Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 907 ggr
[00emi07]
0

Era kaniner

Om du har fler en en kanin, hur bor dom då. Tillsammans? Syskon? Olika raser? Samma raser? Eller bor dina kaniner inte alls med varandra kanske? Har själv en ganska kul blandning hemma hos mig, min Pluto brun,svart o grå, på ett år, jättekorsning… Cupcake, viltgul/svart,lejon/bj på snart sex mån. Och snart en liten lejonhuvad hona,vit på 8v. Hihi!

tlover
0

Dom bor i separata burar men dom kan se minst en annan kanin förutom om nån skulle vara i karantän förståss (vi har bara okastrerade kaniner och då kan det bli lite farligt att ha dom tillsammans

l'm back

[00emi07]
0

#1 ok, men jag menade vad har ni för raser på kaninerna, och färg! Hade varit kul och se… Vissa kanske har samma raser och nästan samma färg medan andra har olika färger och raser på sina kaniner. Och kanske olika åldrar!

tussen12
0

Har 3 kaniner, Alla bor i varsina burar. Har en rexpälsad dvv (Sunset Tequila) Och 2 Lejonhuvade, (Björn och tufsan)

Tufsan och Björn är Blå wienertecknade och Tequila är Svart wienertecknad.

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Smilla & Flizan
Bor tillsammans. Halvsystrar. Smilla är lejonhuvad kanin (ev korsning) och Flizan är lejonhuvad kanin/lejonhuvad dvärgvädur. De har samma mamma. Flizan är 3 år och Smilla 2 år. Skiljer 1 år och 2 månader mellan dem.
Bor i en bod, på 2 kvm men kommer inom kort få ännu större yta när vi tagit bort en "vägg" i boden mm.

**Dumle
**Bor själv. Är 9½ månad gammal dvärgvädur rex.
Men ska bo med Ella eller Viola snart om de vill gå ihop.
Kommer då antingen bo med Ella i en 2kvm stor utebur eller med Viola i en 150x60 bur (men kommer springa lös i huset många timmar/dag.

Viola & Ella
Viola - 1 år gammal lejonhuvad dvv/dvv och Ella 1 år gammal dvv rex.
Se ovan ang dem.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linda1977
0

Jag har en Belgisk hare i viltröd färg och sedan får jag hem en viltgul Dvärgvädur första veckan i juni. De bor i varsin utebur och kommer ha varsin rast/beteshage bredvid varandra. //Linda

[nneo]
0

Här bor det bara Dvärgvädurar, majoriteten är "randiga hängöron", dvs svart/vita japaner.😉 Sen finns det en isabella och en svart dvv också.

Två systrar bor ihop, och en mor och hennes dotter just nu, resten bor ensamna men de både ser och hör varandra hela tiden.

tlover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 ok missuppfattade, dom är alla gotlandskaniner eftersom vi håller på med bevarande av ras våra honor är svarta eller näst intill förutom gammhonan som ska flytta och är brokig. alla hanar är brokiga (därför kan vi inte ha brokiga honor), Kaninungarna vet vi inte än men några blir brokiga i alla fall. bilder finns på mitt album förutom på dom svarta honorna en är ofotograferad hitills och den andra är bara inte inlagd där (vi har 6 kaniner + 8 ungar så jag kan inte lägga ut bild på alla)

så här kommer hon i alla fall

l'm back

[00emi07]
0

Mysigt!

[00emi07]
0

Tycker det är kul att inte ha bara likadana raser på kaniner

[Ninni_w]
0

Jag har två (troligen) korsningar mellan tankanin och lejonhuvad dvv. Kullsyskon, en kastrerad hane och en hona. De bor ihop. Vet inte riktigt deras färg men den heter väl typ tan? De ser typ utan som tankaniner fast med lite man. De bor utomhus tillsammans. Just nu i en sommarbur på marken och i en vinterbur på ben på vintern. Min tredje kanin bor inne han är en lejonhuvad kanin/dvv. Han bor just nu inne men ska bo ute på sommaren. Han kommer då kunna se och höra de andra två. :-)

Fridaaaa
0

Putt 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.