Axl Rose + Polstjärnans Just Cute
Axl Rose + Polstjärnans Just Cute

Polstjärnans Just Cute "Giza"

Axl Rose "Axl"
Ungarna är beräknade till den 16 Juli!
Hon börjar bli riktigt rund nu!
(Giza boade på dag 12 och vi parade om dem, dock verkade det inte lyckat då Giza vart arg som ett bi efter en stund, så förhoppningsvis tog första parningen.)
Polstjärnans Just Cute "Giza" (Ägare: Karolina Lager)
E: Nv Hokus Pokus av Maximum
U: Polstjärnans Cleopatra (svår i rak o krok, elit i höjd)
Rak: Medelsvår (Hann debutera innan kullen och kom 5/20)
Krokig: Lätt med 1 pinne
Höjd: Ej elit (50cm hemma)
Längd: Ej startad (100cm hemma, längd e knas)
Meriter:
3a Summer fun-cupen, 8p, Ulkh 2006
Giza är en mycket söt dam. Hennes viltgrå brokade teckning gör henne verkligen unik och så söt att de flesta smälter i hennes närhet. Giza är en "bära runt på" kanin, hon älskar att kela och pussas mer än gärna. Det går inte att stoppa in handen i buren utan att Giza ska slicka en på fingarna. Bitas är något som jag verkligen inte tror att hon kan. Hon är en liten livsnjutare och studsar gärna runt med höga glädjeskutt i buren eller hagen. När det kommer till hoppningen har Giza trots sin ålder precis börjat. Hon debuterade i Mars och hoppat på som den toka hon är. Hon har blicken och säkerheten och jag tvekar inte en sekund på att hon kommer nå långt! Giza är nästintill alltid snabbast i sina fel!
*Mysbild* http://www.freewebs.com/lolitaskaniner/Giza.JPG
Giza är även mamma åt Hyttans häftiga spelkull (E. Grenes unbreakable of jasmines) där både Pussel och Domino plockar pinnar för fullt. Pussel stoltserade även som tvåa i Bimbo 2's nybörjarcup samt 9a i Violcupen under bergslagstrofén. Domino tog hem segern av Skuttans minnespris! Giza har även en äldre syster "Dottie" som var klassad svår i rak bana med tre pinnar.
Mer om Giza hittar du på: http://www.lolitas.kaniner.se
Axl Rose "Axl" (Ägare: Stephanie Smith)
E: Okänd
U: Okänd
Rak: Svår
Krokig: Medelsvår med 2 pinnar
Höjd: Ej elit, 50cm (65cm hemma)
Längd: Ej elit, 120cm (180cm hemma)
Axl är en herre med lite storlek i sig. Han är en högrest, slank och en mycket vacker siamesfärgad grabb. Axl är helt obesläktad och kom till Stephie då hennes mors arbetskamrat hade "en kanin för mycket". Han är en mycket snäll kille och om han skulle vara snuskig så glömmer han genast det när han ser ett hinder. Axl började hoppa i mitten av förra året och har sen dess plockat på sig en del pinnar. Höjd och längd har han knappt hunnit hoppa på tävling men hoppar både 65 högt och 180 långt hemma utan problem. Han har en enorm kapacitet och jag tror själv (som så många andra) på att den här herren kommer att visa upp sig rejält i framtiden.
*Mysbild* http://www.freewebs.com/ztephisaxlrose/07.04.07-09%20071.jpg
Mer om Axl hittar du på: http://www.freewebs.com/ztephisaxlrose (ska be henne uppdatera lite)
Kullen blir besläktad med Nordanvindens led, där bla S CH "Leo" ingår. Även The grey rock of sanna finns med i stamtavlan.
Givetvis är den ej inavlad och varken Kasper, Skåningen eller Noel finns med i stamtavlan!
Jag tror själv något enormt på denna kombination. Axl har en enormt härligt kropp som tillsammans med Giza kan leda till riktigt fina kroppar och lagom storlek. Beräknad vikt blir kring 2.5 kg-3kg. Jag tror att ungarna kommer få rejält med fart på banan och ha fina blickar som söker efter allt tänkbart man kan hoppa över oavsett hur det ser ut.
Både Giza och Axl är idag tämligen lågt klassade men med en stadig uppgång och har förmågan för så mycket mer. De är många som är förtjusta i dem båda och de är otroligt mysiga. Jag vill själv behålla en unge och både hanens och honans ägare med.
Jag fyller 18 i December och lagom till ungarnas debut kommer förhoppningsvis mitt gårdsnamn vara registrerat i SKHRF!
Förväntade färger:
svart, viltgrå, madagaskar, viltgul, brun zobel, viltzobel, siames, viltsiames
Om Axl bär blått även:
blå, viltblå, isabella, viltisabella, blå zobel, blå viltzobel, blå siames och blå viltsiames
Hälften blir brokade!
Namnen kommer bli följande:
Lolitas på kärlekens vingar
Lolitas på drömmens vingar
Lolitas på ödets vingar
Lolitas på lyckans vingar
Lolitas på hoppets vingar
Lolitas på viljans vingar
Lolitas på förtrollade vingar
Intresserade: 8
Pris: 450:-
Tingningsavgift: 150:- (som dras av priset vid köp)
Levereras vid 10 veckors ålder! Tillsammans med sedvanliga papper, CD-skiva med bilder från uppväxten, övergångsfoder, inregistrerade i SKHRF samt tävlingsbok i SKHRF och en liten överraskning ;).
Intresse/frågor tas emot på följande sätt:
Lolitas kaningård - Elina Lagebäck: obeskrivbar@hotmail.com
Oj vad snygg axl är :-)
Riktig läckerbit, japp :) Förväntar mig att ungarna kommer bli mycket lika honom i kroppen då Giza har fina förutsättningar för den typen av kropp.

Fin kombination! Tror det blir riktigt fina ungar :D
Båda är riktigt fina! Ungarna kommer nog bli supersöta hopptalanger hela bunten^^
gud så fina !
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Vill också tillägga att mitt och mammas gårdsnamn för tillfället håller på att registreras i SKHRF. Vi väntar nu hembesök från Stkhs styrelse. Förhoppningsvis är namnet godkänt innan ungarna flyttar.
Hyttans kaningård, som kullen tas i sammarbete med är registrerad i Skhrf!

längtar
de kommer om bara några dagar!
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Nu har det boats o fejats inatt så förvånar mig inte om de dyker upp på söndag :)
Skoj!
Nu kommer dem iaf när som helst, om inte inatt så blire imorn :D
Axl är numera
Rak: Svår med 1 pinne
Krok: samma
Höjd: samma
Längd: Ej elit med 1 pinne på 180cm
Den 30/7 föddes fem bebisar!
1 siames, 1 issabella, 1 svart brokad, 2 viltblå brokade.
Tillägg, det är inte för sent att visa intresse.
Tingade: 7 stycken
Intresserde: 2 stycken

hur blir det med dom tingade? det är ju bara 5 ungar och det är 7 tingade.
Anna, det drog jag ju på MSN ;) Oroa dig inte, giza har ju faktiskt tagit beställning från dig *ler* känns som pizza
"En svartbrokad beställd tack" "tio minuter"

haha, jo, skrev här innan jag frågade dig på msn