Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 239 ggr
0310Joma
2020-07-10 15:27

Underviktig kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag köpte för snart en vecka sen en kanin som var 9 veckor gammal. När jag köpte henne fick jag reda på att hon hade varit för rädd för att våga sig fram o äta och därför var hon underviktig. Hos mig har hon absolut inte varit rädd för att äta och äter med god aptit. Nu är hon alltså tio veckor gammal. Jag har sen tre dagar tillbaka börjat väga henne. 8/7 vikt 479 g 9/7 vikt 503 g (+24g) 10/7 vikt 488 g (-15) Rätt gärna min huvudräkning:). Vill också tillägga att hon får mat regelbunda tiden (utom höet) och hon vägs vid samma tid varje dag Har förstått att hon borde väga runt 700 gram nu som minst och är därför lite orolig. Hon har aldrig varit ute så mask har jag svårt att tro att det kan vara. Just nu får hon 1/2 deciliter brit animals pellets för rabbit adults blandat med selektiv (selektiv är de pojken hemma åt och brit animals övergångsfodret) samt nån slags grönsak på eftermiddagen. Självklart fritt tillgång till hö och vatten också. Hade ni varit oroliga? Något jag bör ändra eller lägga till i hennes diet?

Annons:
Upp till toppen
Annons: