OT-Skriv allt om dig själv!
Det är dags att vi får lära känna varandra bättre! Skriv allt du kan komma på om dig själv här. Det behöver ju inte vara som en text utan t.ex namn:** ålder:** o.s.v.. Vem vill få den stora äran att börja? XD Inte jag! =)
hej!
Jag heter Jenny Lindkvist och är 11 år,(fyller 12 om 6 dar)
Jag gillar kaniner väldigt mycket,har själv 8,får hem 2 till nästa vecka).
På dagarna sitter jag vid datorn,läser är med mina alla kaniner,är med kompisarna.
Nu kommer jag inte på mer om mig.//Jenny
Med vänlig hälsning,
Jenny

Jag kan börja xD
Jag heter Ida Eliasson, född den 6:e november 1989. Bor i Skåne, utanför Hässleholm. Har tre kaniner och två marsvin. Har också två hundar, katter och kossor/ungdjur.
Går sista året i gymnasiet. Har en bror och en mamma och pappa.
Älskar att sova, datorn, polare, djuren, musik och tv :D
Marsvinen och kaninerna är min egna djur…
Jag har haft sebrafinkar och seamonkeys.
Har även tränat agility med border collien.
Uhm, nu kommer jag inte på mer xD

Jag heter Emmy Wallberg, är född den 12 Juli 1992, jag är alltså 15 år. Bor i västmanland i lilla Sala. Har 2 kaniner, en dvärgvädur & en teddydvärgvädur & 2 gerbiler.
Mina kaniner är mitt största intressen, men gillar också att forografera. Jag använder mig av en Canon eos 400D & är rätt så nöjd :) Tar inga superkort utan mest på kaninerna.
KOmmer inte på mer nu!

Jag gillar att skriva om mig själv så det kan jag göra ;)
Jag heter Nathalie Andersson, har en rad annorlunda smeknamn. Jag bor i Skåne och trivs jättebra. Går i skolan en liten bit hemifrån.
Är tyvärr väldigt ointresserad av skolan men har bara lite kvar nu så måste läsa upp betygen en aning och vara mer med på lektionerna.
Har lite svårt att vara i en folksamling med folk jag inte känner pga att jag varit med om en lite "annorlunda" sak för något år sen som jag tog mycket hårt psykiskt.
På fritiden är jag ofta i stallet hos kaninerna, eller är jag hemma hos morfar där jag har min häst. Dressyr på högsta grad. Finns inget bättre. Har en egen häst, unghäst och sen morfar har också sin häst som han utbildat till väldigt svår dressyr. Det är honom jag tävlar just nu, inte de höga klasserna just nu men tränar MSV just nu. Förrutom kaninerna och hästarna älskar jag att träffa polarna. Älskar givetvis att festa också. Tillverkar även kaninselar som jag säljer.
Tävlar i Kaninhoppning sedan flera år tillbaka. Mycket trevlig sport med god sammanhållning och en del vänner(snart för många, hinner inte vara med alla) Har ahft en del framgångar och en del motgångar, man får möta allt.
Lite om mig detta, ska inte skriva allt för då hade det blivit fööör långt.
Tja, får väl skriva lite om mig också.
Mitt namn är Ninni Hedblom, jag föddes 04.20 torsdagen den 14 april på Falu lasarett.
Jag var drygt 50cm lång och vägde mellan 3,5-4kg.
Numer är jag 173cm lång, väger 60kg och fyller snart 20 bast. ^^
Bor för närvarande med pojkvännen, vovven och 2 kaniner i en lägenhet i Falun.
Men kommer flytta hem till föräldrarna i slutet på april.
Anledning?
Det är förbannat svårt att få jobb som nyutexaminerad här i Falun tydligen.
Har bättre chans hemma, där man har lite kontakter istället.
Husdjuren mina är 3 kaniner (1 BJ och 2 dvärgvädurar), 1 guldhamster och 1 hund gemensamt med pojkvännen.
Kommer snart få hem 2 vuxna kaniner om ungefär en månad och i april planeras min uppfödnings första kull! ^^
Favoritintresset är definitivt foto!
Även om jag får nöja mig med min vanliga skruttiga digitalkamera (Limited Label Icon 2800).
Planerar att flytta till hus så fort jag fått fast jobb.
"Svågerns" pappa har ett hus hemma i Smedjebacken som bara står, så ska höra ifall han kan gå med på att hyra ut det åt mig, för att om några år ev sälja det (till mig såklart). ^^
Blir perfekt!
Slipper krångla med nya burar som ska få plats på balkong osv, samt att jag kan ha vovven hos mig. =)
Det var lite om mig. =P

Jag heter Jennie jag är en tjej på 11 höstar, Jag hatar mig själv och tycker jag är tjock. Jag hatar att äta frukost och har fått komentarer om Anorexia.
Jag älskar att vara med mina djur min katt Tiger och min kanin Snowflake Japposhine.
Jag har en väldigt kort stubin och blir ofta sur.
Kommer inte på nått mer x'D
Jag låter väll som en posetiv människa (Hahaha)

Hm, okej. Jag heter Emmy men har en rad smeknamn. Allt ifrån Empa, Em, Emms till Kusin Vitamin, Psycho och Craz. Stör mig extremt mycket på felstavningar trots att jag själv är bäst på särskrivning och grammatik fel på andra språk.
Blir väldigt lätt irriterad på folk men hatar konflikter och att "prata ut".
Lyssnar ständigt på musik, favoriterna just nu är TH, Linkin park, Green day, Simple plan, Kill hannah samt Him och P!atd.
Har alltid levt med djur och trivts med det, ett liv utan djur är otänkbart.
Har sen tre år tillbaka lidit av olika psykiska problem såsom överdrivet mycket kroppskomplex, självskadebeteende, kraftig panikångest, socialfobi och så har jag varit depprimerad. Går just nu hos en jättebra psykolog och börjar få anpassad skolgång, så förhoppningsvis löser det sig.
Hr alltid haft mycket folk omkring mig trots att jag varit en ensamvarg. Är beroende av sällskap men behöver samtidigt få vara själv då och då .
#7 Älski, jag känner mig duktig som fått dig att börja lyssna på kill hannah<3
- Mvh Emma

8: Yees, du är duktig baby <3 SKRIV OM DIG NUU! ;D

Jag heter Johanna Nilsson kallas Jompa/Gogge, är 17 år pluggar till djurvårdare.. Bor med min underbara pojkvän i en ganska stor trea ganska centralt i Uppsala. Där bor även mina 7 kaniner samt 2 hundar och min pojkväns 19 ormar. Ja djurintresset finns absolut där och de ökar mer och mer.
Jag kommer ursprungligen från Söderhamn som ligger i hälsingland. Där bor även mina föräldrar kvar. samt min underbara lilla hund Liza.
Annars leker livet ;)
Hej!
Jag heter Louise(det är mitt andranamn, men tilltalsnamn) och är 13 ½ år gammal. Jag är född den 20:e augusti 1994 på eftermiddagen. Mina föräldrar är skilda sen 2005 och då avskydde de verkligen varandra. Inte kul. Numera ignorerar de helst varandra istället. Mina syskon heter Linn, Ted och Dan. Linn är 15 år(ska fylla 16), Ted är 17 år(ska fylla 18) och Dan är 21 år(ska fylla 22). Mitt lilla marsvin heter Maja och hon är 7 år gammal och faktiskt jättepigg! :) Hon är av rasen nonself från djuraffär med tort n white färg. Min andra gris gick nyligen bort. Hon hette Emma och var en Sheltie från djuraffär som dog 6½ år gammal i början av feberuari. Hennes färger var cream, golden och white. Maja är min och Emma var min älskling! <33 Saknar Emma starkt.
Som ni förstår av mitt snack om marsvin så är jag alldeles galen i dem!! xD Jag vill, nej jag SKA, bli marsvinsuppfödare i framtiden! Då vill jag föda upp tort n white nonselfar och shelties, precis som Maja är och Emma var. :) Kanske även nonself tan, merino eller lunkarya i liten skala. :D Min inkomstkälla i framtiden ska vara veterinär! Jag älskar djur och vill leva med dem hela livet ^^ Om det går kanske jag kan skriva en bok också :)
Till personligheten är jag ganska deprimerande, tyvärr;
sur ganska ofta, tillbakadragen, ledsen, gråter ofta, otursförföljd, ful och har verkligen uselt självförtroende. -.-
Har ganska dålig humor, allmänt förvirrad
är otroligt konstig och flummig hela dagarna
och har superdålig klädsmak. Jag är även
ganska kritisk och negativ också.
Japp, sån är jag. Nu tror ni att jag bara säger
det här för att jag har dåligt självförtroende,
och det tror jag faktiskt är delvis sant. ;P
Men ganska mycket stämmer ändå.
Jag älskar tv och data. Spelar data flera timmar per dag och tittar på minst ett dussin olika serier ;)
Det var allt jag hade och säga om mig!
Tack och hej!
Leverpastej.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Usch, jag hatar presentationer.
Jag heter Martina Haijlen, snart 18 år. Bor ute på landet, mittemellan Uppsala och Enköping, med min familj och mina djur.
Jag går andra året på Jälla naturbruksgymnasium, inriktning smådjur/djurvård.
Kaniner har jag haft oavbrutet sen 1996. Min första kull kom 2003.
Min kaningådr heter Solbackens kaniner.
Jag började föda upp renrasigt 2004, Holländsk kanin. Den rasen har det gått riktigt bra med. Flera av mina egna uppfödningar har fått riktigt bra poäng.
Bäst har Solbackens Matti lyckats, han har fått 95,5 2 gånger! Och flera 95or! Han är nu Svensk Champion.
Jag har i dagsläget 32 kaniner. 28 är holländare, sen har jag 2 harar, 1 jätte och en korsning.
Förutom kaniner, och djur överhuvudtaget, så är fotografering mitt största intresse. Jag har en underbar Nikon D80 som jag älskar!
Musik klarar jag mig inte heller utan. Mycket fungerar, men det som gäller är Linkin Park, Fort Minor, Iron Maiden, Tribal Ink och Disturbed.
Well, det får räcka :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Detta är jag inget bra på, men gör ett försök i alla fall :)
Mitt namn är (Sara) Catarina Ljungberg och jag är 18 vårar, blir 19 nu den 3 mars ;) Jag bor för tillfället hemma hos mina föräldrar ute på landet, men har planer på att flytta ihop med min pojkvän inom det snaraste. Min pojkvän och jag har varit tillsammans i 2 år och 4 månader och varit förlovade i över ett år. Vi har väl någerlunda samma intresse, djur, men tror nog att det är mer mitt intresse än hans ;)
Tillsammans har vi en del djur; 3 kaniner, 1 minigris, 2 illrar, 1 katt, 4 gerbiler, 2 jättesnäckor, 5 råttor, 3 sebramöss, 1 tammus, 3 afrikanska pygméigelkottar, 17 leopardgecko, 2 skäggagamer och 2 grekiska landsköldpaddor.
Jag studerar just nu handel, sista året och jobbar extra då och då i en djuraffär när tiden räcker till. Annars är jag mest hemma och tar hand om djuren, springer runt och pysslar och har mig hos dom. Så mycket tv eller dator blir det inte alltid, det står dock alltid i gång så man hinner med några minuter hit och dit på varje ställe xD
Jag har tre syskon, alla utflyttade sedan länge, så jag är väl det bortskämda, sista barnet som bor hemma och snyltar ;P
Har en liten uppfödning av leopardgecko, afrikansk pygméigelkott och sebramus. Så ungar av dom arterna finns till salu med jämna mellanrum.
Största önskan är ju en egen häst, men pga. min sjukdom i ryggen som gör det tillräckligt svårt med dom djuren jag har nu, så lär det förbli en önskan för mig del, tyvärr. Annars står det en Kinesisk Nakenhund på andra plats, som är mer lämpligt och bättre anpassat för ryggen :) Så det är något jag önskar mig varje dag och låter alla i min omgivning påminnas om det lite extra nu inför min födelsedag ;)
Så här har ni mig, en 100% djurtokig tjej, med för lite sömn och för mycket att göra dagligen, haha! Men hur underbart är det egentligen inte, skulle kunna göra allt för mina bebisar här hemma <3
Jag heter Clara Svärd och jag är trååk.
Bor typ i en by på landet 2 mil från Eskilstuna (yeiy *not*).
Jag har nyss repat mig från en deperition och mår helt okej med en ny start på livet =). Jag har bytt ut min frisyr toalt, färgat håret svart, och klippt det =). Även om jag alltid klipper mig mycket :P. Men denna gånger mer vågat. Har självlockigt hår men har nu börjat platta det :P
Sen tror jag att jag håller på att utveckla bulimi. (stavning?)
Jag kan vräka i mig hur mycket som hälst, sedan få jag en extrem ångest och vill bara spy. Jag mår sjukt dåligt.
Dock ska jag börja ett nytt liv, sluta äta allt onyttigt och röra på mig. Tänka gå ner i vikt =) Har en målvikt på typ 40-41 kg :). Eller mindre gärna.
Jag är 163cm lång, har 5 kaniner, 4 katter, 2 hundar och miljoner med fiskar då min pap föder upp :P
Jag hatar prenentationer eftersom de alltid får mig att verka som ett stört litet barn, med svåra problem.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag heter Rebecca och jag är 14 år gammal, fyller 15 den 13:e maj. Jag bor i den lilla staden Jönköping. Det finns inte så mkt här, men lite.. Jag har inte så mkt fritid p.g.a skolan och alla prov m.m., Men på den fritid jag har gillar jag att shoppa, (framförallt till kaninen ;), vara med kompisar, med djuren här hemma, och att sitta framför datan och tv:n. Jag tycker om att resa och hitta på nya saker. Jag är inte rädd för sådant.. Det är många saker jag inte gillar.. Orkar inte skriva dem här. Vad mer kan jag säga? Det vet jag faktiskt inte.. Är det något annat ni undrar så fråga.
Detta kanske inte var en presentation i världsklass, men den får duga.
Hej!
Jag heter Jessica & jag är 12 år, jag fyller 13 om 6 dar ^^
Jag bor ute på landet, i en liten by med 7 hus. Jag har tre kaniner. Sputtnick, Plexus & Jimmy heter dom. Sputtnick är svart brokad, Plexus viltgrå brokad & Jimmy svart.
På fritiden sitter jag alldeles för mke vid datorn, jag är med kompisar, rider och är med kaninerna :)
Jag har en mamma, pappa & en storasyster. Min syrra är 15 år & går i 9an..
De var väl lite om mig ^^

Hej!
Jag heter Julia. Jag kan skriva hur långt som helst om mig själv, men om jag ska ta det lite kortfattat…
Jag är 15 år, är född i Göteborg men bor numera i Ängelholm, nordvästra skåne. Jag bor vid havet och trivs med det. Jag har 3 syskon, en storebror en lillebror och en lillasyster, samt en mamma och en pappa :)
Jag har hållt på med kaniner i drygt 3 år. Jag har tre kaniner. Jag hopptävlar regelbundet. Jag håller också på med hästar, jag har en egen häst som heter Rubina. förutom hästar och kaniner så sjunger jag, både solo och i kör.
Det var lite om mig :D
#14 :O Målvikt 40-41kg?! xO Sluta tänka så GENAST! Jag är 13 år, 166 cm lång och väger 48-50kg(skiftar) :S Är inte precis muskulös heller :/ _och jag är underviktig!!
_Jag hade någon slags anorexia också förra året :( Självsvalt mig själv ibland och åt ingenting vissa dagar. Skippade alltid frukosten. Vägde 46-47kg och min målvikt var 40. Kom som minst ner till 42 :/ Men sen så slutade jag väga mig(vilket jag gjorde typ varje dag) när vi flyttade. Jag vande mig av vägandet och nöjde mig med min vikt. Fick dock lite ångest i början när jag inte visste vart vågen var vid flytten :/ Det var svårt.
Får fortfarande ångest varje gång jag ser att jag gått över 50-strecket, så lite komplex finns nog kvar. Men det mesta är borta. Försök komma ur dina egna ångest-tankar(till den större delen åtminstone) och försök vara nöjd med din vikt! :) Du kan säkert komma ur det du också, bara du försöker ^^

#14 Du vill inte väga så lite! Det är inte bra lilla du :/ Jag är 1 cm kortare än dig & väger ca. 35 kg, alla kallar mig anorexiabarn men jag äter jättemkt utan att gå upp någonting, jag brukar t.omgå ner till 32 nånting :S Får vitaminer & allt sånt, min mamma tror att jag har bulimi. Men jag har spyfobi & vill gå upp, minst 5 kilo till :) Så var stolt över dig själv.

Heter Matilda, kallas Tilda. Är 15 år gammal och bor i Stockholm. Är 176 cm lång och väger 50 kg (intressant :D). Just nu älskar jag livet mer än något annat. :)
Har två underbara kaniner, en mamma, en pappa, en bror & två systrar. Rider sedan 8 år tillbaka och ska köpa häst tillsammans med mamma till hösten. Favoritdjuret är fortfarande kanin och de är de som tar upp de mesta av min tid. Resten går åt till att plugga, träna & vara med kompisar.
Är ett flummbarn och ska alltid vara roligast. Det är liksom min grejj. HAH :) I skolan går jag mest runt & flabbar med mina underbara kompisar, men lyckas hålla betygen iallafall *duktig*. Men jag är en riktig besserwisser också. Ska alltid ha rätt om jag inte har det så blir jag sur (A)
Gillar även att fotografera & använder en Nikon D40 som jag vaktar med mitt liv (A).
Älskar mig själv, min familj, mina kompisar & mina djur. Känns som om jag är värsta kontrasten till alla andra här ^^,
Så ser jag ut (har klippt mig btw ^^) --->
Maja heter jag och bor i det underbara småland i en röd-med-vita-knutar-stuga i skogen. 2 km till närmaste granne, men det trivs jag med. Min familj består av mamma, pappa, storasyster (17), lillebror (6) & jag som fyller 15 i år. Jag älskar vårat lilla hus och att ha naturen så pass nära, och skulle vantrivas av att bo inne i stan!
Jag har alltid varit väldigt liten och tunn, varit kräsen med maten och haft svårt att lägga på mig, och är fortfarande liten. Min riktiga hårfärg är typ kastanjebrun men nu har jag mörkare. Ögonfärgen är blå.
För tillfället har jag tre kaniner och två marsvin som är mina. Familjen har tillsammans en hund, två katter, 4 tackor, ett gäng höns och två tuppar. Min syster har en vacker grön undulat.
Mitt absolut största intresse är djur av alla slag och har alltid varit det! Ett liv utan djur är otänkbart för mig. Har planer på kaninuppf. men får se om det finns tid, plats och tillåtelse först. Det finns nog alltid något djur jag vill ha. För tillfället teddydvv, sebramus, silkeshöna och pygméigelkott! :)
Ett annat stort intresse jag har är fotografering. Just nu fotar jag med mammas som jag alltid glömmer bort vad den heter! Den är ok, men jag ska köpa mig en system snart.
Det var lite om mig^^

Hej!
Jag heter Ellen. Jag är 12 år . Jag är 1,63 cm lång. Jag bor i en liten by som heter Klutmark.
Jag har 13 underbara djur som jag älskar över allt annat. Det är två underbara hästar som heter Moalina & Frejlina. Två underbara katter som heter Albertina & Gustav. Och sist men inte minst nio underbara kaniner som heter Millan,Lillan,sixten,Neo,Musse,Max,Tindra,Holly,Cilla. På min firtid är jag i stallet,sitter vi datorn,är med mina komppisar. Jag har en tvillingsyster som heter Kajsa. Hon heter sotis på kanin.ifokus!:)

Jag heter Emma och är född 9 oktober 1994 (är alltså 13 år). Jag är väll en ganska blyg tjej som bor i en liten stad ca. 10 min från Göteborg. Har just nu bara 1 kanin (men tjatar på föräldrarna om en till), en blandras som heter Pelle. Älskar hästar och rider 2 gånger i veckan just nu… Annars är jag med mina underbaraste kompisar eller lyssnar på musik. Lyssnar mest på Tokio Hotel och My Chemical Romance, men också mycket annat. Hatar skolan och tycker att man spenderar alldeles för mycket tid där. Ja, så det var väll lite om mig x)
#19 35 kg?! O.O Vid din längd ska man väl väga minst 46-48?? :O Tio kilos undervikt är INTE lite det. Vräk i dig mat, människa, innan du tynar bort! ;O Godis är jättebra för viktuppgång ^^ xP
Det finns väl viktökningspiller eller nåt?? :S
Värsta positiva tråden detta ju *ironisk* >.< Känns som jag kommer köra på samma spår, illa. Men ska försöka berätta om mig själv ur mina ögon.
Jag heter Christina och är 18år. Född och uppvuxen utanför Malmö i Skåne. Där jag även bor nu med min mamma, pappa, storebror och lillebror.
Jag är rätt kort av mig, bara 143cm lång och lär inte bli längre. Men jag klagar inte, även om jag mått dåligt av det som yngre. jag väger väl 45kg om ngn skulle bry sig, men lite mindre hade inte skadat…
Jag är en rätt folkskygg person men med "rätt" människor kan jag vara väldigt högljud.
Kaninerna är mitt liv, jag andas och lever för dessa. Har 4st och de är min mening i livet. <3 Utan de ingen Christina.
För två år sen börja jag rida på ridskola, något som har hjälp mig något extremt. Sen jag börja där har jag blivigt mer öppen och lärt mig ta tag i saker.
Har extrem telefon fobie och börjar nästan gråta om jag måste ringa ngnstanns. Men även hästarna har hjälp mig här. För ibland måste jag ringa medryttarhästar m.m. Och fått ta tag i min fobi då.
Mitt humör går i perioder. Jag kan vara extremt deprimerad i några veckor medans jag älskar livet i några veckor för att sedan börja om denna karusellen igen.
Ja, detta är väl jag, välja själva om ni vill gilla det eller ej ^^

#24 Jo, det ska man. Jag äter jättemkt godis & det är tyvärr inte så bra för tänderna ^^ Mamma var också så smal, men nu är hon överviktig. Det låter som om jag är rädd för att bli det men det är jag inte. Jag vill verkligen gå upp men det går inte, men så småningom så.. & väger inte 35 kilo längre, vägde mig idag & väger hela 39.5 :D
#25 Du är ju helt normalviktig för din längd ^^ När man är 143 cm och vuxen så är emellan 40-50kg alldeles perfekt :) Du borde vara nöjd med din vikt :)
Vad är det som skrämmer dig mest med telefoner? :/ Är det alla pinsamma pauser eller något annat? :S
#26 Åh, vad bra! :D Är jätteglad för din skull! :) Hoppas att du ökar ännu mer i vikt, så att du till slut når idealet ^^

#28 Ja, men jag har liksom varit typ 5-10 kg under mina kompisar hela mitt liv ^^

Tjosan
Jennie heter jag och jag är 11 vårar gammal. Född och Uppvuxen i Årjäng som ligger i Värmland. Jag är 158 cm Lång och väger ca 49-50 kg (För mycket jag vet) Jag är väldigt blyg av mig men när jag väl pratat med personen jag är blyg för är jag värsta prat kvarnen. Jag har skilda föreldrar sedan jag var 1 år liten. Jag har 2 stycken djur, En kanin vid namn Snowflake Japposhine och en katt vid namn Tiger.
Mitt temprament varierar verkligen, när jag är glad är jag jätte glad och när jag är ledsen är jag jätte ledsen. Jag får ibland en del hyper anfall (Detta beror nog på att jag håller på att utvecklas) Jag är en flicka som har väldigt dåligt självförtroende tyvärr, men jag gör allt för att bättra på det. Och juste ja, jag tränar Innebandy och Ridning dels för att det är roligt och lite för att gå ner i vikt (Min målvikt är 40 kg) Jag springer typ varje dag gör även 40 sittups även är jag ju ute och springer med Jappo i sele. Juste ja, Jag hatar min kropp och försöker göra allt för att fixa till den men det går tyvärr inte så bra. Jag försöker även få mig till att äta frukost men det bara går inte, Jag har även bestämt mig för att äta 1 portion per mål, 3 frukter om dagen och Godis på lördagar. Mina bästa vänner heter:
Alva,Amanda,Jennie,Ellen.N m.m. Jag har ingen kille för tillfället men jag vet 2 stycken som gillar mig.
På Fritiden är jag med Jappo och Tiger sitter även alldeles för mycket vid datorn vilket jag ska minska till minst 3 timmar per dag nu till våren. Jag får ibland plötsligt Bak humör och måste då baka. Jag måste även fotografera varje dag annar står jag inte ut! Jag älskar även att skriva dikter och berättelse och det har jag gjort i väldigt många år nu. När jag blir vuxen vill jag jobba som fotograf. Jag gillar även att teckna även om jag är otroligt dålig på det

Mitt namn är Romana. Hela namnet är Romana Karolina Arnoldsson. På fritiden så gör jag massor med saker, är med kompisar, shoppar & massor med olika saker :]. Jag har två kaniner , en hittekanin och en kanin jag köppt från uppfödare. Stampe och Tindra heter dom. Jag har också två sköldpaddor vid namn Mathilda och Paddis. Jag är 165 cm lång och väger ungefär 50-55 kg. (Har inte vägt mej på ett tag). Mina bästisar heter Jennifer,Cassandra,Anna & Jessica.. Har även en kille som gillar mej och ja gillar honom. Och så finns de en kille som gillar mej, och han är också söt.. Men ja skiter i honom, han dissar mej ibland , hahah ^^. Ja.. Nu vet ni ganska mkt om mej :).
#30 _Gud, vad mycket viktsnack jag pratar om här, men, men… :P
_Du väger helt normalt för din ålder! Du är ungefär 5kg ifrån övervikt och cirka 6kg ifrån undervikt, så det är jättebra. :) 40kg är ju undervikt, så det tycker jag inte alls att du borde ha som målvikt! Din målvikt tycker jag borde vara 48.5 som minst ;) Så blir det 5.5 kg från undervikt och 5.5 kg från övervikt :P Precis i mitten ^^
#27 Egentligen vet jag att min vikt ät helt okej och det är inget jag jobbar på precis… men jag vill kunna rida mindre hästar utan att ligga på gränsen. Och då krävs det minus några kilo. Vilket min kropp inte skulle må dåligt av. Jag har inga orimmliga krav som vissa här värkar ha.
Jag vet egentligen inte vad det är med telfoner. När jag väl pratar är det inte så farligt. Det är ju det det där med att slå numret och säga hej… :$
Haluww! :D
Här ska ni få en lång beskrivning av mejj x)
Nåja, jag heter Hanna, kommer från Finland och är 12 år gammal, fyller 13 i sommar. :) Har en storebror som är 18, en mamma och en pappa. Har ridit sen jag var 4 år men hade paus ca ½ år typ då jag var 7. Har alltså ridit nästan 8 år. Har skidat slalom (blades egentligen) i tre år. Skulle gärna ha egen häst, men mamma håller inte riktigt med mig. Spelar cello tredje året, men tror jag ska sluta. Går sista året i en liten skola, men längtar efter att slippa därifrån. :D Är 170 cm lång (>.<) men har nästan växt färdigt. :D Kan vara alldeles hemskt flummig ibland men kan också ändra från det till superledsen på några minuter. ^^
Har 17 kusiner varav 14 bor i Belgien. Min farmor bor också där, pappa är alltså belgisk egentligen. Kan prata svenska, holländska, engelska och finska, fast finska är superjobbigt.
Hemma har vi två katter och pappa har en hund av rasen Belgisk vallhund groenendal som är ungefär ½ år gammal. :) Vi har haft undulater (6 st som mest då de fick ungar "i misstag" >.<) och jag har haft två möss, men de dog av ålder.
Fotografering är mitt största intresse och jag har för tillfället två kompaktkameror, men ska snart få en Olympus SP - 510. Sen kommer mamma att köpa min ena kompaktis. ^^
Har rest ganska mycket i mitt liv och de länder jag besökt är: Portugal (solsemester då jag var 6), Belgien (dit har jag varit en gång i året hela mitt liv), Holland (dit var jag och mamma och cyklade sommaren 2006), Sverige (Gotland och cyklade sommaren 2007, Idre i dalarna Sportlovet 2007 och Vemdalen norr om Idre Sportlovet 2008. Och så har jag varit bara till Stockholm då jag var mindre), Danmark (Okej, det kanske inte räknas att jag hara varit på flygfältet i Köpenhamn… ^^) och så har vi rest omkring ganska mycket i Finland. :)
Gillar att skriva smileysar och sitter gentligen för mycket vid datorn. x)
Vet inte varför jag skriver här på kanin iFokus, har ju intens någon kanin. ^^
Gud vad långt inlägg det blev. xO Nå, nu vet ni iallafall vem jag är. x)

Tjosan
Jennie heter jag och jag är 11 vårar gammal. Född och Uppvuxen i Årjäng som ligger i Värmland. Jag är 158 cm Lång och väger ca 45-47 (För mycket jag vet) Jag är väldigt blyg av mig men när jag väl pratat med personen jag är blyg för är jag värsta prat kvarnen. Jag har skilda föreldrar sedan jag var 1 år liten. Jag har 2 stycken djur, En kanin vid namn Snowflake Japposhine och en katt vid namn Tiger.
Mitt temprament varierar verkligen, när jag är glad är jag jätte glad och när jag är ledsen är jag jätte ledsen. Jag får ibland en del hyper anfall (Detta beror nog på att jag håller på att utvecklas) Jag är en flicka som har väldigt dåligt självförtroende tyvärr, men jag gör allt för att bättra på det. Och juste ja, jag tränar Innebandy och Ridning dels för att det är roligt och lite för att gå ner i vikt (Min målvikt är 40 kg) Jag är ute och springer med Jappo i sele. Juste ja, Jag hatar min kropp och försöker göra allt för att fixa till den men det går tyvärr inte så bra. Jag försöker även få mig till att äta frukost men det bara går inte, Jag har även bestämt mig för att äta 1 portion per mål, 3 frukter om dagen och Godis på lördagar. Mina bästa vänner heter:
Alva,Amanda,Jennie,Ellen.N m.m. Jag har ingen kille för tillfället men jag vet 2 stycken som gillar mig.
På Fritiden är jag med Jappo och Tiger sitter även alldeles för mycket vid datorn vilket jag ska minska till minst 3 timmar per dag nu till våren. Jag får ibland plötsligt Bak humör och måste då baka. Jag måste även fotografera varje dag annar står jag inte ut! Jag älskar även att skriva dikter och berättelse och det har jag gjort i väldigt många år nu. När jag blir vuxen vill jag jobba som fotograf. Jag gillar även att teckna även om jag är otroligt dålig på det, hehe gillar ju också att vara med kompisarna! Och ha tjejkväll (Haha) även party :)
Jag lyssnar på varierande musik, men mycket rock och hårdrock!
**Hallåjj ^^
**Jag heter Tove, är 14 år och otroligt hästintresserad ^^ Har en egen kanin, Bounty, samt två egna katter, Jum Jum (adopterad) och Pelle (köpt som kattunge). Brorsans katt Viking bor även här ^^ Bor på landet, stor trädgård och stort hus (för stort för 3 pers!). Fast har nära till stan (2km) :P Vi letar efter nytt ställe att flytta till när jag börjar gymnasiet, och mitt krav om jag ska flytta är eget stall så jag kan hyra en pålle/foderpålle. Rider nu en islandshäst på 26 år, Kátur, samt en korsningsponny, maxad C, som heter Spirit.
Älskar även att fotografera och har haft intresset i 2 år, och har seriöst fotat sen sommaren -07. Har en systemkamera, en Nikon D40, men sparar till en D80 eller D200.. Drömmen om framtiden är väl att bli frilandsfotograf, med ett "tillridningscenter" för hästar vid sidan om, där jag rider till, rider in och tränar horsemanship och tränar hästar psykiskt, där folk kan få hjälp med deras hästar, så känar jag även lite på det ;) Jag satsar verkligen på fotograferandet och vill att folk ska veta vem jag är och vad jag gör, och ett bra ställe är ju skolan ;) Så har ofta T-shirt på mig med texten "Tove Torpehag - Hästfotograf", och ibland har jag med kameran till skolan för att fota idrottslektioner eller cupper.
Jag är även diabetiker och få stå ut med dom här irriterande sprutorna dag in och dag ut *suck*. Är inte nöjd med min vikt, tkr jag väger för mkt (och det gör jag), vilket bl.a. beror på diabetesen. Är 166cm lång och väger 65kg men målet är 60 till sommaren, har gått mellan 63-66 på sistonde, just nu ligger jag på 64. Har dåligt självförtroende men det är påväg upp tack vare min vän Emma, vi har alltid känt varandra men på senaste året skaffat ett riktigt starkt band. Mitt humör går rätt mkt upp och ner, upp för att Emma oftast (nästan alltid) gör mig glad, och ner för att jag förlorat mina bästa vänner, mina sköthästar jag haft i 4 år, som flyttade pga ägarens bortgång :/ Dessutom är jag en "sladdis" och mina föräldrar är rätt gamla, mamma är 54 och pappa fyller 60 i sommar och jag blir mer och mer orolig för när han inte finns mer :/ Och tiden förkortas i o med att han har KOL och svårt att andas, förhoppningsvis utvecklar det sig INTE till lugncancer! Japp, nu vet ni mkt om mej ^^
Bild på mig från idag, men jag är inte emo, utan sminket kletade ut sig ^^ Förövrigt är jag inte nöjd med min hårfärg, så alla vet det :P Eller vissa dagar är jag jättenöjd, men oftast inte :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Hej !
Ja, jag heter då Sara Johansson och är 13 år. Det mesta i mitt liv handlar om djur.
Jag har en kanin, som heter Orions Irma, och en kaninunge är på väg. :) Har tillsammans haft 6 kaniner.
Jag har rött hår (färgat) men färgen håller på att gå ur, så vill färga lila om jag får för mamma. (AAA)
På fritiden rider jag, sköter om Irma, friidrottar, fotar & går på travskola, favvohästen heter Posh. x'P
Fotointresset är väldigt stort, och jag älskar attt åka ut till Solvalla och fota travhästar som är min stora passion, förutom kaniner. ^^
Inte mkt mer intressant i mitt liv. XD
Not your mom, not your milk.
Jenny xD
Med vänlig hälsning,
Jenny

Conishiva (hej på japanska)
Är 40 år gammal, jobbar som Taxi Chaufför på heltid. Har tre kaniner. Är hälften amerikanare och hälften japanare, svarthårig, vältränad. Har också två katter en Main Coon blandning och en Norsk skogskatt.
Har ett stort intresse för webbdesign och allt vad HTML innebär. Försöker kivas med att lära mig mer om kaniner just nu.
Bor tillsammans med min fru, wingsofdestiny, samt våran 6 månaders gammla son, Michael, i ett radhus strax utanför Umeå.
Som person är jag seriös, allvarlig, vresig, bestämd, kontrollerande, självsäker, rolig, ekonomiskt inriktad, mångsidig. Mitt temperament kan gå från lugn till j*vligt förbannad på några sekunder ;D.
Har inget förtroende för folk som snackar skit speciellt inte om min familj. Personer som snackar är i mina ögon inte ett nickel värda. Skyddar min familj till varje pris oavsätt situation.
Musiksmaken är allt som inte spelas på radio.
Fråga om ni undrar något.
Håll er till tåden! Inte massa skitsnack.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#40 Vadå för skitsnack?

Hej!
Jag heter kajsa och är 12 (fyller 13 den 11 september. Jag har stjäntecknet Jungfru. Jag bor i skellefteå. Mina intressen är djur,kompisardatorn och tokio hotel :) Jag tävlar i Kaninhoppning med min kanin sixten. Ska snart börja tävla med min kanin Max:) Har oxå ett väldigt stor intresse för hästkörning. Håller på att träna min häst moalina. Hoppas en dag att hon kan bli en duktig travhäst :D
Det var väl allt om mej :)
#41: Mycket disskusion kring medlemmarnas kroppsvikt, vilket säkert inte var syftet med tråden och alltså helt ointressant :)
Syftade inte på ditt inlägg! Oroa dig inte ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Haha nu ska jag försöka att inte skriva en sånn hära lång och tråkig presentation av mig själv..
Jag heter Anita och är 13 år. Mitt sjärntecken är Stenbock. JAg är halvjapan. Mamma kommer från japan. Jag bor strax utanför uppsala, Ålands västerby heter vår lilla by. I familjen har vi 6 kaniner, 1 dvärghamster, två katter och en hund (tax). Mina intressen är djuren och dans. Jag rider även på min grannes hästar lite ibland när jag har lust och tid. Där i stallet spenderar jag så mycket tid jag kan när jag inte är upptagen med något av det andra djuren eller dansen.
Jag har haft kaniner i ca 2-3 år, och jag kommer nog alltid att ha intresse för dessa underbara djur..
Det där var väl allt som jag kan bäretta om mig om ni inte vill sitta och läsa i timmar ;)

Jennie104: du har skrivit 3 inlägg, vilket gäller?

Jag heter Senavere Dervishaj med kallas senna. Jag är 14 år gammal och bor i Blekinge med min familj som består av mamma, pappa, 2 bröder, 1 syster och 4 kaniner. Du kanske har märkt på mitt namn att jag inte är svensk? Mina föräldrar är invandrade (dock svenska medborgare nu) men jag är född i Sverige. Jag är kosovoalban och kommer alltså ursprungligen från kosovo.
Jag är väldigt intresserad av foto och kaniner, har somsagt 4 egna kaniner som de mesta av min tid går till, annars går tiden till att fota: jag älskar att fota, och använder mig av en system digitalkamera som heter Nikon D40.
Eftersom jag inte har några vänner med samma intresse som jag, umgås jag inte med vänner så ofta på min fritid.
Jag är tyvärr väldigt ointresserad av skolan, (änsålänge) och bara längtar tills jag går ut, och börjar gymnasiet. Jag har G i de flesta ämnen, VG i en del. När jag börjar i gymnasiet vill jag gärna gå någon media-linje.
Som person är jag snäll mot den som är snäll mot mig. Rolig enligt en del. Jag har lätt för att bli arg och är tyvärr väldigt snål. Annars är jag väldigt blyg, och har inte lätt för att börja prata med någon jag inte känner - vilket är ett väldigt stort problem tycker jag. Jag är rätt så nöjd med mitt utseende, och påverkas inte av vad andra tycker om mig.
Jag vet inte om jag missat något, men detta får nog räcka. :)

Allt? Haha, jag skriver det ointressanta. Alla smaskiga detaljer behåller jag själv :)
Jag heter Laura Nilsson och är 16 år gammal. Bor med mina föräldrar och 2 systrar. Har två egna hundar, mopsar och en katt. Och så självklart mina kaniner.
Har en pojkvän sedan 1 månad tillbaka, Johan. Han hjälper mig så mycket med mig själv, mitt självförtroende och så. För som det ser ut nu så älskar jag inte direkt mig själv..
Hej!
Som dom flesta nog redan förstått så heter jag Sofia Genne. Är en tjej på 15 år. Fyllde den 25 mars. Bor ute på landet, strax mellan Ljungskile och Uddevalla. Har tre väldigt stora intressen, hästar, foto & kaniner. Har för tillfället 4 ponnyer, varav 3 som jag rider och tränar regelbundet. Tävlar också väldigt mycket. Fotointresset har funnits sedan jag var mindre, men aldrig seriöst för än något år tillbaka. Nu blommar fotningen, och jag använder mig av en Nikon D50 & en Nikon D300.
Har ju som sagt också kaninuppfödning, av rasen dvärgvädur. Världens bästa ras, helt enkelt! Föder upp kaniner i färgerna blått, viltblått, viltgrått och mantlat i dessa färger.
Hållt på med min uppfödning i ca 2 år snart. Trivs bra med djuren. Har för tillfället 12 vuxna, och några ungar.
Besök gärna någon utav mina hemsidor!
Fotohemsida: www.sofiagenne.se
Kaninhemsida: www.smultronbackens.se
MVH Sofia
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

#47 Är det du på bilden? Oj, va du har ändrats :)
Jag heter Cecilia, är 21 år. Bor mitt ute i skogen 7 kilometer utanför Umeå i ett radhus tillsammans med min 40 åriga man, mina kaniner, katterna och min 6 månaders gammla son, Michael. Kommer ursprungligen från Nyköping men har finska rötter, jag kan både prata och förstå finska.
Jag kommer påbörja min tävling innom Kaninhoppning och utställning så snart som möjligt. Tidigare har jag varit aktiv innom SKK där jag tävlat med min hund Zorro som numera bor i Närke tillsammans med min far.
Som person är jag seriös, allrvarlig, ansvarstagande och pragmatisk. Jag älskar att läsa böcker och leva mig in i världen, sammlar på serien Nordiska Kriminalkrönikan och älskar att läsa dessa böcker. Jag älskar att läsa fakta böcker som är kunskapsgivande och som bidrar till ett bredare tänkande i livet.
Under min barndom växte jag upp med en familj med stark ekonomi där min farfar än idag äger en stor gård, min fars kusiner äger en herrgård, min far äger en stor villa, min mor äger en herrgård osv. Jag föddes i en nästintill hög klass.
Jag har alltid haft kaniner vid min sida i hela 12 år annars har det varit hundar som stått mig nära. Min far stödjer mig i att äga kaniner och hjälper mig alltid på bästa sätt med utställning och tävlingar.
Jag umgås med vänner som har en god talan för sig och som står för sina åsikter samt som vet vad dem verkligen pratar om.
Vet inte vad mer jag kan skriva?!
_
En lite redigerad bild på mig._

jag heter matilda. jag är 17 men blir arton om några månader. ska få en liten bebis nästa månad - enligt ultraljudet är det en flicka. :)
jag bor med min sambo i sthlm och jag har också 2st kaniner av rasen hermelin som är helt underbara. (har 2st hos min mamma också)
jag är en positiv tjej som uppfattas som glad, hyper och enligt min kille är jag "komplicerad" men jag tolkar det som något bra.
har ridit hela mitt liv, men just nu gör jag inte det pga min enorma mage.
har haft en dobermann och en chihuahua, men vart tvungen att sälja båda mina älsklingar när jag flyttade till min kille i februari -08. :( *snyft*
mitt största intresse just nu är min lilla bebis i magen som jag hoppas väljer att "komma ut" snart, då det börjar bli väldigt tungt. -kaninerna och shopping.
innan jag blev gravid var jag modell i stockholmsgruppens agentur och har alltid varit ett freak av dyra märkeskläder såsom gucci osv. (har en snäll pappa ^^ )
Hej .
21 årig dalkulla som gillar att rulla runt .
Älskar kaniner helst på tallriken.
Men även göda de så de blir sega så det känns när man tuggar i sig dom.
#52, kul att du roar dig själv iaf, för här är det ingen som bryr sig.
Jag ska skriva lite när jag kommer hem från jobbet (; Nu har ni nåt o se fram emot! HAHA :D

45# Updatera vettu (:
52# Ömm :S Säger precis som Taci.
Sanna Johansson heter jag, är 13 höstar gammal/ung (fyller 14 i höst alltså) och bor i Finland. Cirka 100% djurtokig (A). Har två egna kaniner, en egen hund och en egen katt. Sen har min familj en del andra djur också. ^^
Vill skaffa tamråttor igen (hade tre honor förut) och ger mig inte förrän min vilja har gått igenom! ;)
Kaninerna och hunden är för tillfället mitt största intresse och en dröm är att någon gång ha kaninuppfödning. :)
Är även hästintresserad, tränar främst dressyr med en underbar D-ponny vid namn Vidrik. :) Blir nog mer ridning i sommar tror jag. Önskar att jag skulle få hyra Vidrik/nån annan ponny/häst i sommar men då återstår en hel del övertygning… ._.
Mycket mer finns väl inte att säga om mig då. Har skilda föräldrar sedan cirka 4-5 (?) år tillbaka.
Mitt drömyrke är väl hästskötare elr fotograf. :)
Om ni nu vill veta mer om mig får ni PM:a x)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Ehm, vet inte vad jag ska skriva men ja, Ida heter jag iaf :)
är 22 år gammal och jobbar med barn.
Mina största intressen är kaninerna såklart, men även fotografering, barn (är ofta barnvakt osv.) umgås med folk och sådär. Som typ alla andra med andra ord ;)
Är nog en rätt trevlig å rolig människa som är lätt att umgås med typ :D

Får väl oxå skriva några rader om mig själv här då :P
Heter iaf Michaela och är 22 år (snart 23)! Bor i den lilla staden vetlanda i småland, men egentligen kommer jag från eskilstuna i södermanland. Men träffade kärleken här nere o då var det bara att ta sitt pick o pack o flytta ner :D Mitt största intresse har alltid varit djur! Därför var det ett självklart val att gå naturbruksprogrammet med inriktning djurvård :D
När jag var yngre bodde jag och min familj på landet med en massa olika djur. Allt från ankor och getter till kaniner och ödlor och en massa där emellan ;P Just nu har jag inget djur, men ska snart köpa en holländsk kanin från Molargården =)
Efter gymnasiet har jag hunnit med att plugga biologi i 3 år på högskola/universitet. Men det är svårt att få jobb så nu har jag börjat plugga till sjuksköterska istället. Men 3 år går fort!
Som person är jag GLAD, ivrig, rastlös, NYFIKEN och har bäst humor :P hehe
Så det var lite om mig!!

Ja..Mickaela är mitt namn, jag är 18 snart 19 år gammal och bor en bit utan för uppsala på en liten gård med mina föräldrar. Jag går nu dom två sista månaderna på gymnasiet innan studentent ska tas och kämpar på som bara den.
Jag äger två underbara hästar en på 20 år och en som nyss fyllt 2 år. Hästarna är mitt liv och jag älskar dom oehört mycket. Har ridit sedan jag var 7 år.
Äger 4 kaniner som är riktiga glädjespridare i mitt liv.
Är en liten ensamvarg som gärna håller mig hemma och pysslar. Håller gärna på o bygger en massa och fixar och trixar med det mesta.

Hej!
Heter Tina och är 16år gamal, bor i Skåne.
Har skilda föräldrar. Bor med pappa en vecka med lill-syrran och andra med mamma som har pojkvän, även där med lill-syrran.
Äger tre kaniner, 2dvv. och en hermelin korsning som är mina "bäbisar"^^. Familjen har två hundar av rasen Chinese crested dogs. Djuren är en stor del av min fritid, förutom ridningen (har medryttarhäst) eller när jag är med mina vänner och pojkvännen.
Allmänt en glad tjej men något blyg. Skolan går upp och ner, har hyffsat bra betyg. Blir lätt ledsen över saker och ting :/ men det kommer säkert inte gå ut på er.
puss tina

#58: haha, jag bara kände på mig att du skulle fråga xD
Jag heter Cassandra och fyllde 14 i söndags. Det är sällan folk kallar mig något annat än Cassie. Mina intressen är kaniner, foto, photoshop, sova, ridning & datorn mm. Jag är en relativt glad & trevlig person som oftast gillar att ha folk omkring mig men ibland vill jag bara vara för mig själv :) Har lätt för att skratta :D
När jag är hemma själv så brukar jag vara med kaninerna och vara inne på datorn. Det är det mesta jag gör på fritiden. Jag gillar att fota, använder en Nikon D60 som jag fick när jag fyllde. Jag tycker det är så roligt för att man får någon slags kick när man fotar och blir nöjd med bilderna! Vill och ska gå media(?) linjen för det är något jag känner att jag kommer ångra mig om jag inte gör.
Kaniner är något jag inte kommer vilja leva utan. Har tre egna. Man blir bara så lycklig av dom :') <3 Har precis börjat tävla i Kaninhoppning. Är inte med för att vinna en massa priser utan bara för att komma iväg lite eftersom jag behöver det och för att det värkar vara skojigt! Och så får man träffa en massa människor :)
Är väldigt irriterad på mitt självförtroende eftersom det alltid pendlar från typ toppen till botten och tvärtt om vilket är väldigt jobbigt. Finns mycket saker jag inte kan (eller vill) göra pga det.
Lite om mig :)

#58 Det skulle vara kul att komma :D är det bestämt att det ska vara i åseda nu eller? :)
#61 haha jasså ;D;D
#62 Jag vet faktiskt inte, det verkar som det. Skulle du kunna ta dig dit? :)

#63 J jag tror nog jag kan ta mig dit, vet inte vart det ligger men det borde ju gå nån buss eller tåg dit =) Annars tar jag bara bilen :P
Kanske inte direkt allt om mig, men… ;)
Jag heter Johanna Sofia Albinsson, är 14 år (fyller 15 den 31 augusti) och är född på Östra Sjukhuset i Göteborg, men har bott hela mitt liv i lilla Västra Bodarna utanför Alingsås. Älskar att bo här och skulle vantrivas fruktansvärt inne i stan.
Jag går i åttan på Gustav Adolfsskolan i Alingsås och åker tåg dit varje dag. Det går bra för mig i skolan, har VG i alla ämnen utom tre som jag har G i. Är mycket intresserad av språk och har lätt för det. Matte är det värsta ämnet tror jag.
På fritiden gillar jag att spela basket, läsa, skriva, umgås med kompisarna, kaninerna och familjen, sitta vid datorn m.m. Jag älskar djur :) Mina två kaniner, Belle och Lowe, är helt underbara! Familjen består av min mamma, min pappa, mina två storasystrar (26 och 21 år) och min storebror (23 år). Eftersom mina syskon är såpass mycket äldre än vad jag är så kallas jag för "sladdbarn".
Jag har ganska ljust, lockigt hår (som jag får mycket komplimanger för), gråblå ögon och en spetsig näsa. Är väl strax under 170 cm och väger runt 50 kg. Är för det mesta ganska glad och nöjd med livet men ibland bryter jag ihop och blir deprimerad…
Många människor uppfattar nog mig som väldigt tyst och tillbakadragen, men det brukar jag bara vara med folk jag inte känner tillräckligt mycket. Med mina kompisar kan jag vara hur flummig och pratig som helst ^^
Tja, det var väl jag i stora drag.. ;)

#65 Söötnos <33 :D

#8 håller inte med dej :)
Jag heter Michaela och kallas för Mickis, Muchi, Michan, Michaela, Mix, Mixi och typ tusen andra namn ;) Jag är 13 år och ska fylla i augusti 14 :) Min famlij betsår av mamma och pappa och en jobbig lillasyrra(12år) ;) har även halvstora syrra (bara pappas barn) som är 26år :) Pappa har en tidning som heter BigTwin och är en HD (motorcykel) tidning om jag har fattar rätt xD Har även en kusin som tydligen är känd hehe… x) Han heter Sebastian Ingrosso och är DJ :) haha har även 8andra toiga kusiner :D
Jag går i 7an på Milstensskolan och det är grymt bra skola. Även om jag inte riktigt gillar att vara i skolan men ändå. Har inga betyg men skulle jag ha det så skulle dem nog inte vara så höga :P
På fritiden är jag med mina kompisar (allt för sällan), framför datorn eller ute med kaninen eller något annat..
Jag Har en kanin som heter Penny och är en Hollis och är så j*kla underbar ^^, Har även tingat en kanin från solbackens :)
Alla mina kompisar skulle nog beskriva mig olika :O haha .. men en del ser mig som glad och inte alls blyg. men jag är blyg.. men glad är jag alltid *nästan* . Jag är tydligen flummig XD vet itne riktigt om det .. okej.. det klanske int eär såå normalt att …haha detta kan bli barnförbjudet så det tar vi en annan gång x) Jag pratar fort i alla fall…
Jag är 159cm (med mina skor) :D och väger runt *går och väger mig* 40kg ungefär lite mindre..har brunt-blont-mörkbrunt-rött-orange-koppar-med-slingor hår :D Fast har itne färgat eller slingat elelr något sånt, använder bara vanligt schampoo…duschar i 38grader varmt om någon vill veta hmm…
Det var de :) Var lite flummig när jag skrev detta…inte så bra presentation men det är något i alla fall

Hejsan alla :)
Jag heter Emma och har som alla andra, en massa olika smeknamn bla, Emz, emmzer, emmsan, emmsa, emman, och kallas också för mitt efternamn, Hedström.Jag bor i en liten håla som heter hosjö strax utanför Falun. Nån kilometer från "bondelandet" och några exktra kilometer till "centrum". Så lilla hopsjö ligger ju mittimellan. Och det älskar jag, Det betyder att jag behöver inte önska att jag bodde på ett annat ställe för jag har nära till landet(holmen) och nära till stan.
Jag är 14 år gammal och fyller år den 1 september.
Samma dag och månad som min lillebror. Coolt va? ;)
Jag och min lillebror som är 11 år kommer faktiskt väldigt bra överens. Bättre än vad många brukar göra med sina småsyskon och med tanske på hans ålder. så är han faktiskt en ganska mogen och skojjig prick.
Jag är tyvär inget vidare på skolan men jag är bra på en massa andra saker. Hursomhelst, Mitt favvo ämne i skolan måste vara engelska!<3 jag älskar att prata engelska. Mina bästa vänner heter **Hanna, Karin, Hannah, Lina, sofia, Linn, och Frida! :)
**På fritiden gillar jag att göra en massa saker. Framförallt på *sommaren*, Som är min favoritmånad! men jag gillar att Dansa *street funk* på dansa i falun! jag lever för **just den dansen!
**Jag gillar också att Rita/skissa som jag gjort sedan jag kunde greppa pennan. och jag är helt djurgalen! speciellt i smådjur och hundar! <3 Jag är väldigt "designig" av mej. Jag tycker om att "skapa" konst och komma på egna ideer till massa saker.
Här är några skaker jag inte tycker om.
1. småbarn
2. fiska/pimpla
3. Småkryp
4. Djurplågeri!
-----------------------------------------------------------
Övrigt..,
Favvofärg: Blå
Favvoplagg: jeans och luv-tröja.
Favvomat: åå en massa :D taccos, chilliconcarne<3, pizza, potatis, brunsås o köttbullar m,m.
Typiskt mej: Att säga Han ba, hon ba, och att inte sminka sej XD, orkar aldrig XD
Favvorituttryck: ofta XD
vikt: 45
längd: 155
-----------------------------------------------------------
Vill ha:
1. bruna ögon.
2. Vill bli längre XD ( fast drabbas inte av å va kort )
3. en annan klass XD
Det va typ allt :). Puuusss