Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 370 ggr
lantislyfe
6/19/20, 7:06 PM

Pytte unge?

Har en kanin unge som blivit avstött från sin mamma, var ensam född och dessutom väldigt liten, endast 25 gram! Den har inte gått upp något trots ersättning. Ser väldigt livskraftig ut, ”små skutat” osv. Äter med stor aptit och magen blir rund och fin. Kan det finnas så små kanin ungar?

Annons:
Arcade-Foodie
6/19/20, 8:28 PM
#1

Vet att när jag hämtade hem min minsta kanin vägde han 180 gram vid 8 veckor, han är min lilla mirakel som växit upp men hade några problem. Då hade hans mamma stött bort honom och uppfödaren trodde inte att han skulle överleva. Är båda föräldrarna små kaniner med dvärggen? Kan ha hänt att din kanin är en mupp eller en runt beror på men om de en runt, har den en chans att överleva. Hoppas att allting går bra så att din unge överlever.

lantislyfe
6/19/20, 9:28 PM
#2

Endast pappan är en dvärgvädur, vad är en runt?

Arcade-Foodie
6/19/20, 9:54 PM
#3

runt är en kaninunge som är mindre än resten av sina syskon och kan behöva hjälp på traven. De blir ofta övergiven av sina föräldrar i de vilda. Så länge de är inte på grund av något med hälsan kan de vara precis som alla andra kaniner. Min lilla kanin väger 500 gram och är fullvuxen. Ibland tar de ikapp sig med växten och blir lika stor senare. Så hoppas din kaninunge inte har problem med hälsan och kan växa ☺️

Cnurran
6/20/20, 8:47 AM
#4

Min kanin var nästan hälften så stor som sina syskon när han föddes. Han är fortfarande liten men en levnadsgladare och mysigare kanin finns inte. Fortsätt kämpa för din lilla och hoppas att det ska gå lika bra.

Upp till toppen
Annons: