Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 270 ggr
_ftwsuga_
6/14/20, 3:03 PM

Vilka färger?

Vilka färger får man om man parar en silver svart med en brun/Havana brokad? Såg inget om färgerna/teckningen som visar vilka färger man kan få:( men kan kullen ha nån silver svart eller nån annan av silver om man parar en i det här laget en stora silver(silver svart) med en annan ras som har andra färger?? Har undrat det ett långt tag nu haha Jag själv gissar på att man skulle kunna få svart brokat, svarta, bruna/Havana o ksk ksk ksk nån mot det silvriga hållet😁

Annons:
NinniH
6/14/20, 3:37 PM
#1

Utan att veta vad som finns bakåt i stammen blir det mest troligt svart med eller utan brokat och silver. Brunt krävs att båda bär på för att dyka upp.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

_ftwsuga_
6/14/20, 10:42 PM
#2

#1 tack, då vet jag. Visste inte att båda föräldrarna var tvungna att vara bruna för att ungarna skulle bli det, trodde det behövdes bara en då stor del av hanens släkt är bruna/brun brokade:) men man får väll hoppas att det skulle kunna bli nån silver svart brokad vilket skulle vara fett coolt fast vne om det finns dock

Katti
6/17/20, 6:07 AM
#3

Båda behöver inte VARA bruna, men båda måste ha minst ett anlag för brunt (har en kanin två anlag så är den brun i någon variant, så då vet man om att det finns)! Och det har inte med hur många i släkten som har en färg att göra, utan slumpen kan ge ett anlag till någon som inte synts till på många generationer. Men dyker det upp så vet man att det har funnits där hos alla, hela vägen tillbaka! Det är spännande med genetik 🙂.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

_ftwsuga_
6/17/20, 11:11 PM
#4

#3 okej! Ja det är jätte spännande med genetik😊Det ska bli kul att se vad det blir för färger efter min Silver Svarta hona och Havana/brun brokade hane!! (Tror att han är Havana brokad då färgen ser ut som havana)

Upp till toppen
Annons: