Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1627 ggr
Jennie104
0

Vill inte men kanske måste :/

Hej!

Jag har så himla dåligt samvete! Jag kan inte vara med Jappo eftersom hon är för vild för mej!!! Hon är jätte sprallig och så! Det är så jobbigt! Jag älskar henne så himla mycket men jag kan inte hantera en så vild kanin, hon är ingen för en nybörjare som mig!

Mamma tycker att vi ska SÄLJA min ängel :/

Tycker ni jag ska byta Jappo till en nybörjar kanin som är lugn? :/

Jennie

Jennie104
0

Hon har vart så här ända sedan jag fick henne :/

Bejja
0

Jag tycker du ska jobba med henne ^^ Så länge hon inte anfaller oså.

Jennie104
0

Hur ska jag göra? Jag är nybörjare :( Jag kan inte ha en så sprallig nin :(

Moonstrike
0

Tråkigt :( vet inte vad du borde göra.. 

Jag vill inte låta elak, men om hon nu är så ohanterlig, varför tänkte du då ta kull på henne?

[Quellii]
0

Alla kaniner är olika, och det finns ingen "nybörjarkanin". Så det finns egentligen bara två val.

1. Ha kvar jappo
2. sälj henne och vänta tills du blivit lite äldre.

Även om du köper en kanin som är lugn hos sin uppfödare/ägare så vet man aldrig hur dom beter sig efter dom flyttat.

emmsaaan
0

Jobba med henne, annars kommer det sluta likadant. Om du verkligen inte klarar av henne så får du väl sälja henne & börja med ett enklare djur, hamster kanske. :/

Bejja
0

Vad säger att den nya kaninen inte kommer bli ohanterlig eller t.o.m värre? :S

Jennie104
0

1. Får inte ha nått mer djur inne än våran katt :/
2. Jag kan ingenting om att lära kaniner bli lugna (Är nybörjare)
3. Ska inte ta en kull på henne!
4. Jag kan låna kaninen på foder och se om det det fungerar såfall köper jag den!

Jennie104
0

7# Jag lånar på foder ett bra tag och om kaninen är lugn så får den stanna och jag köper den annars får komma tillbaka till sin förra ägare

Tejo
0