Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 502 ggr
Ulvelin007
7/6/20, 1:07 PM

Hjälp, min kanin mår inte bra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kollade till mina kaniner för en stund sen, min hona som precis varit skendräktig? beter sig underligt😢 Hon lägger sig ner i en konstig ställning och andas lite oregelbundet. Lyfte in henne i buren och hon lägger sig ner, vill inte äta men verkar ha en mjuk mage. Vad ska jag göra?

Annons:
Ulvelin007
7/6/20, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
Ulvelin007
7/6/20, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
Ulvelin007
7/6/20, 1:09 PM
#3

Vet inte vad jag ska göra😢

Ulvelin007
7/6/20, 1:10 PM
#4
Ulvelin007
7/6/20, 1:10 PM
#5
Calcifer
7/6/20, 1:14 PM
#6

Rådfråga veterinär.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Uppkatten
7/6/20, 1:48 PM
#7

Du ska kontakta din veterinär! Nu!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

frer
7/9/20, 10:34 AM
#8

Hon är nog frisk men har tråkigt/ är ledsen (det går snart över om det berodde på skendräktigheten). Har hon någon kanin-kompis eller klappar du henne tillräckligt? Hon kanske vill pröva att vara inomhus eller vill ha lite varmare på natten? Har du ändrat någonting nyligen på hennes matvanor eller annat? Hennes avföring ser normal ut så hon äter nog bra men mer än en liten äpplebit gör diarré och gas-mage (äppelskal är bättre) och ett halvt knäckebröd är bättre och roligare att äta (ger energi för återhämtning).

Uppkatten
7/9/20, 11:32 AM
#9

#8 Jag hoppas att du inser att det är direkt olämpligt att ge veterinärmedicinska råd rörande ett djur som du varken har sett eller undersökt.

Kaniner har väldigt små marginaler när de blir sjuka, därför är det väldigt viktigt att man hinner till veterinär i tid och att veterinärbesöket inte fördröjs p g a välmenande kommentarer som "hon är nog frisk". 

Sedan hoppas jag förstås att kaninen mår bra, även om det inte låter något vidare med en kanin som inte vill äta och som andas oregelbundet. En kanin med sådana symptom ska till veterinär.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: