS! 😃

Gogrisen
0

Bra gjort Nevina! Du räddade oss!🎈✨

Cerrolyn
0

Skönt att det är över. Tappade all lust att kämpa mm pga det var dött här så länge.

Grattis byborna (hatar att vara ulv).

**MVH Cerrolyn

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.