Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 336 ggr
EmelieOlsson
2020-06-04 21:20

TJS hur bor eran ?

Halloj! Jag är lite nyfiken på er som har tyska jättar. Eller jättar över lag. (Riktar mig mestadels till er som har dom inne ) Hur ser det ut hos er vid kaninens boning ? Vad anvönder ni för toalåda? Jag måste uppgradera min tös låda till modell större typ snart, och tänker då att jag köper en som hon kommer kunna ha i fullvuxen ålder med. (Min är 13v nu ) Vad har ni för någon ? Min har ett hägn för tillfället (ingrn bur) och springer mestadels runt fritt, med lite restriktioner då jag har 2 andra kaniner och vi är i progress med bondning. Tacksam för utbytta erfarenheter och bilder :)

Annons:
Maleficum
2020-06-04 22:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Använder just nu kattlåda från Trixie till min angora, min kompis har samma till sina två kaniner (som ibland bor hos mig) och dem har fått plats alla tre i den (fast Kenzie gillar inte trängseln så han hoppar ut ganska direkt så har det inte på bild när alla sitter samtidigt utan bara när de är två och två).

Kompisens kaniner är en holländare och en fransk vädur/engelsk vädur/belgisk jätte korsning så är ju inga dvärgkaniner vi har.

Den lådan passar också perfekt inne i (den större) HOL möbeln från IKEA.

Min angora går helt frigående inne (och har möjlighet att gå ut på tomten när jag är hemma och kan ha altandörren öppen), när kompisens kaniner är här går de också helt lösa under dagen men på natten är de instängda i mitt extrarum (annars så håller Zerelda mig vaken om nätterna :P). Min kompis har en större Hage åt dem men sen får de gå fritt i deras vardagsrum och även möjlighet att gå ut på gräsmattan när de är hemma.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

lydisleon
2020-06-04 23:00
#2

Till min tyska jätte hade jag en underdel till en gallerbur, 100x50 tror jag den var. Där hade hon strö, hö och vatten. Hon var helt frigående och använde den enbart som toalåda. Hon använde möbler osv som gömställen/sitthyllor :)

Chinesecrestedlover
2020-06-05 01:29
#3

Min är ingen jätte…men inte precis liten heller så skriver lite hur jag gjort här hemma. Jag har en engelsk vädur (så gissningsvis runt 4+ kg). 

Han har diverse mattor så han slipper skutta runt endast på det hårda golvet, han har tillgång till att ligga i hundbäddar och liknande samt även i soffan, fåtöljer m.m. Han har dock ej fått vara i sovrummet ännu (inte säkert där inne ännu). 

Han är helt frigående i lägenheten (för det mesta, men blir i alla fall hittills instängd i en inhägnad del, när jag går hemifrån och lämnar hundarna ensamma…just in case). Jag har en inhägnad uteplats som han får vara på ibland (under uppsikt). 

Han har en större "toalåda" i form av underdel av en gammal bur, i köket (kommer skaffa något finare så småningom, en gulnad botten är inte så snyggtSkämtar, men jag gillar att den är rejält tilltagen…för en toalåda alltså, den är förkastlig som bur). 

Han kommer (när jag lyckas få till transporten) få en kompis i form av en angorakanin så det är därför som jag har en så stor toalåda, bra om båda får plats bekvämt samtidigt ju. 

Han har även en mindre låda (låg förvaringslåda egentligen) i vardagsrummet…men den känns som att den är i minsta laget… (han sitter ofta utanför den och äter hö = bajsar utanför mycket just där) så kommer skaffa något större där också. Speciellt eftersom det inte finns en chans att båda kan äta samtidigt i den…om de ska sitta i, vilket jag helt klart skulle föredra. 

Stora toalådan/höstationen i form av en gammal burbotten

Köket, med den stora toalådan/höstationen

Myshörna i hylla i vardagsrummet, demonstrerad av min "stora" (4 kg) hund Ianto

Vardagsrummet - för liten toalåda, haha :-)

/Chinesecrestedlover

Upp till toppen
Annons: