Annons:
Etikettallmänt
Läst 558 ggr
Fbjornhem
2020-08-08 10:30

Metacam finns inte?

Hej! Jag var hos veterinären med min kanin för någon månad sedan och fick då metacam utskrivet, när jag skulle hämta ut det så fanns det inte i lager någonstans. Tänkte att jag väntar och avvaktar men det finns Fortfarande inte. Vet någon orsaken till detta?

Annons:
Uppkatten
2020-08-08 10:37
#1

Känner inte till orsaken till detta, men om din kanin behövde metacam redan för en månad sedan och det inte finns att få tag i så måste du ju ringa veterinären så att kaninen får den hjälp som kaninen behöver….

Tänk även på att olika apotekskedjor ofta har dålig insyn i varandras sortiment, ibland lönar det sig att kontakta flera olika apotekskedjor eller att kolla med apoteken vid större djursjukhus.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Ljungåsen
2020-08-08 11:00
#2

På läkemedelsverkets sida finns ett exceldokument med alla aktuella restnoterade läkemedel, med en prognos på när man ska kunna få tag i dem igen. https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/forskrivning/restnoteringar I den kan man se att ett antal olika beredningar av Metacam är restnoterade, t. ex, den orala för katt och marsvin, men inte den orala för hund. Vilken av dem är det du har recept på? Är det den för katt och marsvin så får du kontakta veterinären och be om ett nytt recept på den för hund. Jag undrar också varför du väntat på att hämta ut receptet. Behöver inte kaninen sin smärtlindring?

Arcade-Foodie
2020-08-08 13:13
#3

Det har varit brist i hela landet gällande metacam, du kan kolla på fass.se och se vilka apotek som har de metacam du har recept för och se om de har något inne på apoteken. Har hört många kanin ägare har haft svårt att få tag på metacam.

Upp till toppen
Annons: