Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 288 ggr
Bianca.Södergren
2020-07-11 22:39

Sätta ihop kaniner

Hej! Jag har tänkt att köpa två nya kaniner men dessa kaniner måste antagligen bo tillsammans. Kaninerna kommer inte att komma från samma ställe. Här kommer dem att få dela på ett stort tvåvåningshus och en stor Hage med tak som sitter ihop med huset. Det kommer alltså finnas gott om plats! Men är det en bra idé att sätta ihop två kaniner samma dag som de är här för första gången? 🐰🐰

Annons:
Chinesecrestedlover
2020-07-12 21:56
#1

#0 Jag skulle personligen inte göra det. Risken finns alltid att ett djur man får hem bär på någon sjukdom och då är det alltid att föredra att hålla de isär (så gott det går) den första tiden. 

Karantän är såklart det bästa, men de flesta av oss har antagligen inte möjlighet att ha en "riktig" karantän hemma…men jag försöker alltid hålla ett visst avstånd mellan nya djur och övriga djur (i alla fall under några veckor).  

Detta är bra att göra så att man (om det skulle behövas) kan behandla eventuell sjukdom och inte riskerar att alla ens djur blir sjuka (men så har jag ju typ…en miljard djur också…så skulle inte vara jättekul om alla skulle behöva vård samtidigt😃).

Upp till toppen
Annons: