Kanin iFokus

Kanin

Etikett: tävlingar-och-lekar
Läst 3312 ggr
Lurvas11
3

Varulvsleken- frågor och anmälningar

Har nu fått klartecken från sajtvärden att det är okej att vi provar varulvsleken. :)
Här kommer reglerna. Lekledare kommer vara Sandra-B, som är Sajtvärd inne på Marsvin. Hon är riktigt rutinerad när de gäller Varulvsleken.🙂 Vi måste vara minst 10 stycken för att starta en omgång.

Rgelerna är skrivna av Sandra-B. Tack för lånet!

Hur lång tid leken tar varierar beroende på antal deltagare (minst tio stycken) men också på hur snabba deltagarna är på att avslöja vilka som är varulvar.

Leken kräver att man är online minst en gång om dagen (givetvis kan saker inträffa som gör att man inte kan logga in någon dag och det är okej, men vet man med sig att man under några dagar inte kan vara online så kanske det inte riktigt fungerar - men hör av dig via PM till mig först så kan vi diskutera det där).

Det kräver lite tanke och diskussion medlemmarna mellan, vilket är en av orsakerna att man bör vara någorlunda aktiv.

Hur det går till kan vara lite rörigt till en början, därför avvaktar vi med att starta leken ett tag, men beroende på hur intresset ser ut hoppas jag att vi kan köra igång förhållandevis snart ändå.

Reglerna (tagna från originaltråden).

Läs reglerna noga, gärna mer än en gång.
Har du frågor, ställ dem i tråden (alternativt via PM till mig).

• Minst tio deltagere
  • Alla deltagare kommer att få en roll av den som är lekledare.
    Rollerna (varulvar, siare, ängel, bybor) är hemliga.
    Endast de som är varulvar kommer att få veta vilka de övriga varulvarna är.
  • För varulvarna går leken ut på att "döda" byborna, siaren och ängeln.
    Om de lyckas med det så vinner de.
  • För byborna, ägeln och siaren går leken ut på att hitta och "lyncha" varulvarna så snabbt som möjligt.
    Om de lyckas med det så vinner de.

De olika rollerna

• Varulvarna jobbar tillsammans via PM (de vet ju vilka de andra varulvarna är) med att utse vem av byborna (ängeln eller siaren) som blir nattens varulvsoffer.
  • Varulvsdemon är en varulv som övriga - men när denne blir lynchad så ska denne utse en av byborna som blilr ny varulv.
  • Siaren har förmågan att upptäcka vilka roller de övriga deltagarna har - dock bara en per natt.
  • Ängeln har förmågan att skydda en bybo (sig själv, siaen eller till och med en varulv!) per natt.

Två faser (natt och dag)

På natten väljer:

• Varulvarna ett offer att döda - det meddelas lekledaen via PM senast den deadline som är satt. Om deadline inte hålls så blir lekledaren "övervarulv" och lottar bland byborna vem som blir offer.
  • Ängeln en bybo att beskydda (kan även välja sig själv) - det meddelas lekledaen via PM senast den deadline som är satt. Om deadline inte hålls så blir lekledaren "överängel" och lottar bland byborna vem som blir skyddad (även varulvarna är med i lottningen!).
  • Siaren en deltage den vill veta rollen på - det meddelas lekledaen via PM senast den deadline som är satt. Om ingen deltagare väljs så blir ingen siad den natten.

På dagen:

Byborna vaknar och finner liket efter den bybo som varulvarna dödade under natten. Byborna är ute efter hämnd och bildar en pöbel och ska lyncha den som de tror är varulv.

• Omröstningen sker öppet i tråden (även varulvarna är med och röstar på den som de vill se lynchad!).
  • Alla deltagare (förutom den/de döda) ska prata öppet i tråden och försöka påverka varandra om vem som ska lynchas - vem som är misstänkt, varför är denne mistänkt, varför är man själv inte misstänkt och så vidare.
  • Alla röster ska fetmarkeras för att vara giltiga (om de inte är fetmarkerade är det endast spekulationer).
  • En röst kan ändras fram till den deadline som är satt av spelledaren (eller tills alla deltagare har lagt sin röst och en majoritet är nådd).
    Om du ändrar din röst skriv då 'Jag ändrar rösten i #XX till XXX istället' (eller något liknande - för att underlätta rösträknandet).
  • Den som får flest röster blir lynchad och dennes roll avslöjas för deltagarna i tråden.
  • Den som har blivit ett offer för varulvarna eller lynchad av byborna får inte längre vara med och skriva.

I början är det slumpartat hur det blir, men efterhand så blir det mer och mer intressant och en tanke bakom varje val av offer (både varulvarnas och lynchmobbens).

Spelets gång

Så fort en deltagare är lynchad blir det natt och så börjar det om igen. Varulvarna väljer en person att döda, siaren får reda på en annan deltagares roll, ängeln skyddar en deltagare. Solen stiger, byborna hittar en deltagare död, kvarvarande spelare diskuterar vem som ska lynchas härnäst. Så fortsätter det tills en sida vinner.

Viktigt att tänka på!

• Ingen vet vem som har vilken roll förutom varulvarna som vet vilka andra som är varulvar.
  • Det är endast varulvar som får kommunicera med varandra via PM (eller på annat sätt utanför lektråden, exempelvis MSN).
    Som deltagare får man även kommunicera med lekledaren - kommunikation mellan övriga deltagare via PM (eller liknande) är FUSK!
  • Man får avslöja sina roller i lektråden på sajten (man bör insistera på att man är "god" även om man inte är det)- man får dock passa sig lite när man gör det, den som påstår sig vara ängel eller siare kan förmodligen räkna med att bli ett lätt offer.

Här är anmälningslistan. Kopiera och skriv in dit namn.

Lekledare: Sandra-B

Deltagare:

10.

Hälsningar Lurvas11Glad

Tinkelbell
0

Deltagare:

1. Tinkelbell

10.

Mvh Hela stora familjen <3

ninor
0

Deltagare:

1. Tinkelbell
  2. Ninor
Zabbio
2

Självklart måste jag vara med här också! :P Detta är ju ändå ''hemma'' forumet ;)

Kan själva lektråden heta ''Varulvsleken kanin" eller något? Så att det blir lättare att skilja på¨dem och mindre risk att blanda roller om man spelar parallellt? :)

Deltagare:

1. Tinkelbell

2. Ninor

3. Zabbio

9.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

PrinzeZz
0

Deltagare:

1. Tinkelbell

2. Ninor

3. Zabbio

4. Prinzezz

8.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Nevina
0
  1. Tinkelbell

2. Ninor

3. Zabbio

4. Prinzezz

5. Nevina

10.

Emmetem
0

Deltagare:

1. Tinkelbell

2. Ninor

3. Zabbio

4. Prinzezz

5. Emmetem

8.

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Nevina
0

#6 Nu tog du bort mig, jag stod som nummer 5. 🙂

Emmetem
1

#7 Oj, förlåt! Tog från #5 där det stod med Deltagare, glömde att ditt namn inte kom med 😞

Deltagare:

1. Tinkelbell

2. Ninor

3. Zabbio

4. Prinzezz

5. Nevina

6. Emmetem

8.

Nevina
1

#8 Ingen fara!

Sandra-B
2

Wow! Här går det undan att fylla på deltagarlistan :-) För att alla som vill vara med ska hinna med att anmäla sig så tänkte jag att vi kör igång till helgen (om det kommit in minst tio anmälningar). Återkommer med slutdatum för anmälningarna längre fram. Kan rekommendera att ni läser genom ett par ledtrådar om ni inte varit med i leken förr. Då får man lite bättre koll på vad leken går ut på och även lite taktiska tips? (när man ser hur andra agerar). Inne på marsvin (i kategorin lekar) finns flera stycken; vi startade upp omgång 2.9 idag :-) Finns tillgänglig här i tråden eller via PM om någon har några frågor om leken :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[Pim Pim]
2

Är ny på iFokus, men detta verkar kul, jag är med! 😃

Deltagare:

1. Tinkelbell

2. Ninor

3. Zabbio

4. Prinzezz

5. Nevina

6. Emmetem

7. Pim Pim 8.

Alvirpo
3

Är väl med här också då! och tycker som Zabbio i #3, kan lek tråden heta typ "Varulvsleken Kif" eller nåt så man inte blandar ihop den här på kif och den på mif?

Deltagare:

1. Tinkelbell

2. Ninor

3. Zabbio

4. Prinzezz

5. Nevina

6. Emmetem

7. Pim Pim

8. Alvirpo 9.

Lurvas11
2

Deltagare:

1. Tinkelbell
  2. Ninor
  3. Zabbio
  4. Prinzezz
  5. Nevina
  6. Emmetem
  7. Pim Pim
  8. Alvirpo
  9. Lurvas11

Hälsningar Lurvas11Glad

Klara.b
4

Om jag får vill jag gärna va med :)

1. Tinkelbell
  2. Ninor
  3. Zabbio
  4. Prinzezz
  5. Nevina
  6. Emmetem
  7. Pim Pim
  8. Alvirpo
  9. Lurvas11
  10. Klara.b

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Cerrolyn
1
  1. Tinkelbell
  2. Ninor
  3. Zabbio
  4. Prinzezz
  5. Nevina
  6. Emmetem
  7. Pim Pim
  8. Alvirpo
  9. Lurvas11
  10. Klara.b
  11. Cerrolyn

**MVH Cerrolyn

Alvirpo
2

Hehe, tur att det blir en varulvslek här då jag just blev varulvskäk på mif:)

Cerrolyn
2

Tänkte också på det…

**MVH Cerrolyn

Sandra-B
1

Vad säger ni som ska vara med och leka; ska vi köra igång på fredag eller är det bättre med lördag? Något annat förslag (jag kan inte starta upp imorgon)?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Alvirpo
1

#18 Jag tycker vi ska starta upp typ så tidigt som möjligt (fredag), är sugen på att leka varulvsleken, men jag dog ju på mif:)

[Tilde]
2

Jag tror jag är med nästa omgång istället, är väldigt upptagen i helgen :/

Cerrolyn
1

Mig spelar det ingen roll.

**MVH Cerrolyn

Zabbio
1

Jag kör när som :)

HildaAlfons
1
  1. Tinkelbell
  2. Ninor
  3. Zabbio
  4. Prinzezz
  5. Nevina
  6. Emmetem
  7. Pim Pim
  8. Alvirpo
  9. Lurvas11
  10. Klara.b
  11. Cerrolyn
  12. HildaAlfons
Jalaxa
1

1. Tinkelbell 2. Ninor 3. Zabbio 4. Prinzezz 5. Nevina 6. Emmetem 7. Pim Pim 8. Alvirpo 9. Lurvas11 10. Klara.b 11. Cerrolyn 12. HildaAlfons 13. Jalaxa

HjärtaJalax & ZeroHjärta

Klara.b
1

På fredag kanske? Eller kanske bättre på lördag, då hinner ju några fler anmäla sig (om de vill)??

Candy123
1

1. Tinkelbell 2. Ninor 3. Zabbio 4. Prinzezz 5. Nevina 6. Emmetem 7. Pim Pim 8. Alvirpo 9. Lurvas11 10. Klara.b 11. Cerrolyn 12. HildaAlfons 13. Jalaxa 14. Candy123

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Gogrisen
1

1. Tinkelbell
2. Ninor
3. Zabbio
4. Prinzezz
5. Nevina
6. Emmetem
7. Pim Pim
8. Alvirpo
9. Lurvas11
10. Klara.b
11. Cerrolyn
12. HildaAlfons
13. Jalaxa
14. Candy123

15. Gogrisen

Hund Animals are all you need.Katt

Lurvas11
5

Oj vad många som vill vara med! :D

Hälsningar Lurvas11Glad

Sandra-B
2

Vad kul att så många vill vara med och leka här! :-)

Jag startar upp leken imorgon kväll (fredag). 

Det går bra att anmäla sig fram till klockan 21:00 (på så vis kan nästa varulvsoffer inne på Marsvin hinna anmäla sig här om denne vill det, deadline där är 20:00) därefter lottar jag rollerna och skickar ut till er via PM. 

Det börjar med att det är natt och ulvarna ska utse sitt första offer (ängeln ska skydda någon, siaren få någon skyddad etc).
Första deadline blir klockan 21:00 på lördag. Därefter blir det deadline varje dag klockan 21:00 (utom nästa helg, men det återkommer jag med senare). 

Jag rekommenderar att ni som blir ulvar snabbt byter E-mailadresser med varandra och sköter er kommunikation där istället, med grupputskick. Blir lättare då (då alla ju får all info, i PM kan man ju bara skicka till en person så det blir jobbigt när man är fler än två som ska diskutera).

Ska bli kul det här!
Jag gillar att leda leken, även om det så klart är jätteroligt att vara med och leka också :-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Alvirpo
2

#29 Yey! Längtar tills imorgon kväll, när jag får min roll:D

[Bambis]1
2

1. Tinkelbell 2. Ninor 3. Zabbio 4. Prinzezz 5. Nevina 6. Emmetem 7. Pim Pim 8. Alvirpo 9. Lurvas11 10. Klara.b 11. Cerrolyn 12. HildaAlfons 13. Jalaxa 14. Candy123 15. Gogrisen 16. Bambis

Joie
1

1. Tinkelbell
2. Ninor
3. Zabbio
4. Prinzezz
5. Nevina
6. Emmetem
7. Pim Pim
8. Alvirpo
9. Lurvas11
10. Klara.b
11. Cerrolyn
12. HildaAlfons
13. Jalaxa
14. Candy123
15. Gogrisen
16. Bambis                                                                                      17. Joie

Alvirpo
1

Wow! vad många vi blir!! 17.. Den här leken kommer nog pågå ett tag! Blir jobbigt att hålla reda på alla hehe…

Klara.b
2

17 styckna, väldigt många! Blir roligt! 

Jobbigt att bli varulvskäk första gången om man är så många, heh!

Alvirpo
0

#34 Haha, ja det blir inge kul!

Klara.b
0

#35 Näe!

Jalaxa
0

åhhhhh…längtar till 1h och 20 min.. (kl 9)😃

HjärtaJalax & ZeroHjärta

Alvirpo
0

#37 Jag med!! fast nu e det 1h och 14min…

Sandra-B
1

#37-38

Det kommer att dröja lite längre innan leken drar igång. Klockan 21:00 stängs möjligheten att anmäla sig till omgången, därefter ska jag fixa ordning och fixa lottningen, komma på en liten story, starta upp en lektråd och PM:a rollerna till er alla. Räkna inte med att leken startar upp förrän tidigast klockan 22:00, kanske inte förrän närmare 23.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Cerrolyn
1

#34, #35, #36

Mig är det ok för… Är ledare för en och hjälp ledare för en annan…

TÄNK om jag blandar ihop alla…

**MVH Cerrolyn

Alvirpo
2

#39 Juste.. men då längtar jag typ till kl 22 då! (eller senare) Eller om man säger såhär: jag längtar tills jag får min roll och leken börjar:)

Cerrolyn
1

Ett tips? som vi gjorde på mitt gamla ställe och som jag gjorde.

Lotta, skriv storyn och starta spelet, därefter kan du PMa rollerna. Man har innan en karraktär (vet precis vad jag ska ha 😉) så tråden/leken kan börja innan fast man inte vet sin roll.

**MVH Cerrolyn

Sandra-B
1

Jepp, brukar oftast göra så faktiskt :-)
På så vis kan man slänga med en länk till lektråden i PM:et som skickas ut också och det går fortare att få igång leken.

**SMF 237 Sweet Dream's 

meerschweinchen
0

1. Tinkelbell
2. Ninor
3. Zabbio
4. Prinzezz
5. Nevina
6. Emmetem
7. Pim Pim
8. Alvirpo
9. Lurvas11
10. Klara.b
11. Cerrolyn
12. HildaAlfons
13. Jalaxa
14. Candy123
15. Gogrisen
16. Bambis                                                                                      17. Joie                                  
18. meerschweinchen

Mvh Sabine

Alvirpo
0

Herregud! 18…

Lurvas11
0

Tror ni att vi får ihop 20 innan 21.00? :D

Hälsningar Lurvas11Glad

Alvirpo
0

#46 Kanske? behövs bara två till, och 45 min kvar🤔 Hur ska det här sluta? Kommer ju aldrig kunna hålla reda på deltagarna!

Marabou...
0

Hej, är helt ny på iFokus men "varulvsleken" lät roligt så jag provar om jag får anmäla mig :D 

1. Tinkelbell 
2. Ninor 
3. Zabbio 
4. Prinzezz 
5. Nevina 
6. Emmetem 
7. Pim Pim 
8. Alvirpo 
9. Lurvas11 
10. Klara.b 
11. Cerrolyn 
12. HildaAlfons 
13. Jalaxa 
14. Candy123 
15. Gogrisen 
18. meerschweinchen

19. Marabou…

Jalaxa
0

Oj vad många vi är! 😃 Kul att många vill 😃

HjärtaJalax & ZeroHjärta

Alvirpo
0

#48 Va kul att du ville va med! :) Då blev vi 19 då! Aldrig sett att det är så många i en enda omgång förut!

Klara.b
0

#50 Näe, inte jag heller, men jag har hört att i en lek har 35 (!!!!) varit med!

Lurvas11
0

Det flesta som varit med vad jag har hört var 30 stycken…. :O

Hälsningar Lurvas11Glad

Alvirpo
1

#51 #52 Det var många😮

Jalaxa
0

Oj, vad många! 😮

HjärtaJalax & ZeroHjärta

Sandra-B
1

MED TANKE PÅ HUR GRYMT MÅNGA DELTAGARE DET ÄR ANMÄLDA - VILL NI ATT JAG SKA SLÄNGA IN NÅGON EXTRA SPECIALROLL?

UTAN EXTRA SPECIALROLLER KOMMER DET ATT BLI TOLV DELTAGARE SOM "BARA" ÄR HELT VANLIGA BYBOR, FYRA VARULVAR, EN DEMON, EN ÄNGEL OCH EN SIARE (OM JAG RÄKNAT RÄTT).

Borde underlätta för varulvarna att kunna gömma sig bland så många deltagare.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Klara.b
0

#55 Nej inga extra roller, tycker jag. Jag tycker de verkar lite kluriga.

Alvirpo
1

#55 kanske typ trollkarl, spion, präst eller borgmästare? så att man inte "bara" är vanlig bybo utan har nån lite mer "speciell" roll?

Klara.b
1

#55, jo Spion kanske du kan ta :)

Lurvas11
2

NÅGON mer roll kanske man kan ha? :)

Hälsningar Lurvas11Glad

Jalaxa
2

Håller med Alvirpo. trollkarl, spion, präst eller borgmästare? 🙂

HjärtaJalax & ZeroHjärta

[Pim Pim]
1

Oj vad många som ville vara med! ^_^

Zabbio
0

Hellre en extra varulv :P Fast klart, kan ju slänga in någon som kan sia varannan natt kanske? Eller två änglar?

Sandra-B
0

LEKEN ÄR UPPSTARTAD NU, DEN HITTAS HÄR.

LEDSEN ATT DET TOG LITE LÄNGRE TID ÄN PLANERAT, iFokus BRÅKADE LITE MED MIG IDAG.

ERA ROLLER ÄR PÅ VÄG UT :-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Cerrolyn
0

Jag har hållt i ett spel på närmare 35 deltagare… DET var en pärs.

#63 😃.

**MVH Cerrolyn

Joie
0

Har en fråga:

När man röstar, skriver man det här då eller i den andra tråden? Ska man även skriva varför man tror som man gör? :)

Cerrolyn
0

Det ultimala är att du motivera varför du röstar på pesonen. Allt som rör spelet som röster mm sker i speltråden.

**MVH Cerrolyn

Sandra-B
1

NU SKA ALLA HA FÅTT SINA RÖSTER!

LYCKA TILL, BÅDE ULVAR OCH GODA BYINVÅNARE! :-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Cerrolyn
0

Tack

**MVH Cerrolyn

Sandra-B
0

HILDAALFONS, CANDY123 OCH JOIE: 

NI HAR INTE SKRIVIT NÅGONTING I LEKTRÅDEN OCH INTE HELLER MEDDELAT MIG ATT NI UTEBLIR. OM NI INTE DELTAR I TRÅDEN INNAN NÄSTA DEADLINE KOMMER NI ATT BYTAS UT MOT NÅGON DELTAGARE SOM ÄR AKTIV I LEKEN.

NI SOM INTE RÖSTADE I FÖRSTA LYNCHNINGEN:

OM NI INTE RÖSTAR INFÖR NÄSTA LYNCHNING (OCH INTE MEDDELAR MIG ATT NI KOMMER ATT UTEBLI) KOMMER OCKSÅ ATT BYTAS UT EFTERHAND MOT NÅGON SOM ÄR MER AKTIV I LEKEN.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Cerrolyn
1

Nej, glömde bort det, hade massor att göra och kom bara ihåg att uppdatera i mif…

Lovar att rösta nästa gång.

**MVH Cerrolyn

Sandra-B
0

Jag är glad att jag blev lynchad snabbt (även om det så klart inte är bra för oss 😈) - det räcker gott och väl att ha en lek att hålla ordning på! ;-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Cerrolyn
0

Jag har 3…

**MVH Cerrolyn

Sandra-B
0

Det är två för mycket! ;-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Gogrisen
0

Hur lånng tid kan det ta att leka färdigt leken? Vet ni hur många dagar det tar?

Hund Animals are all you need.Katt

Sandra-B
0

Det beror på om byborna hittar ulvarna och i så fall hur snabbt de gör det, om många från den goda sidan lynchas och så vidare. Beror ju också på antalet deltagare.

Den här omgången kan nog ta runt två veckor.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Mirinda
4

#72 och #73  Om det kör ihop sig vid något tillfälle kan jag hoppa in och vikariera. Jag varken leker eller leder just nu. (fick ju på ulvnosen på MiF härom nyssens) Eller om ni får en förfrågan från en annan sajt. Då skulle jag kunna introducera (starta upp) leken.

Jag har hoppat in och avslutat en lek och varit lekledare några gånger på MiF.

Men här behövs jag nog inte. Ni har en rutinerad lekledare i Sandra-B. Det var hon som startade upp Varulvsleken på MarsviniFokus 2008. Cerrolyn kan leda. Hon har lett många gånger på andra sajter, utanför iFokus. Lurvas kan också leda - hon leder väl på BarnensiFokus just nu?

Vad kul att ni är så många!

LYCKA TILL ALLA SOM LEKER HÄR!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lurvas11
1

#76 Ja, det stämmer. Jag kan leda om det skulle behövas. :)

Hälsningar Lurvas11Glad

Marabou...
0

Vill ngn ta över min roll? Jag är jätte upptagen och har då inte tid med varulvsleken :( Skicka pm till mig om du vill ta över rollen eller vet ngn som vill det :)

Sandra-B
0

Det finns flera roller "lediga".

Är det någon som vill hoppa in i leken så skicka ett PM till mig; även ni som varit med i leken men åkt ut (genom att ätas av ulvarna eller genom att bli lynchad) kan hoppa in igen om ni vill (så länge ni inte haft en nyckelroll - som ulv, siare eller spion).

**SMF 237 Sweet Dream's 

ninor
1

Sandra, vet inte om du kollar lektråden så ofta men du har skrivit fel på nästa deadline. Det står att deadline är tisdagen 16 april, vilket ju redan har varit.

Sandra-B
0

#80 Jag kollar den så fort jag är inne och den är uppdaterad :-) Har korrigerat dag och datum; deadline är ikväll.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

EFTERSOM VÄLDIGT MÅNGA AV NÅGON ANLEDNING HAR VALT ATT HOPPA AV LEKEN (VISSA UTAN ATT SKRIVA NÅGONTING) HAR JAG NU FIXAT EN LÖSNING FÖR DETTA.

En fjärdedel (25 %) av deltagarna ska vara onda och tre fjärdedelar (75%) av deltagarna ska vara goda.

Av den anledningen har jag av de fem deltagare som av olika orsaker inte är med längre "dödat" en varulv (meerschweinchen) och tre bybor (Candy123, Joie samt Marabou…).

Jag har även låtit Emmetem komma tillbaka till leken, där hon har fått den roll som HildaAlfons tidigare hade.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Cerrolyn
0

Bragjort, jag hade också gjort så.

Lottade du rollen som Emmetem fick av de inaktiva?

Annas är det ju ganska lätt att räkna ut den rollen.

**MVH Cerrolyn

Nevina
0

Ville bara påpeka att det fortfarande står att Cerrolyn lever, men hon blev lynchad.

Cerrolyn
0

👻Det är för att jag spökar ju. 😉

**MVH Cerrolyn

ninor
0

Jag åker bort ikväll och kommer hem på Söndag kväll. Vet inte om jag kommer ha tillgång till internet eller inte, men om jag är frånvarande under denna helg så är det därför. :)

Sandra-B
0

DET ÄR VÄLDIGT DÅLIG AKTIVITET I LEKTRÅDEN!

Tänk på att man enligt reglerna inte får missa två lynchningar i rad, eller låta bli att skriva någonting på 48 timmar (om det inte meddelas lekledaren innan).

**SMF 237 Sweet Dream's 

PrinzeZz
0

jag funderar på om det inte är dags att göra en ny tråd, tråden har snart 300 svar

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Zabbio
0

Tja, då är jag antagligen utesluten?

Bara missat en lynchning iofs, men skrev senast för 3 dagar sedan, såg jag.

Cerrolyn
0

Sorry men mitt nät har legat nere.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

Mitt internet har legat nere och min hund ligger just inne på djursjukhuset och har opererat bort en tumör. Jag har alltså inte varit mycket vi internet för nöje under denna tiden.

**MVH Cerrolyn

Nevina
0

Någon som vet varför det står still i lektråden eller när det kan tänkas komma igång igen?

Cerrolyn
0

Ingen aning

**MVH Cerrolyn

Mirinda
0

_Jag har fått ett mail från  Sandra-B. Hon skrev att hon har jättekrångel med sin dator. Hon kommer inte åt att skriva på iFokus. Hon hoppas kunna få hjälp att lösa detta under veckan.
_

Cerrolyn
0

Kan inte du sköta det?

Menar om alla PMa Mirinda vilken roll de har, och de som skulle göra saker under natten PMa det så kan ju du fixa uppdateringen. Du behöver inte lägga något krut på det.

**MVH Cerrolyn

Mirinda
0

#95 Tyvärr har jag inte kraft och tid att hjälpa er just nu. Jag leder leken på barnens, så jag är redan låst vid de deadlines.

Sen är mitt liv just nu så smackfullt med jobb som måste avslutas inom en vecka. Jag leder ett samarbetsprojekt mellan sonens skola och idrottsklubben där jag har samordningsansvar för väldigt många. Dessutom pågår  ett renoveringsprojekt här hemma, så jag har håret fullt och mer därtill en vecka framåt.

Att i det läget ta på sig (det i sig enkla) jobbet att hjälpa er att komma vidare i varulvsleken skulle inte vara juste, vare sig mot de som är beroende av mig IRL eller mot er. Det vore inte juste mot mig själv heller. Är ganska sliten för tillfället.

Du Cerrolyn skulle ju kunna avsluta, men då måste förstås din rollfigur begå harakiri. Känner du ingen annan som kan vikariera som lekledare här tills Sandra-B får ordning på sitt Internet?

Jag förstår fuller väl om ni är frustrerade. Ni har väntat jättelänge på att få avsluta leken nu. Hoppas det löser sig snart för er. Skulle ni fortfarande sitta och vänta på lekledare näst nästa vecka, så har jag nog möjlighet att rycka in som vikarie. Hör av er i ett PM i så fall!

Vänliga hälsningar från Mirinda

PS. Vi behöver ett par deltagare till MarsviniFokus nästa omgång. Är det någon här, som redan blivit varulvsoffer eller lynchats ur leken som skulle vilja vara med på MiF? DS.

Mirinda
0

Har ni löst lekledar-kruxet ännu?

Vill ni, så kan jag hjälpa er att avsluta.

[Zobora]
0

Det här låter som en tokigt rolig lek. Finns det inga planer på att starta en ny omgång? :D

Tinkelbell
0

#97 nej det är inte löst ännu :/ Du får mer än gärna ta på dig ansvaret och bli ny lekledare :)

Mvh Hela stora familjen <3

Mirinda
0

Då behöver jag få veta era roller. Om alla som är kvar i leken skickar mig ett PM där ni berättar vilken roll ni har, så ska vi väl kunna fixa det.

Jag skriver en rad i lektråden också. När jag fått veta alla kvarvarande deltagares roller återkommer jag.

Cerrolyn
0

Skickat

**MVH Cerrolyn

Mirinda
0

Nu är uppdateringen på plats i lektråden.

Välkomna till spurten KiF´s varulvslek!🙂

Pennybus
0

*tass*

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[Kajsaa_00]
1

Jag är gärna med nästa omgång om jag får 😊🙂

Pennybus
1

Jag också (:

Nevina
0

Om det finns någon som vill vara lekledare i en ny omgång så kanske denne skulle kunna skapa en ny anmälningstråd? 🙂

Jag är också gärna med i en ny omgång, det verkar som att vi håller på att förlora i den nuvarande leken.

[Kajsaa_00]
0

Är dock nybörjare på den här, men jag fattar 🙂Ska man ha sitt iFokus namn? (Fast jag kanske kan va Kajsa då, inte Kajsaa_00)

Klara.b
0

Jag är gärna med också :)

#107 Man ska ha sitt iFokus namn, så du ska heta Kajsaa_00, för att det ska bli enklare för oss andra :)

[Kajsaa_00]
0

#108: Okej 🙂

Jills
0

Jag skulle gärna testa att vara med! Har följt den nuvarande tråden hela tiden och det verkar kul!

Pennybus
0

Kan vi inte starta en ny omgång då? :)

Emmetem
2

Jag kan gärna testa att vara lekledare en gång till 🙂Börjar få kläm på det nu!

Pennybus
0

#112 Ja snälla, är supertaggad! :D

Emmetem
0

http://kanin.ifokus.se/discussions/51be31498e0e741cf1003d51-varulvsleken-fragor-och-anmalningar-del-2

Har startat en ny fråg- och anmälningstråd där man kan anmäla sig för kommande omgång :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.