Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 317 ggr
Kaninälskaren Maja
2020-06-02 23:26

Kanin som inte vill bo ute?

Hej! 

Jag håller på att vänja min ettåriga kaninhona Elsa vid att bo ute. Hon har bott inne på mitt rum sedan jag köpte henne (då var hon 8 veckor) men av olika anledningar så funkar det inte längre. Jag har fyra andra kaniner som jag tänkt att hon ska bo med, men nu när jag haft henne ute hos dem så har det inte gått så bra. De andra kaninerna bryr sig inte så mycket, de har bråkat lite men verkar ändå hyfsat välkomnande. Elsa håller sig dock väldigt för sig själv, hela dagen idag så har hon suttit själv inne i buren som de har i sin Hage. Jag tog in henne nu för en liten stund sen och det första hon gjorde var att dricka jättelänge. Tror därför att hon varken har druckit eller ätit då det varken finns mat eller vatten inne i buren. Jag har gjort samma "process" med att släppa ihop kaniner två gånger innan, men har aldrig varit med om ett liknande beteende. 

Så jag undrar, är det någon som varit med om detta? Har det gått över så att man bara behöver "hålla ut"? Eller kan det vara så att hon helt enkelt inte vill bo ute med de andra? Gör så ont i hjärtat att se att hon är ledsen 😕 

Hälsningar Maja 🌈

Annons:
Namiko
2020-06-03 21:52
#1

Har inte så mycket tips? att komma med men om du försöker igen, se till att hon har både vatten och mat i buren så hon inte behöver lämna den innan hon känner sig redo. Det är en stor förändring från att bo inne med dig till att bo ute med andra kaniner.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: