Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 264 ggr
Bellis04
2020-07-13 20:45

Ont i ryggen

Min kanin mår inte bra han har börjat fått svårt att hoppa och tvätta sig. Han har därför blivit väldigt smutsig därbak och så har han börjat luta med högra bakbenet åt sidan och har jobbigt att använda bakbenen. Vi har såklart varit hos veterinären men dom tror att han är stel i ryggen bara vi har också gett han metacam i två veckor som verkade hjälpa lite men nu får han inte det längre. Vad skulle ni göra? Jag kan inte tänka mig livet utan min kanin som jag älskar mer än mig själv. Jag vill verkligen inte avliva honom men ändå såklart inte att han ska må dåligt. Min kanin betyder allting för mig. Vet inte vad jag ska göra. Är det någon mer som haft kanin som det hänt samma sak för?

Annons:
Maleficum
2020-07-13 20:54
#1

Kommer problemen tillbaka när ni sluta med metacam? Tycker ni borde prata med veterinären om vad för fortsatt behandling ni kan göra. Antingen om han måste fortsätta äta smärtstillande medicin eller testa tex cartrophen sprutor och seom det hjälper.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Bellis04
2020-07-13 21:00
#2

Problemen slutade inte helt och hållet men han blev helt klart bättre ju längre tid han fick det! Sedan jag har slutat ge det har det bara blivit sämre. Jag måste ringa veterinären och kolla upp fortsatt behandling imorgon tack för svaret 😊

Upp till toppen
Annons: