Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 592 ggr
Kaninmänniskadelux
2020-07-06 14:03

Kal fläck på min kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har borstat och dragit loss lös päls på min dvärgvädur men när jag var klar hade han som en kal fläck längst ner på ryggen,borde jag vara orolig? jag var inte hårdhänt eller något alls. Men är jätteorolig nu,är det normalt för en kanin som fäller eller borde ja kontakta någon

Annons:
Arcade-Foodie
2020-07-06 14:08
#1

Så ser en av mina hanar varje gång han fäller, fast han får de över hela kroppen små och stora kala fläckar. De är inget farligt om huden ser frisk ut och inte irriterad, efter någon vecka är pälsen tillbaka och man ser när nytt päls växer. Tror min hane började få kala fläckar vid fällning efter han vart kastrerad 🤣 Vad för borste använder du? vissa borstar kan skära av pälsen såsom furminator sägs ta bort normal päls.

Kaninmänniskadelux
2020-07-06 15:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 åh va skönt att höra,för hans hud är superfin! Såhär ser borsten ut typ förutom att skaftet är grönt. Köptes på arken zoo

flocken
2020-07-06 15:06
#3

Sådär ser en utav mina oxå ut. Men fläckvis över hela rumpan 🙈 det blir bra

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Kaninmänniskadelux
2020-07-06 15:07
#4

#3 vad bra! Visste inte om de var en vanlig sak eller ej

Kaninmänniskadelux
2020-07-06 15:07
#5

#3 vad bra! Visste inte om de var en vanlig sak eller ej

Perny06
2020-07-09 02:22
#6

Min kanin fick en kal fläck vid nacken å han hade mjällkvallster. Det kan vara bra att kolla upp endå. Det skadar aldrig☺️

Annons:
Upp till toppen
Annons: