Annons:
Etikettallmänt
Läst 403 ggr
kaningarden04
7/13/20, 10:17 PM

Dräktig kanin

Hej, jag misstänker att min 3-månaders kaninunge är dräktig (vilket inte alls var meningen). är det farligt? när hon är så ung så jag borde ta henne till veterinären eller klarar hon det på egen hand?

Annons:
Kaninälskaren1
7/14/20, 1:54 PM
#1

Min hermelinhona blev dräktig när hon var 3 månader(tjuvparning) hon hade svårt att föda ungarna och en unge hade vart fast i timmar då vi fick hjälpa till. Alla ungar(3 st) dog men min hona vilade efter förlossningen och bara nån dag efter så var hon pigg och glad med mycket energi! Men det kan vara olika från kanin till kanin. Men se till att låta henne vara så mycket som möjligt när hon föder med ändå kolla om hon har svårt att föda eller inte.

Fridaaaa
7/14/20, 7:20 PM
#2

varför misstänker du att hon är dräktig?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kaningarden04
7/15/20, 7:09 AM
#3

Hon är rund om magen och har även börjat boa. Beteendet har även förändrats

Fridaaaa
7/15/20, 7:30 AM
#4

#3 Men har hon bott med hane?
låter tidigt för 3 månaders men visst enstaka fall blir könsmogna vid 8-9 veckors ålder

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Teddylady
7/15/20, 7:34 AM
#5

#4 Ja jag hämtade dem samtidigt och de bodde i samma bur fram tills en vecka sen. Tänkte låta dem bo isär fram tills dem båda är kastrerade och sedan försöka sätta ihop dem igen, tror du dem kommer fungera bra ihop om någon månad också eller kan de ha glömt bort varandra helt?

Fridaaaa
7/15/20, 8:44 AM
#6

#5 Ha dem isär fram tills kastrering plus 4 veckor efter kastrering.
Sätt ihop på neutral plats

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: