Annons:
Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 283 ggr
StrongHearts
7/3/20, 11:27 PM

Köpa kanin

Tjohej Barnen vill ha kanin och känner att de är redo för detta om ett par månader. Jag är själv uppvuxen med dvärgvädur och är såklart den ras jag vill ha. Men det var inte igår jag hade kanin utan ca 20 år sedan 😅 ja jag börjar bli gammal Iallafall, mina frågor är Hur hittar man uppfödare i Skåne Vilket nät har man på kaninburen Vilka växter är giftiga Vad ska man tänka på med barn och kanin? Hur stimuleras lättast en kanin Lätt om oss Jag har 4 barn 1-8 år. Vill de ska bo utomhus för enkelhetens skull. Bor på landet.

Annons:
flocken
7/4/20, 6:37 AM
#1

Jag har 5 kaniner + 1 jour kanin samt 2 barn 8 år och 13 år. Man måste själv ha det största intresset för kaninen. Barnen kommer bry sig den första tiden. Sen är det inte intressant. Självklart är alla barn olika.de ska inte hantera kaninen själv. De må vara mindre djur. Men väldigt starka. Jag hade kollat på en vuxen lugn kanin. Bara för att det är en uppfödare behöver de inte vara mkt hanterade. Jag vet. Köpte mina 2 senaste från uppfödare. Knappt hanterade. Bra hö är viktigast. Mina får även pellets då de har svårt att hålla hullet. De har rasthagar av kompostgaller. Mina är nöjda av att bara vara i hagen. Alla är olika.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

StrongHearts
7/4/20, 8:14 PM
#2

#1 åh ja vi vuxna kommer ta huvudansvaret men de kommer få hjälpa till att städa buren och ge mat/vatten (under övervakning) Hur vet man de är bra hö? Kan man ha 2 kaniner i samma bur?

flocken
7/4/20, 8:42 PM
#3

Jag har 3 st i samma bur, vuxen hona,större unge + kastrerad hane. I den andra buren vuxen hona +större unge. Men har stora ute burar. Jag har alltid kunnat ha hona +hona. Men även med kastrerad hane. Vuxen hona + bebis brukar funka att få ihop även 2 bebisar. Sen är det deras personlighet som avgör. Jag köper hö från bonde. Hö ska lukta gott. Mina bor ute. Utom jour kaninen som får bo inne tills han är kastrerad.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: