Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 262 ggr
MillRox
6/30/20, 1:07 PM

Vilken ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Är en nybliven kaninägare med noll koll på raser. 😇

Hämtade hem vår 4-månaders hane för snart en vecka sedan från en familj som hade flera kaninungar till salu (Steve var den sista att säljas ur den kullen).  Frågade Vilken ras? vår lilla Steve är och fick till svar att de var osäkra (funderar på om det beror på en tjuvparning med en kompis kanin/att de inte har koll på vad kaninpappan är för ras) men att en veterinär trodde att han var en Rex. Men när jag nu har googlat och tittat runt lite i forumet så läser jag att en Rex ska ha en kort och typ sammetslen päls? Jämför jag Steve med bilder på typiska Rexkaniner så tycker jag hans päls ser för lång ut?🤔

Någon som är duktig på raser och kan hjälpa mig lista ut vad han egentligen är? 

Inte för att det spelar någon roll för oss, men hade varit kul att veta. 🙂

Annons:
flocken
6/30/20, 3:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Rex är det inte. Här en bild på mina. Är inte så duktig på kanin raser. Jag har bara rexar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Arcade-Foodie
6/30/20, 3:59 PM
#2

Ser inte alls ut som en rex kanin och han har inte rexpäls häller. Men verkar vara en vädurkorsning men blandraser av kaniner är ofta helt omöjligt att veta vilka raser de har i sig, speciellt när de inte har några tydliga drag såsom rex päls, öron som inte står upp mm.

flocken
6/30/20, 5:06 PM
#3

Det kan säkert vara rex i den. Med tanke på öron o ansikte. Hur stor är den?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MillRox
6/30/20, 5:31 PM
#4

Tack för era svar! :) Tyckte väl att han inte såg ut som en  Rex ^^

Kan alltså anta att han är en liten blandning då alltså. 

Storleksmässigt så antar jag att man syftar på vikten, eller? 😇Har inte vågat mig på att väga honom ännu. Han går förvisso att lyfta/bära runt på…eller det funkade  i alla fall när vi hämtade honom. 😃Här hemma hos oss är han lite envis och protesterar så jag har tagit det lite lugnt med lyftandet tills han verkar lita mer på mig. Ska vaccinera honom på torsdag så då får det bara gå ^^ Tänkte fråga om veterinären kan hjälpa mig ta en vikt på honom då.

Samantha__12
6/30/20, 11:51 PM
#5

Holländsk, rex blandning??

Samantha__12
7/1/20, 12:01 AM
#6

Eller en mellanrudskanin?

Annons:
Upp till toppen
Annons: